Загальна педагогіка
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних та соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 36 | Михайлишин Р. Р. | ДШС-11, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 36 | ДШС-11 | Михайлишин Р. Р. |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної навчальної дисципліни є: оволодіння здобувачами освіти – майбутніми соціальними педагогами базовими знаннями, уміннями та способами діяльності в галузі теорії та практики виховання і навчання.
Для досягнення мети визначаються такі цілі:
- ознайомити здобувачів освіти зі становленням і досягненнями педагогіки, напрямами сучасної педагогічної діяльності, провідними педагогічними теоріями;
- розкрити суть основних педагогічних понять, процесів та явищ;
- формувати систему педагогічних знань про цілісний педагогічний процес, побудований на суб’єкт-суб’єктній взаємодії педагогів і вихованців;
- набуття студентами умінь планувати педагогічний процес, моделювати різні форми його реалізації;
- використовувати інновації, перспективні технології навчання та виховання;
- виробляти уміння науково-дослідницької діяльності в сфері педагогіки
- сприяти формуванню педагогічної свідомості майбутніх фахівців.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен знати:
- базові педагогічні поняття, категорії, принципи: виховання, освіта, навчання, розвиток і формування особистості, закономірності, принципи, правила виховання і навчання;
- психолого-педагогічні основи теорії виховання та навчання, їх гуманістичної спрямованості та особистісно-зорієнтованого підходу.
- сучасні педагогічні теорії та системи: історію розвитку педагогічних теорій; вітчизняні та зарубіжні педагогічні системи; педагогіку співробітництва; розвиваюче, проблемне навчання.
вміти:
- здійснювати порівняльний аналіз різних педагогічних систем, їх принципів, змісту, технологій;
- критично переосмислювати цінності традиційного виховання, освіти та навчання;
- планувати і здійснювати педагогічну діяльність; знаходити відповіді на дискусійні питання;
- застосовувати знання і уміння при моделюванні педагогічної діяльності, в реальній педагогічній практиці;
- розробляти фрагменти занять, тематичний план занять, уроків, виховних заходів;
- відбирати найбільш ефективні форми, методи та засоби виховання і навчання для розвитку особистості;
- стимулювати інтерес, ініціативу та творчість дітей; організовувати їх продуктивну діяльність;
- організовувати індивідуальну, групову та колективну діяльність учнів;
- будувати і перебудовувати свою діяльність у ході педагогічних ситуацій, гнучко організовувати педагогічний процес з врахуванням виникаючих ситуацій та індивідуальних особливостей вихованців;
- виявляти витримку та впевненість у своїх діях в складних і конфліктних ситуаціях;
- встановлювати контакти з дітьми, керувати собою в ситуації педагогічної взаємодії;
- здійснювати педагогічну взаємодію з батьками вихованців, колегами;
- проводити обговорення та аналіз занять і виховних заходів;
- пояснювати, доводити, переконувати, розв’язувати конфлікти у ході педагогічної діяльності;
- виступати з доповідями, проводити бесіди, дискусії;
- вивчати інтереси, здібності учнів, їх позитивні якості та недоліки;
- здійснювати діагностику особливостей колективу учнів;
- давати оцінку і самооцінку ефективності проведених занять та заходів;
- діагностувати, контролювати і оцінювати знання, уміння; давати якісну характеристику діяльності учнів і всього дитячого колективу;
- виявляти та формулювати педагогічні проблеми;
- обирати та застосовувати методи педагогічного дослідження;
- вивчати та узагальнювати досвід роботи педагогів;
- працювати з педагогічною літературою;
- проводити експериментальну роботу з виявленої проблеми;
- оформлювати результати досліджень у вигляді творчих, курсових робіт.
Здобувачі освіти набудуть компетентності:
Загальні :
ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 8. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні:
СК 1. Розуміння сутності, значення і видів соціальної роботи та основних її напрямів ( психологічного, соціально-педагогічного, економічного, медичного).
СК 2. Розуміння нормативно-правової бази стосовно соціальної роботи та соціального забезпечення.
СК 4. Здатність до розуміння соціально-психологічних явищ, процесів становлення, розвитку та соціалізації особистості.
СК 9. Здатність застосовувати сучасні технології та методи професійної діяльності.
СК 12. Здатність дотримуватися етичних принципів і стандартів соціальної роботи.
РН 1. Здійснювати пошук, аналіз і оброблення інформації для розв’язання професійних завдань.
РН 4. Застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології та методи соціальної роботи для вирішення задач.
РН 5. Діяти соціально-відповідально на основі етичних принципів і стандартів соціальної роботи.
РН 13. Визначати зміст і види співпраці з представниками різних професій, груп, громад у професійній діяльності.
РН 15. Знати теорію і володіти практикою професійного спілкування.
Рекомендована література
Основна
- Кодлюк Я.П. Дидактика початкової школи: практичний курс: навч.-метод. посіб. Тернопіль:Астон, 2013. 160 с.
- Козловський Ю.М. Педагогіка: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 372 с.
- Концепція «Нова українська школа». Київ, 2016. 34 с.
- Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: підручник. Kиїв: Знання, 2008. 447 с.
- Малафаїк І.В. Дидактика новітньої школи: навч. посіб. Kиїв: Видавничий Дім «Слово», 2015. 632с.
- Маценко Л.М. Педагогіка сімейного виховання: підручник. Київ: ЦП «Компринг», 2019. 376 с.
- Нова українська школа : порадник для вчителя / за заг.ред. Н.М.Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2019. 208 с
- Пащенко М., Красноштан І. Педагогіка: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2021. 228 с.
Додаткова
- Аненкова І.П., Байдан М.А., Горчакова A., Руссол В.М. Педагогіка: модульний курс [текст]: навчальний посібник. Львів: «Новий Світ –2000», 2011. 567 с.
- Васянович Г.П. Педагогічна естетика : навч. посіб. Львів: Норма, 2021. 464 с.
- Замашкіна О.Д. Педагогіка сімейного виховання: навч. посіб. Ізмаїл: РВВ ІДГУ, 2016. 400 с.
- Ковальчук Л.О. Моделювання науково-педагогічних досліджень: навч. посіб. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 520 с.
- Кузьмінський А.І., Омелянєнко B.JI. Педагогіка у запитаннях і відповідях: навч.посіб. Kиїв: Знання, 2006. 311с.
- Мельничук С.Г. Педагогіка (теорія виховання): навч.посіб. Kиїв: Видавничий Дім «Слово», 2012. 288 с.
- Омеляненко С.В. Педагогіка: тестові завдання: навч. посіб. Kиїв: Знання, 2008. 391 с.
- Омельчук В.В. Загальні основи педагогіки: навч. посіб. Рівне: Волинські обереги, 2013. 168 с.
- Пащенко М.І. Педагогіка: навч. посіб. Kиїв: «Центр навчальної літератури», 2014. 228 с.
- Сімейна педагогіка. Тематика практичних занять та завдань самостійної роботи для студентів спеціальності 013 Початкова освівта / Укл. Скорик Т.В. Чернігів : НУЧК імені Т.Г.Шевченка, 2019. 80 с.
- Типові освітні програми для закладів загальної освіти: 1-2 та 3-4 класи. Київ: Видавництво «Світоч», 2019. 336 с.
- Фізеші О.Й. Педагіка: навч. посіб. Київ: Кондор- Видавництво, 2015. 390 с.
- Швай Р.І. Педагогіка творчості: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 200 с.
Інформаційні ресурси
http://www.pedagogika/etnopedagogika_narodna_pedagogika
http://www.edagogika/vstup_sutnist_narodnoji_pedagogiki_ta_etnopedagogiki/6-1-0-133
http://www.novapedahohika.com/noloms-1503-1.html
http://pidruchniki.com/13121009/pedagogika/obyekt_predmet_funktsiyi_zavdannya_pedagogiki