Тренінг комунікативності та креативності (231 Соціальна робота)
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 18 | Соболевська О. Б. | ДШС-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 18 | ДШС-11 | Соболевська О. Б. |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної дисципліни: сприяти усвідомленню студентами значення ефективної професійної комунікації та формуванню основних професійних комунікативних умінь.
Для досягнення мети визначаються такі цілі:
– ознайомити студентів із складовими тренінгу комунікативних умінь;
– надати методичні коментарі стосовно специфіки проведення тренінгу комунікативних умінь;
– надати інформацію про ефективні комунікативні техніки;
– розвивати професійні комунікативні уміння та навички.
Після вивчення курсу студенти повинні знати:
- значення спілкування у процесі життєдіяльності людини та професійній діяльності соціального педагога;
- значення та зміст комунікативного процесу;
- техніки ефективної комунікації;
- сутність і роль вербальних та невербальних засобів спілкування;
- ефективні прийоми комунікації;
- шляхи подолання опору аудиторії;
- роль зворотного зв’язку при комунікації.
Вміти:
- застосовувати прийоми активного слухання;
- адекватно висловлювати свої почуття та розуміти почуття інших людей;
- безконфліктно спілкуватись, а також конструктивно діяти в конфліктних ситуаціях;
- пілкуватись за допомогою вербальної та невербальної комунікації;
- застосовувати техніки регулювання емоційної напруженості;
- співпрацювати у групі;
- робити самоаналіз та рефлексію.
Рекомендована література
Основна:
- Лефтеров В.О., Форманюк Ю.В., Третьякова Т.М. Теорія і практика психологічного тренінгу: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів. Одеса: Фенікс, 2021. 44 с.
- Стельмах В. Креативний особистий брендинг. Харків: Фабула, 2019. 240 с.
- Соболевська О.Б. Тренінг комунікативності та креативності в соціальній роботі [методична розробка]. Львів: Малий видавничий центр, 2020. 86 с.
- Федорчук В.М., Федорчук В.В.Комарницька Л.М. Тренінг комунікативної компетентності: практикум. Камянець-Подільський, 2020, 236 с.
Допоміжна:
- Борг Д. Мистецтво говорити. Харків: Фабула, 2019. 304 с.
- Заболотний О., Заболотний В. Правильне мовлення. Київ: Літера, 2020, 224 с.
- Зливков В.Л., Лукомська С.О. Теорія та практика психологічних тренінгів. Київ-Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2019, 209 с.
- Карпенко Є. Організація тренінгу спілкування з дітьми різного віку: метод.матеріали до практичних занять. Дрогобич: Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2016. 145 с.
- Кушнірчук О.Р., Вольнова Л.М. Лабіринти спілкування: методичні рекомендації з формування конструктивних життєвих навичок та стратегій поведінки. Луцьк, 2017, 46 с.
- Савченко Г.В. Навчально-методичний посібник з організації та проведення тренінгу:»Професійно-практична підготовка студентів». Київ: ТОВ «Горизонт», 2016. 104 с.
- Федорчук В.М. Тренінг особистісного зростання: навч.посібн. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 250 с.
Інтернет-ресурси: