Вступ до спеціальності (013 Початкова освіта)
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 18 | Подановська Г. В. | ШКВ-11, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 18 | ШКВ-11 | Подановська Г. В. |
Подановська Г. В. |
Опис курсу
Мета та завдання навчальної дисципліни «Вступу до спеціальності»
Метою викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» – формування у студентів потреб професійного розвитку, що може бути реалізовано за умови розуміння особливостей майбутньої професії та самоорганізації педагогічної діяльності.
Для досягнення мети визначаються такі цілі:
- дати знання про структуру, зміст, характер і специфіку майбутньої професійної діяльності.
- розкрити шляхи формування культури педагогічного спілкування.
- сформувати у студентів загальне уявлення про педагогічну творчість як невід’ємну складову професійної майстерності вчителя початкових класів.
- розкрити сутність поняття “професіограма вчителя”, “педагогічна культура”, “імідж вчителя”, “професійна компетентність”, “комунікабельність”, “вербальна, невербальна, комп’ютерна комунікація” сучасного вчителя.
- ознайомити з деякими педагогічними технологіями як проявом творчості вчителя.
Після вивчення курсу студенти повинні знати :
- систему вищої та передвищої педагогічної освіти в Україні, її організаційну основу і структуру;
- завдання вищої педагогічної школи, функції вчителя та типові задачі виробничої діяльності;
- принципи та основні форми організації навчально-виховного процесу у ВНЗ, права та обов’язки студентів;
- види навчальних занять, наукової роботи студентів, види педагогічної практики;
- основні положення навчального плану спеціальності, перспективу вивчення навчальних дисциплін, розподіл часу на виконання завдань навчального плану;
- особливості організації та здійснення самостійної роботи;
- шляхи формування педагогічних умінь, засоби їх діагностики та корекції, умови побудови системи самонавчання.
вміти :
- створювати власний імідж майбутнього педагога;
- творчо підходити до розв’язання педагогічних ситуацій;
- володіти прийомами педагогічної комунікації (вербальної, невербальної та комп’ютерної).
- продуктивно та самостійно працювати, успішно займатись самоосвітою;
- користуватися прийомами швидкого запам’ятовування, раціонального використання часу тощо;
- володіти уміннями вчитися;
- володіти прийомами самовиховання (самонавіювання, саморегуляція тощо).
Рекомендована література
Основна:
- Басюк Н.А. Вступ до спеціальності: методичні рекомендації до практичних занять. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2021. 56 с.
- Кас’яненко О. М. Вступ до спеціальності: конспект лекцій з дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів денної форми навчання спеціальності 016 «Спеціальна освіта» Ч.І. Мукачево : МДУ, 2020. 72с.
- Костащук О.І. Вступ до спеціальності «Початкова освіта»: навчально-методичний посібник. Чернівці: Чернівецький національний університет, 2019. 90 с.
Допоміжна:
- Базиль С. М., Толмачов В. С. Інформатична компетентність — важлива складова професіоналізму. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. 2017. Вип. 1 (33). С. 45–54.
- Бех М. Особистісно орієнтовані технології навчання в початковій школі. Початкова школа. 2017. № 6. С. 36–40.
- Бібік Н. М. Нова українська школа: порадник для вчителя. Київ: Літера ЛТД, 2018. 160 с.
- Бруханський Р. Ф. Вступ до спеціальності : навчально-методичний посібник. Тернопіль : ТНЕУ, 2017. 134 с.
- Вітюк В. В. Інноваційні технології професійного розвитку педагогів: метод. рек. Педагогічний пошук. 2018. С.7 – 10.
- Гузь Д.О. Курс лекцій з навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 071 «Облік і оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Одеса: Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2020. 75 с.
- Довга Т. Я. Імідж і здоров’я: термінологічний словник: навчальний посібник. Харків: ФОП Озеров Г В., 2017. 72 с.
- Довга Т. Я. Мода. Стиль. Одяг: термінологічний словник: навчальний посібник. Харків: ФОП Озеров Г В., 2017. 80 с.
- Кравченко Н.В., Хоменко В.Г., Хоменко С.В. Вступ до спеціальності: навчальний посібник [для студентів спеціальності 015 Професійна освіта. Бердянськ: БДПУ, 2017. 198 с.
- Лавринченко Н. М. Проблеми і перспективи реформування освіти України на компетентнісних засадах. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. 2017. Вип. 1 (33). С. 10–17.
- Ткаченко Н. М. Імідж як феномен міждисциплінарного наукового дослідження. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. 2017. Вип. 1 (33). С. 119–127.
Інтернет-ресурси:
- Закон України «Про вищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text. (дата звернення: 08.05.2021).
- Закон України про загальну середню освіту URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/651-14. (дата звернення: 10.01.2021).
- Закон України про освіту. URL : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. (дата звернення: 08.05.2021).
- Закон України про охорону здоров’я. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2801-12. (дата звернення: 08.05.2021).
- Конвенція про права дитини. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/995_021. (дата звернення: 02.04.2021).
- Конституція України. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80. (дата звернення: 08.05.2021).
- Електронна бібліотека Князева. URL: http://ebk.net.ua. (дата звернення: 15.06.2021).
- Каталог цікавих та корисних сайтів. URL: http://www.br.com.ua/referats. (дата звернення: 21.06.2021).
- Тимчасове положення про організацію освітнього процесу у Львівському національному університеті імені Івана Франка. URL: http://www.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/01/2015-11-24-polozhennia.pdf (дата звернення: 18.04.2020).
- Рижак Л. Система освіти в Україні та її перспективи: філософський аналіз. URL: http://www.anthropos.lnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/300 . (дата звернення: 01.07.2021).
- Фільм «Учитель року». URL: http://moviestape.net/katalog_filmiv/drama/7128-vchytel-roku.html (дата звернення: 01.07.2021).
Матеріали
Самостійна робота
Номер тижня |
Тема самостійної роботи |
Кількість годин |
1-2 | Тема 1-2. Підготувати твір-мініатюру та педагогічні ситуації з проблем педагогічної етики. | 4 |
3 | Тема 3. Особливості педагогічної професії та діяльності. | 2 |
7 | Тема 7. Знайти або скласти тести про «Мотиви вибору професії» та «Професійні ситуації» для рівня сформованості педагогічних здібностей. | 4 |
9 | Тема 9. Вищий педагогічний навчальний заклад і організація навчально-виховного процесу в ньому. | 3 |
12-13 | Тема 12-13. Форми організації навчання у ВНЗ. | 3 |
14 | Тема 14. Характеристика загальної початкової освіти. | 2 |
15 | Тема 15. Знайти 20 висловів видатних педагогів про педагога та записати їх. | 2 |
17 | Тема 16. Методика роботи з книгою. Скласти список використаних джерел (15 різновидів періодики та книг). | 4 |
Разом за І семестр | 24 |