Співи та методика музичного виховання
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 26 | Каспрук І. М. | ДШВ-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 28 | ДШВ-21 | Каспрук І. М. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Співи та методика музичного
виховання» є :
- забезпечення теоретичної підготовки студентів з основ музичної грамоти, музичної літератури;
- всебічна підготовка фахівців до роботи у закладах дошкільної освіти через прилучення їх до світу музичного мистецтва;
- розвиток здатності відчувати і розуміти музику;
- творчо застосовувати одержані знання і вміння, свій музичний досвід у повсякденному вихованні дітей.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є загальні питання з теорії музики, музичної літератури та музичного виховання дітей у закладах дошкільної освіти.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Співи та методика музичного
виховання» є:
– ознайомлення студентів з основами теорії музики, з музичними творами різних жанрів;
– оволодіння необхідними знаннями, вміннями і навичками хорового співу;
– формування у студентів відповідного теоретичного рівня розуміння значення музики у системі всебічного розвитку дітей та методів роботи з музичного виховання дошкільників;
– сприяння виробленню у студентів умінь і навичок у застосуванні теоретичних знань на практиці, організації та керівництві музичної діяльності дітей;
– розвиток творчих музично-пізнавальних здібностей студентів, формування світогляду, морально-естетичного ставлення до життя.
Заплановані результати навчання: в результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
Знати:
- основи теорії музики та музичні жанри;
- соціальну цінність української музики та її єдність зі світовою музичною культурою;
- основи хорового співу;
- організацію та планування музично-виховної роботи у ЗДО та роль вихователя в цьому;
- вікові можливості музичного розвитку дітей дошкільного віку;
- методи і прийоми навчання дітей співу, музично-ритмічних рухів, гри на музичних інструментах, слухання музики;
- методи залучення батьків до співпраці з питань музичного розвитку дітей;
- відповідний обсяг необхідного музичного матеріалу для різних вікових груп дітей: пісні, ігри, хороводи, музично-ритмічні вправи.
Вміти:
– зацікавити дітей музикою, виявляти і розвивати музично-творчі здібності дітей;
– залучати дошкільників до різних видів музичної діяльності і керувати нею;
– організовувати та проводити свята і розваги для дітей різних вікових груп;
– формувати у дошкільників художньо-естетичний смак;
– виразно співати, ритмічно рухатись під музику;
– використовувати науково-методичні розробки вітчизняних та зарубіжних
педагогів з питань музично-естетичного виховання дітей.
Рекомендована література
Основна
- Газіна І.О. Методика музичного виховання дітей дошкільного віку: навч.-метод. посібник. К.- Подільський: Аксіома, 2012. 256 с.
- Гелунова А.М., Чиркіна В.В. У світі музики. Розробки занять для дітей 4-6 років: посібник. Харків: Основа, 2009. 332 с.
- Калашник М.О. Уроки елементарної теорії музики: навч. посібн. Харків: Фактор, 2011. 352с.
- Поплавська Ю. Методика навчання музичної грамоти в початковій школі: навч.-метод. посіб. Вінниця: Нова книга, 2007. 128с.
5.Романюк І. А. Музичне виховання. Організація роботи у дошкільному навчальному закладі: навч.-метод. посіб. Тернопіль: Мандрівець, 2014. 280 с.
6.Степанова Т.М., Лісовська Т.А. Індивідуально-диференційований підхід до музичного виховання дітей старшого дошкільного віку: монографія. Київ: Слово, 2012. 256с.
- Юцевич Ю. Є.Музика: словник-довідник. Тернопіль: Богдан, 2009. 352 с.
Допоміжна
- Андренко Н.В., Сорокопуд І.М., Щербак А.М. Музична діяльність майбутнього першокласника. Методичний аспект: посібн. Харків: Ранок, 2012. 144 с.
- Богуш А.М, Лисенко Н.В. Українське народознавство в дошкільному закладі: навч.посібн. Вид. 2-ге переробл. і доповнен. Київ: Вища школа, 2002. 407 с.
- Вільчковський Е.С., Денисенко О.І.., Шевченко Ю.М. Інтеграція рухів і музики у фізичному розвитку дітей старшого дошкільного віку: посібн. Тернопіль: Мандрівець, 2011. 128 с.
- Вовк Т. І. Патріотичне виховання дошкільників на музичних заняттях. Музичний керівник. 2015. №3. С. 4.
- Вотаманюк Т.М. Роль родини в музичному вихованні дітей. Палітра педагога. 2009. №3. С. 26-31.
- Власова О.Б. Музичні розваги в днз як передумова організації музично-дозвіллєвої діяльності з учнями початкової школи. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2013.Випуск 110. С. 119-121. URL: http://nbuv.qov.ua/j-pdt/VchdpuP-201311037pd.
- 7. Горбенко Н. С. Музичні привітання як засіб розвитку дитячого голосу та творчих здібностей молодших школярів. Музичний керівник. №3. С. 35-37.
- Каспрук І.М. Свята і розваги в дошкільному навчальному закладі: метод. посібн. Львів: Растр-7, 2015. 100с.
- Катрук А.О. Формування творчих здібностей дітей за допомогою музично-ритмічних рухів. Музичний керівник. 2015. №4. С. 4.
- Левчук Я.І. Українські народні дитячі інструменти: гра музикою чи музикування грою. Музичний керівник. 2013. № 3. С. 4.
- Музика: Дитяча енциклопедія / Автор-упорядник А. В. Кленов Київ: Школа, 2005. 367 с.
- Музика як вид мистецтва. – URL: studopedia. org/10 –165966.html .
- Науменко Т. І. Музичне виховання дошкільників засобами українського фольклору: конспект лекцій. АПН України, Інститут педагогіки. Київ, 2008. 115 с.
- Програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку „Радість творчості” / Р. М. Борщ, Д. В. Самойлик. Тернопіль: Мандрівець, 2013. 72 с.
- Реброва Н.М. Пісні – забави на музичних заняттях з молодшими дошкільниками. Музичний керівник. 2012. №8. С. 18-21.
- Романюк І. А. Музичний куточок в дошкільному навчальному закладі. Музичний керівник. 2013. №7. С. 27-32.
- Самбор Л. В. Музично-дидактичні ігри на музичних заняттях. Музичний керівник. 2014. №11. С. 4-10.
- Суховерська О. Рухливі забави та ігри з мелодіями й примовками. Львів: Свічадо, 2011. 128 с.
- Шевчук О.М. Сучасні підходи до організації музичної діяльності дітей: методичні рекомендації. Дошкільне виховання. 2000. №2, №3 С. 6-7.
- Шуть М.М. Музичне оформлення дитячого свята. Музичний керівник. 2013. №7. С. 4-9.