Педагогіка (спеціальність 013 Початкова освіта)
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 2 | Іспит |
2 | 2 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 18 | Михайлишин Р. Р. | ШКВ-11, |
2 | 18 | Михайлишин Р. Р. | ШКВ-11, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 18 | Михайлишин Р. Р. | |
ШКВ-11 | Проц М. О. | ||
2 | 16 | Михайлишин Р. Р. | |
ШКВ-11 | Проц М. О. |
Опис курсу
- МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Мета: вивчення студентами праць українських та зарубіжних педагогів; нормативно-законодавчих документів про освіту; засвоєння професійно-педагогічних знань для організації навчання та виховання учнів, співпраці з батьками, громадськими організаціями; розвиток комунікативних вмінь, професійного мислення, творчого потенціалу, ініціативи в різних видах діяльності.
Завдання: оволодіння майбутніми вчителями теорією педагогічної науки; досягненнями вітчизняного та світового педагогічного досвіду; основними педагогічними категоріями і поняттями; методами науково-педагогічного дослідження; набуття студентами умінь планувати педагогічний процес, моделювати різні форми його організації; використовувати інновації, перспективні технології навчання і виховання; розвиток здатності до науково-педагогічного аналізу та прогнозування педагогічних явищ, здійснювати їх педагогічну корекцію; закладення основ професійної компетентності та майстерності, гуманістичної спрямованості.
Заплановані результати навчання:
У результаті вивчення дисципліни майбутній фахівець повинен знати:
- предмет, завдання, етапи розвитку педагогіки;
- філософські засади педагогіки;
- функції та завдання педагогіки;
- систему педагогічних наук та зв’язок педагогіки з іншими науками;
- логіку і методи науково-педагогічних досліджень;
- фактори, що впливають на визначення мети виховання;
- основні положення Концепції національного виховання в Україні;
- стан освіти в Україні, її структуру, основні принципи організації національної освіти, нормативні документи, які регламентують зміст освіти;
- сутність процесів розвитку, формування, виховання, соціалізації особистості та їх взаємозв’язок, фактори розвитку особистості;
- вікову періодизацію в педагогіці;
- особливості діяльності учнів у навчально-виховному процесі;
- основні види, функції, особливості педагогічної діяльності вчителя;
- професійно-педагогічні вимоги до особистості-педагога.
Вивчення курсу передбачає формування у студентів умінь:
- пояснити місце педагогіки серед інших наук;
- визначити основні завдання педагогіки;
- визначити особливості педагогічної науки на різних етапах історичного розвитку суспільства;
- доводити цінність педагогічного знання в загальній культурі людства;
- визначити особливості та можливості використання різних методів педагогічного дослідження;
- визначати специфіку мети виховання в різні історичні періоди розвитку суспільства;
- оцінювати можливості індивідуального професійного саморозвитку в системі безперервної педагогічної освіти;
- характеризувати взаємозв’язок зовнішніх і внутрішніх умов розвитку особистості;
- враховувати вікові та індивідуальні особливості учнів у педагогічному процесі;
- аналізувати структуру навчальної діяльності, розкривати сутність її компонентів;
- аналізувати документи про школу та освіту;
- працювати з додатковою педагогічною літературою;
- володіти навичками педагогічної техніки та майстерності.
Студент набуде компетентності:
Загальні:
ЗК 3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 4. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 6. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
Спеціальні:
СК 1. Здатність до застосування системи психолого-педагогічних знань і умінь, що є базовими для реалізації змісту освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти.
СК 2. Здатність до планування, моделювання, конструювання, проектування, організації освітнього процесу в початковій школі
СК 4. Здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.
СК.10. Здатність до активного залучення батьків до освітнього процесу на засадах партнерства.
СК.14 Здатність до усвідомлення потреби в саморозвитку з метою набуття додаткових професійних компетентностей.
Результати навчання:
РН 1. Використовувати фахову літературу та інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі початкової школи.
РН 2. Дотримуватися нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.
РН 5. Розуміти сутність, принципи, зміст, методи, форми та організацію процесу навчання, виховання і розвитку молодших школярів.
РН 7. Проводити моніторинг якості навчальних досягнень, здійснювати контроль і оцінювання учнів початкової школи.
РН 9. Залучати батьків до освітнього процесу в початковій школі на засадах партнерства.
РН 15. Розуміти мету, систему цінностей та завдання професійної діяльності вчителя, та усвідомлювати свою роль (місію) як педагога початкової освіти.
Рекомендована література
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Основна
- Кодлюк Я.П. Дидактика початкової школи: практичний курс: навч.-метод. посіб. Тернопіль:Астон, 2013. 160 с.
- Козловський Ю.М. Педагогіка: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 372 с.
- Концепція «Нова українська школа». Київ, 2016. 34 с.
- Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: підручник. Kиїв: Знання, 2008. 447 с.
- Малафаїк І.В. Дидактика новітньої школи: навч. посіб. Kиїв: Видавничий Дім «Слово», 2015. 632с.
- Маценко Л.М. Педагогіка сімейного виховання: підручник. Київ: ЦП «Компринг», 2019. 376 с.
- Нова українська школа : порадник для вчителя / за заг.ред. Н.М.Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2019. 208 с
- Пащенко М., Красноштан І. Педагогіка: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2021. 228 с.
Додаткова
- Аненкова І.П., Байдан М.А., Горчакова A., Руссол В.М. Педагогіка: модульний курс [текст]: навчальний посібник. Львів: «Новий Світ –2000», 2011. 567 с.
- Васянович Г.П. Педагогічна естетика : навч. посіб. Львів: Норма, 2021. 464 с.
- Замашкіна О.Д. Педагогіка сімейного виховання: навч. посіб. Ізмаїл: РВВ ІДГУ, 2016. 400 с.
- Ковальчук Л.О. Моделювання науково-педагогічних досліджень: навч. посіб. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 520 с.
- Кузьмінський А.І., Омелянєнко B.JI. Педагогіка у запитаннях і відповідях: навч.посіб. Kиїв: Знання, 2006. 311с.
- Мельничук С.Г. Педагогіка (теорія виховання): навч.посіб. Kиїв: Видавничий Дім «Слово», 2012. 288 с.
- Омеляненко С.В. Педагогіка: тестові завдання: навч. посіб. Kиїв: Знання, 2008. 391 с.
- Омельчук В.В. Загальні основи педагогіки: навч. посіб. Рівне: Волинські обереги, 2013. 168 с.
- Пащенко М.І. Педагогіка: навч. посіб. Kиїв: «Центр навчальної літератури», 2014. 228 с.
- Сімейна педагогіка. Тематика практичних занять та завдань самостійної роботи для студентів спеціальності 013 Початкова освівта / Укл. Скорик Т.В. Чернігів : НУЧК імені Т.Г.Шевченка, 2019. 80 с.
- Типові освітні програми для закладів загальної освіти: 1-2 та 3-4 класи. Київ: Видавництво «Світоч», 2019. 336 с.
- Фізеші О.Й. Педагіка: навч. посіб. Київ: Кондор- Видавництво, 2015. 390 с.
- Швай Р.І. Педагогіка творчості: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 200 с.
Інформаційні ресурси
http://www.pedagogika/etnopedagogika_narodna_pedagogika
http://www.edagogika/vstup_sutnist_narodnoji_pedagogiki_ta_etnopedagogiki/6-1-0-133
http://www.novapedahohika.com/noloms-1503-1.html
http://pidruchniki.com/13121009/pedagogika/obyekt_predmet_funktsiyi_zavdannya_pedagogiki