Співи та методика музичного виховання

Тип: Нормативний

Відділення: циклова комісія фахових дисциплін дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
326Каспрук І. М.ДШВ-21

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
328ДШВ-21Каспрук І. М.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни «Співи та методика музичного

виховання» є :

  • забезпечення теоретичної підготовки студентів з основ музичної грамоти, музичної літератури;
  • всебічна підготовка фахівців до роботи у закладах дошкільної освіти через прилучення їх до світу музичного мистецтва;
  • розвиток здатності відчувати і розуміти музику;
  • творчо застосовувати одержані знання і вміння, свій музичний досвід у повсякденному вихованні дітей.

 

Предметом вивчення навчальної дисципліни є загальні питання з теорії музики, музичної літератури та музичного виховання дітей у закладах дошкільної освіти.

 

Основними завданнями вивчення дисципліни «Співи та методика музичного

виховання» є:

– ознайомлення студентів з основами теорії музики, з музичними творами різних жанрів;

–   оволодіння необхідними знаннями, вміннями і навичками хорового співу;

– формування у студентів відповідного теоретичного рівня розуміння  значення музики у системі всебічного розвитку дітей та методів роботи з музичного виховання дошкільників;

–  сприяння виробленню у студентів умінь і навичок у застосуванні теоретичних знань на практиці, організації та керівництві музичної діяльності дітей;

– розвиток творчих музично-пізнавальних здібностей студентів, формування світогляду,   морально-естетичного ставлення до життя.

Заплановані результати навчання: в результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

Знати:

  • основи теорії музики та музичні жанри;
  • соціальну цінність української музики та її єдність зі світовою музичною культурою;
  • основи хорового співу;
  • організацію та планування музично-виховної роботи у ЗДО та роль вихователя в цьому;
  • вікові можливості музичного розвитку дітей дошкільного віку;
  • методи і прийоми навчання дітей співу, музично-ритмічних рухів, гри на музичних інструментах, слухання музики;
  • методи залучення батьків до співпраці з питань музичного розвитку дітей;
  • відповідний обсяг необхідного музичного матеріалу для різних вікових груп дітей: пісні, ігри, хороводи, музично-ритмічні вправи.

Вміти:

– зацікавити дітей музикою, виявляти і розвивати музично-творчі здібності  дітей;

– залучати дошкільників до різних видів музичної діяльності і керувати нею;

– організовувати та проводити свята і розваги для дітей різних вікових груп;

– формувати у дошкільників художньо-естетичний смак;

– виразно співати, ритмічно рухатись під музику;

– використовувати науково-методичні розробки вітчизняних та зарубіжних

педагогів з питань музично-естетичного виховання дітей.

 

Рекомендована література

Основна

  1. Газіна І.О. Методика музичного виховання дітей дошкільного віку: навч.-метод. посібник. К.- Подільський: Аксіома, 2012. 256 с.
  2. Гелунова А.М., Чиркіна В.В. У світі музики. Розробки занять для дітей 4-6 років: посібник. Харків: Основа, 2009. 332 с.
  3. Калашник М.О. Уроки елементарної теорії музики: навч. посібн. Харків: Фактор, 2011. 352с.
  4. Поплавська Ю. Методика навчання музичної грамоти в початковій школі: навч.-метод. посіб. Вінниця: Нова книга, 2007. 128с.

5.Романюк І. А. Музичне виховання. Організація роботи у дошкільному навчальному закладі: навч.-метод. посіб. Тернопіль: Мандрівець, 2014.  280 с.

6.Степанова Т.М., Лісовська Т.А. Індивідуально-диференційований підхід до музичного виховання дітей старшого дошкільного віку: монографія. Київ: Слово, 2012. 256с.

  1. Юцевич Ю. Є.Музика: словник-довідник. Тернопіль: Богдан, 2009. 352 с.

Допоміжна

  1. Андренко Н.В., Сорокопуд І.М., Щербак А.М. Музична діяльність майбутнього першокласника. Методичний аспект: посібн. Харків: Ранок, 2012. 144 с.
  2. Богуш А.М, Лисенко Н.В. Українське народознавство в дошкільному закладі: навч.посібн. Вид. 2-ге переробл. і доповнен. Київ: Вища школа, 2002. 407 с.
  3. Вільчковський Е.С., Денисенко О.І.., Шевченко Ю.М. Інтеграція рухів і музики у фізичному розвитку дітей старшого дошкільного віку: посібн. Тернопіль: Мандрівець, 2011. 128 с.
  4. Вовк Т. І. Патріотичне виховання дошкільників на музичних заняттях. Музичний керівник. 2015. №3. С. 4.
  5. Вотаманюк Т.М. Роль родини в музичному вихованні дітей. Палітра педагога. 2009. №3. С. 26-31.
  6. Власова О.Б. Музичні розваги в днз як передумова організації музично-дозвіллєвої діяльності з учнями початкової школи. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2013.Випуск 110. С. 119-121. URL: http://nbuv.qov.ua/j-pdt/VchdpuP-201311037pd.
  7. 7. Горбенко Н. С. Музичні привітання як засіб розвитку дитячого голосу та творчих здібностей молодших школярів. Музичний керівник. №3. С. 35-37.
  8. Каспрук І.М. Свята і розваги в дошкільному навчальному закладі: метод. посібн. Львів: Растр-7, 2015. 100с.
  9. Катрук А.О. Формування творчих здібностей дітей за допомогою музично-ритмічних  рухів. Музичний керівник. 2015.  №4.  С. 4.
  10. Левчук Я.І. Українські народні дитячі інструменти: гра музикою чи музикування грою. Музичний керівник. 2013. № 3. С. 4.
  11. Музика: Дитяча енциклопедія / Автор-упорядник А. В. Кленов Київ: Школа, 2005. 367 с.
  12. Музика як вид мистецтва. – URL: studopedia. org/10 –165966.html .
  13. Науменко Т. І. Музичне виховання дошкільників засобами українського фольклору: конспект лекцій. АПН України, Інститут педагогіки. Київ, 2008. 115 с.
  14. Програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку „Радість творчості” / Р. М. Борщ, Д. В. Самойлик. Тернопіль: Мандрівець, 2013. 72 с.
  15. Реброва Н.М. Пісні – забави на музичних заняттях з молодшими дошкільниками. Музичний керівник. 2012. №8. С. 18-21.
  16. Романюк І. А. Музичний куточок в дошкільному навчальному закладі. Музичний керівник. 2013. №7. С. 27-32.
  17. Самбор Л. В. Музично-дидактичні ігри на музичних заняттях. Музичний керівник. 2014. №11. С. 4-10.
  18. Суховерська О. Рухливі забави та ігри з мелодіями й примовками. Львів: Свічадо, 2011. 128 с.
  19. Шевчук О.М. Сучасні підходи до організації музичної діяльності дітей: методичні рекомендації. Дошкільне виховання. 2000. №2, №3 С. 6-7.
  20. Шуть М.М. Музичне оформлення дитячого свята. Музичний керівник. 2013. №7. С. 4-9.

Силабус:

Завантажити силабус