Образотворче мистецтво з методикою навчання
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | Бача О. В. | ШКВ-11, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 18 | ШКВ-11 | Бача О. В. |
Бача О. В. |
Опис курсу
Завдання – знайомити з творами живопису, графіки як вітчизняних, так і зарубіжних художників;
– вчити використовувати виразні засоби малюнка, живопису; – навчати основних законів, правил, прийомів композиції та перспективи, умінню використовувати їх під час створення практичної роботи; – формувати уміння застосовувати на практиці теоретичні знання і практичні навички виразно і грамотно зображувати предмети та явища з натури, за уявленням та по-пам’яті; – сприяти естетичному, моральному та трудовому вихованню студентів. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: – види та жанри образотворчого мистецтва; – закони лінійної, повітряної перспективи; – назви фарб акварельних, гуашевих і вміти ними користуватись; – закономірності передачі об’єму предметів світлотінню; – основні пропорції та правила послідовності зображення людини, птахів, тварин; – закони, правила та прийоми композиції; – професійну термінологію, передбачену програмою; – мати поняття про українське і зарубіжне образотворче мистецтво; – методи та прийоми викладання образотворчого мистецтва у початкових класах. вміти: – самостійно аналізувати твори образотворчого мистецтва, висловлювати власну думку з приводу художніх особливостей твору; – малювати предмети – площинні та об’ємні; – послідовно малювати натюрморт, пейзаж, інтер’єр в кутовому і у фронтальному положеннях; – зображувати з натури, по-пам’яті, за уявою комах, птахів, тварин, людину з урахуванням теоретичних основ анатомічної побудови зображення; – передавати кольором настрій і стан зображуваного, спостерігати і передавати у композиціях пори року, доби, зміни забарвлення предметів у зв’язку з їх розташуванням у просторі та освітленням; – створювати малюнки на теми з оточуючого життя; – створювати ілюстрації до літературних творів; – вміти створювати самостійні художні роботи, використовуючи різні графічні та живописні матеріали; – складати конспекти уроків з образотворчого мистецтва у початкових класах; – добирати дидактичний матеріал до уроків відповідно до теми. Студент набуде компетентностей:
|
Рекомендована література
Основна
- Дерябіна С.В., Резніченко Г.В., Шатайло Н.В. Методичні рекомендації щодо викладання предметів освітньої галузі «Мистецтво» у 2021/2022 навчальному році [Електронний ресурс] – 2021– Режим доступу: https://znayshov.com/FR/9337/metodichni_rekomendacii_schodo_vikladannya_predmetiv_osvitn_oi_galuzi_mistectvo_u_2021_2022_navchal_nomu_roci.pdf
- Паршук С. М. Образотворче мистецтво з методикою навчання: методичні рекомендації. Миколаїв, 81 с.
- Нова українська школа: порадник для вчителя / за заг. ред. Н. М. Бібік.. Київ: Літера ЛТД, 2019. 208 с.
Допоміжна
- Безпечна і дружня до дитини школа в контексті реформи «НУШ» / В. Пономаренко, та ін. Київ. : Алатон, 2020. 64 с.
- Волошенюк О.В., Чорний О.В. Методика формування умінь з медіаграмотності на заняттях з інтегрованого курсу «Мистецтво» в НУШ : Навчально-методичний посібник. Київ : Академія української преси, Центр Вільної Преси, 2020. 54. с.
- Калініченко О. В., Аристова Л.С. Мистецтво : підруч. інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : Видавничий дім «Освіта», 2018. 128 с
- Кірик М.Ю., Данилова Л І. Нова українська школа: організація діяльності учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти: навчально-методичний. Львів: Світ, 2019. 136 с.
- Кондратова Л.Г. Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальн. серед. освіти. Тернопіль : Навчальна книга – Богдан. 2018. 144 с. : іл.
- Малицька О.В. Образотворче мистецтво з методикою навчання : навч.-мет. посіб. Бердянськ, 2016. 346 с
- Масол Л. М. Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» у 1-2 класах на засадах компетентнісного підходу : навчально-методичний посібник Київ: Генеза, 2019. 208 с.: іл.
- Масол Л.М. Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Мистецтво» у 3-4 класах закладах загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу : навчально-методичний посібник. Київ: Генеза, 2020. 160 с.
- Мистецтво : особливості викладання в початковій школі : навчально-методичний посібник/ автор-уклад. В. П. Мартинова. Харків : Друкарня Мадрид, 2019. 111 с.
- Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. – Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. 206 с.
Інформаційні ресурси
- Державний стандарт початкової освіти [Електронний ресурс] – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2017/08/NewSchool_Presentation-final_18-08-2017.pdf
- Концепція Нової української школи (http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8% 202016/12/05/konczepcziya.pdf).
- Опис ключових змін в програмах початкової школи (http://old.mon.gov.ua/img/zstored/files/1-09-6pdf.pdf).
- Просіна О. «Мистецтво» як один із головних предметів у школі [Електронний ресурс] – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://education-ua.org/ua/articles/845-mistetstvo-yak-odin-iz-golovnikhpredmetiv-u-shkoli.
- Типові освітні програми «Мистецтво» для 1–4 класів, 5–9, 10–11 класи(https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi