Основи медичних знань (Дошкільна освіта)
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 26 | Гриньо Л. Я. | ДШВ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 25 | ДШВ-11 | Гриньо Л. Я. |
Опис курсу
Мета курсу: засвоєння студентами теоретичних знань, основних методів і прийомів надання першої допомоги при нещасних випадках, травмах, кровотечах, отруєннях і загрозливих для життя станах, а також базових понять загальної та спеціальної патології, діагностичних ознаки захворювань внутрішніх органів, основ догляду за хворими та методів профілактики різноманітних захворювань.
Предметом курсу є: комплекс наукових знань про хворобливі стани дитячого організму, їх профілактика, діагностика, протікання та лікування.
Завдання:
– викласти теоретичні основи першої допомоги при різноманітних невідкладних станах, гострих захворюваннях; сприяти засвоєнню принципів профілактичних заходів;
– дати уявлення про сучасний стан розвитку основ медичних знань; озброїти знаннями закономірностей змін у стані здоров’я, факторах соціально-економічного, біологічного, антропогенного, медичного характеру, що впливають на нього;
– опанувати практичними навичками надання першої медичної допомоги.
Студент набуде компетентностей:
1.Загальні компетентності:
ЗК2 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК6 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК7 Здійснення безпечної діяльності.
ЗК8 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
2.Спеціальні компетентності:
СК2 Здатність до фізичного розвитку дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку, формування життєво необхідних умінь та навичок, рухового досвіду та розвитку фізичних якостей.
СК3 Здатність до формування в дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку навичок безпечної поведінки в довкіллі, навичок орієнтування на сталий розвиток.
СК4 Здатність до формування в дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку основ здорового способу життя, здоров’язбережувальних навичок.
СК13 Здатність до організації освітнього процесу з урахуванням індивідуальних фізичних і психічних можливостей дітей в найбільш оптимальних для них формах.
СК15 Здатність до комунікативної взаємодії з учасниками освітнього процесу.
Результати навчання:
РН 1. Упорядковувати універсальне, розвивальне середовище у групах раннього та передшкільного віку з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дитини.
РН 2. Планувати та організовувати освітній процес у закладі дошкільної освіти з урахуванням принципів здоров’язбереження, особистісно зорієнтованого підходу, суб’єкт-суб’єктної взаємодії.
РН 3. Встановлювати зв’язок між процесом розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку відповідно до їхніх вікових особливостей.
РН 8. Визначати концептуальні засади, принципи, мету, завдання, зміст, організаційні форми, методи і засоби, що використовуються в роботі з дітьми дошкільного (раннього та передшкільного) віку.
РН 10. Організовувати умови безпечного середовища у природному, предметному та соціальному оточенні в процесі організації різних видів діяльності дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку.
Рекомендована література
Основна
- Вільчинський В.І., Ільчинська У.В., Рафалюк М.І., Цимбал Н.М.. Основи медичних знань туриста: навчальний посібник. Київ: Олді-Плюс, 2021. 152с.
- Денесюк В.І. Внутрішня медицина: підручник для студентів закладів вищої медичної підготовки III-IV рівня акредитації та лікарів післядипломної освіти на основі рекомендацій доказової медицини. Київ: Арістей, 2019. 960с.
- Толочик І.Л., Кучерук Є.Ф.Основи медичних знань. Київ: Олді-Плюс, 2020. 160с.
Допоміжна
1.Будзин В., Гузій О. Основи медичних знань: навчальний посібник. Львів: ЛДУФК, 2018. 160с.
2.Волянський П.Б., Гризовський А.М., Гурєв А.М. Домедична підготовка на місці події: практичний посібник. Херсон: Гельветика, 2020. 224с.
3.Екстрена та невідкладна медична допомога : навчальний посібник / Бодулев О. Ю., Дикий О. М., Могильник А. І., заг. ред.: Шкурупія Д. А.
2-ге вид., Вінниця : Нова Книга, 2018. 240 с.
- Екстренна та невідкладна медична допомога. Том I: допомога травмованим на догоспітальному етапі: національний підручник / В.О. Крилюк, С.О. Гур‘єв, Г.В. Загорій, А.А. Гудима, Н.І. Іскра, Київ. 2017. 504 с.
5.Козлова О.Ф. Домедична допомога: навчально-методичний посібник. Київ: Медицина, 2017. 49с.
6.Невідкладна медична допомога на догоспітальному етапі : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів III- IV рівнів акредитації / В. А. 2-е вид., Івано-Франківськ : Симфонія Форте, 2018. 515 с.
7.Тарасюк В. С. Медицина надзвичайних ситуацій. Організація надання першої медичної допомоги . Київ: Медицина, 2017. 528 с.
8.Тарасюк В.С., Матвійчук М.В., Паламар І.В. Перша екстрена і тактична медична допомога на догоспітальному етапі :навчальний посібник. Київ: Медицина, 2021. 480с.
9.Федоняк Я.І. Основи медичних знань та долікарська допомога: підучник для студентів вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації. Київ: Богдан, 2017. 728с.
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
Сайт «Основи медичних знань» [Електронний ресурс]: Режим доступу:
http://www.newlibrary.ru: Нова електронна бібліотека
Основи медичних знань [Електронний ресурс]
http://www.twirpx.com/file/1198103// Р. О. Валецька // Режим доступу до ресурсу:
Матеріали
ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ
1. Здоров’я та його складові. Хвороба як порушення життєдіяльності організму людини.
2. Інфекційний процес, його періоди. Класифікація інфекційних захворювань.
3. Дифтерія, збудник, шлях передачі, основні симптоми, ускладнення та профілактика.
4. Кашлюк, збудник, шлях передачі, основні симптоми, ускладнення та профілактика.
5. Кір, збудник, шлях передачі, основні симптоми, ускладнення та профілактика.
6. Краснуха, збудник, шлях передачі, основні симптоми, ускладнення та профілактика.
7. Скарлатина, збудник, шлях передачі, основні симптоми, ускладнення та профілактика.
8. Вітряна віспа, збудник, шлях передачі, основні симптоми, ускладнення та профілактика.
9. Інфекційні хвороби органів дихання (грип, атипова пневмонія, туберкульоз).
10. Кишкові інфекції. Сальмонельоз, ботулізм. Особливості, збудники, профілактика.
11. Кишкові інфекції. Холера, дизентерія. Особливості, збудники, профілактика
12. Інфекційні захворювання шкіри. Гельмінтози.
13. Порушення зору. Причини, ознаки, попередження цих порушень.
14. Причини порушень слуху, їх причини, ускладнення.
15. Ознаки нормальної постави. Сколіози, лордози, кіфози, їх причини, профілактика.
16. Плоскостопість вроджена та набута, її перші ознаки. Профілактика плоскостопості.
17. Травми, фактори, що їх спричиняють. Закриті та відкриті травми, ускладнення. Дитячий травматизм.
18. Визначення кровотеч. Патологічні і травматичні, зовнішні і внутрішні, приховані, первинні і вторинні кровотечі.
19. Класифікація кровотеч за типом ушкоджених судин.
20.Рани як механічні ушкодження шкіри і слизових оболонок. Види ран.
21.Основні ознаки ран. Перша медична допомога при пораненнях, послідовність надання.
22.Асептика та антисептика – засоби запобігання раневої інфекції.
23.Поняття про анаеробну інфекцію. Правець, газова гангрена, причини, ознаки, профілактика.
24. Перша медична допомога при пораненнях.
25.Закриті ушкодження тканин і органів, причини, види, ознаки, перша медична допомога.
26.Травматичний токсикоз, ознаки, перша медична допомога.
27.Переломи, їх види, ознаки переломів. Особливості переломів кісток у дітей, перша медична допомога.
28.Перша медична допомога при травмах кінцівок.
29.Види опіків, їх ознаки. Опіки очей, дихальних шляхів. Перша медична допомога.
30.Відмороження та замерзання, основні ознаки, перша медична допомога.
31.Електротравма, ураження блискавкою, ознаки, перша медична допомога.
ОЦІНЮВАННЯ:
Поточний контроль знань студентів відбувається під час проведення практичних занять. Модульний контроль проводиться 2 рази впродовж семестру. Семестр закінчується здачею заліку з навчальної дисципліни. Оцінювання знань за навчальною дисципліною відбувається на підставі накопичених балів за результатами поточного та підсумкового контролю всіх видів згідно зі шкалою оцінювання.
Оцінювання знань студентів здійснюється впродовж семестру за 100-бальною шкалою за такими видами робіт:
Денна форма навчання
– модульні контрольні роботи. Програмою передбачено дві модульні контрольні роботи. Студент за одну роботу може отримати максимально 20 балів (20х2=40);
– практичні заняття. За виконання практичних занять студент може впродовж семестру отримати 42 балів. Програмою передбачено 6 практичних занять. За одне заняття студент отримує 7 балів;
– самостійна робота. За самостійну роботу (науково-пошукові і творчі роботи,реферат,доповідь, створення презентацій ) впродовж семестру студент набирає 18 балів.
Заочна форма навчання
– модульні контрольні роботи. Програмою передбачено модульну контрольну роботу. Студент за яку можна отримати максимально 30 балів ;
– практичні заняття. За виконання практичних занять студент може впродовж семестру отримати 30 балів. Програмою передбачено 3 практичних занять. За одне заняття студент отримує 10 балів;
– самостійна робота. За самостійну роботу (науково-пошукові і творчі роботи,реферат,доповідь, створення презентацій) впродовж семестру студент набирає 40 балів.
Очікується, що письмові роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями і характеризуватимуться самостійність суджень та вмінням робити власні висновки. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел, списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують, приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для незарахування викладачем, незалежно від масштабу плагіату, обману.
Література. Уся література, яку студенти не зможуть знайти самостійно, буде надана викладачем, виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студент заохочується до використання також й іншої літератури, якої немає серед рекомендованих.
Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються.
Критерії оцінювання:
90 – 100 б. – здобувач повно та ґрунтовно засвоїв всі теми навчальної програми, вміє вільно викладати зміст, має глибокі, міцні, систематичні знання всіх питань навчальної дисципліни, розуміє їх значення для своєї професійної підготовки; виконав усі завдання кожної теми та модульного поточного контролю.
81 – 89 б. – здобувач грамотно і по суті викладає програмний матеріал, застосовує теоретичні знання при виконанні практичних завдань, однак допускає незначні неточності, засвоїв більшість тем навчальної програми, вміє самостійно викладати зміст всіх питань навчальної дисципліни; виконав завдання кожної теми та модульного поточного контролю.
71 – 80 б. – здобувач добре знає програмний матеріал, володіє базовими навичками з виконання практичних завдань, самостійно обирає метод реалізації, але не завжди здатний провести аналіз і узагальнення результату, не завжди вміє вільно викладати зміст всіх питань навчальної дисципліни; виконав більшість завдань кожної теми та модульного поточного контролю.
61 – 70 б. – здобувач засвоїв тільки основний матеріал на рівні репродуктивного відтворення, але не знає окремих деталей, припускається неточностей, порушує послідовність у викладі матеріалу, може розв’язувати типові завдання за зразком, але допускає помилки, виконав окремі завдання кожної теми та модульного поточного контролю.
51 – 60 б. – здобувач відтворює основні поняття і визначення курсу, але досить поверхово, не виділяючи взвємозвя’зок між ними, може сформулювати за допомогою викладача основні тези теми, допускає помилки, які повною мірою самостійно виправити не може; відчуває труднощі під час виконання практичних завдань, виконав лише деякі завдання кожної теми та модульного контролю.
21 – 50 б. – здобувач не знає значної частини програмного матеріалу, допускає суттєві помилки, з великими труднощами виконує практичні завдання, знайомий лише з деякими поняттями та визначеннями курсу; не виконав практичні завдання та завдання модульного поточного контролю.
0 – 20 б. – необхідний повторний курс з навчальної дисципліни.