Дозвіллєва діяльність
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних та соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 18 | Верхоляк М. Р. | ДШС-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | ДШС-11 | Верхоляк М. Р. |
Опис курсу
Мета: розширення знань і формування практичних умінь і навичок майбутніх соціальних педагогів з питань культурної організації дозвіллєвої діяльності дітей та юнацтва.
Предмет: дозвілля як самостійний і значний аспект духовної сфери людської діяльності; структура і внутрішній механізм дозвілля.
Завдання:
– ознайомлення студентів з такими поняттями, як «дозвілля», «культурнодозвіллєва діяльність»;
– осмислення та засвоєння студентами сутності, структури, рівнів, функцій, закономірностей та принципів дозвілля;
– формування уявлення про реальні можливості вирішення актуальних проблем соціальної педагогіки за допомогою організації різноманітних форм та методів культурно-дозвіллєвої діяльності;
– забезпечення студентів спеціальними знаннями теорії і практики
дозвілля,вміннями та навичками у сфері організації дозвіллєвої діяльності;
– формування у майбутніх фахівців цілісної системи організації дозвіллєвої діяльності дітей та молоді.
Заплановані результати навчання:
Студент повинен знати:
– основні поняття, принципи дозвіллєвої діяльності;
– функції та закономірності дозвілля;
– загальну структуру та рівні дозвілля;
– основи вітчизняної та зарубіжної історії педагогіки дозвілля;
– особливості державного сектору управління дозвіллєвою сферою;
– теоретичні основи різних організаційних форм дозвіллєвої діяльності як складової соціально-педагогічної роботи;
– поняття, класифікацію, особливості та вимоги щодо організації
різноманітних ігор;
– типологію, функції, структуру та особливості організації гурткової
роботи;
– специфіку, принципи та методику організації дозвілля в таборі;
– поняття, значення, класифікацію і специфіку організації соціальним
педагогом ігрової діяльності на вулиці;
– сутність та значення театралізованих дійств у роботі соціального
педагога;
– методику організації індивідуальних, групових та масових форм
дозвіллєвоїдіяльності з дітьми, підлітками та молоддю.
Студент повинен вміти:
вивчати та узагальнювати вітчизняний та зарубіжний досвід організації різноманітних форм дозвіллєвої діяльності;
провадити найбільш поширені організаційні форми дозвільної діяльності, а саме: бесіди, вікторини, дискусії, конкурси, усні журнали, тематичні вечори.
організовувати різноманітні ігри з дітьми дошкільного, молодшого
шкільного, підліткового віку та юнаками;
складати календарний план роботи гуртка та план-конспект заняття гуртка;
складати орієнтовну програму діяльності табору з урахуванням цілей, завдань, місця проведення табору та вікових особливостей дітей чи юнацтва;
організовувати різні форми та методи ігрової діяльності на вулиці;
розробляти сценарій виховного заходу;
організовувати і здійснювати індивідуальні і групові форми дозвільної діяльності з дітьми та молоддю;
оцінювати ефективність власної роботи та дієвість використаних методів.
Студент набуде компетентності:
1. Інтегральна компетентність:
Здатність вирішувати типові спеціалізовані задачі та практичні проблеми у соціальній сфері або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів соціальної роботи, та може характеризуватися певною невизначеністю умов;
нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль інших осіб у визначених ситуаціях.
2. Загальні компетентності:
– здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
2. Спеціальні компетентності:
здатність розуміти соціально-психологічні явища, процеси становлення,
розвитку та соціалізації особистості;
здатність надавати допомогу і підтримку спеціальним групам клієнтів;
здатність застосовувати сучасні технології та методи професійної
діяльності;
здатність до соціальної взаємодії у професійній сфері;
здатність аналізувати та оцінювати результати професійної діяльності.
2. Програмні результати навчання:
здійснювати пошук, аналіз та оброблення інформації для розв’язання професійних завдань;
застосовувати інформаційні ресурси та методики оцінки поведінки чи діяльності індивідів і соціальних груп;
використовувати технології соціальної діагностики, профілактики, корекції із застосуванням сучасних форм та методів професійної діяльності;
знаходити рішення для покращення соціального добробуту і соціальної безпеки громадян;
планувати, аналізувати, контролювати й оцінювати власну роботу і роботу інших осіб у спеціалізованому контексті.
Рекомендована література
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Основна
- Бочелюк В.Й.Дозвіллєзнавство / Бочелюк В.Й.,Бочелюк В.В. :навч.посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 208 с.
- Воловик А. Педагогіка дозвілля /Воловик А., Воловик В. : підруч. – Харків: ХДАК, 1999. – 332 с.
- Карасьова К.В. Ігровий простір дитини / Катерина Карасьова, Тамара Піроженко. – К.: Шк. світ, 2011. – 128 с.
- Петрова І.В. Дозвілля в зарубіжних країнах:підруч. / І. В. Петрова. – К. : Кондор, 2005. – 408 с.
- Технології соціально-педагогічної роботи : навч. посіб. / За заг. ред. проф. А.Й. Капської. – К., 2000. – 372 с.
- Яременко Н.В. Класному керівнику: як провести ігри / Ніна Яременко; уклад.: Л. Шелестова, Н.Чиренко. – К. : Шк. світ, 2009. – 128 с.
Допоміжна
1. Богуш А. М. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкільників : мовленнєві ігри, ситуації, вправи : навч.- мет. посіб. / А. М. Богуш, Н. І. Луцан – К.: Видавничий Дім «Слово» , 2008 – 256 с.
2.Горбов А.С. Постановка видовищно-театралізованих заходів / Анатолій Горбов; уклад. О. Колонькова. -К. : Шк. світ, 2010. – 128с.
3. Літо для дитини / уклад.: О.Главник- К.: Главник, 2006. – 352 с. – (серія «Бібліотечка соціального працівника»).
4. Організація дитячої ігрової діяльності в контексті наступності дошкільної та початкової освіти.: навч.-метод.посіб./ за ред. Г.С. Тарасенко. -К.: Видавничий Дім «Слово», 2010. – 320с.
5. Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: навч. посіб. / Т. І. Поніманська. – К.: «Академвидав», 2004 – 456 с.
6.Тюптя Л. Т. Соціальна робота теорія і практика: навч. посіб. / Л.Т.Тюптя, І.Б. Іванова вид. 2-ге, випр. доповн. – К.: Знання, 2008. – 574 с.
- Шахрай В.М. Технології соціальної роботи: навч.посіб. / В.М.Шахрай. – К.: Центр навчальної літератури , 2006. – 464 с.
- Шуть М.М. Організація дитячих свят / Микола Шуть. – К.: Шк. світ, 2010. -128с.
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
1.https://uk.wikiquote.org/wiki/Категорія:Культурно-дозвіллєва_діяльність
2.dovidnyk.in.ua/…/search=Організатор%20культурно-дозвіллєвої%20діяльності
3.217.77.210.22/…/cgiirbis_64.exe?…дозвіллєва%20діяльність