Музичне виховання з методикою
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 20 | Каспрук І. М. | ШКВ-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 20 | ШКВ-21 | Каспрук І. М. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни “Музичне виховання з методикою” є підготовка студентів Педагогічного коледжу до роботи з музичного виховання молодших школярів, позакласної музичної роботи з ними.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є загальні питання музичного виховання школярів початкових класів.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Музичне виховання з методикою” є:
– ознайомлення з теоретичними та практичними основами музичного виховання молодших школярів, видами музичної діяльності, формами її організації;
– оволодіння певними практичними уміннями і навичками музично-виховної роботи;
– розвиток творчої активності студентів в оволодінні основами педагогічної професії.
Заплановані результати навчання: згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
знати:
- основи музичної грамоти;
- вікові особливості музичного розвитку молодших школярів;
- дидактичні принципи і методи музичного виховання і навчання;
- основні форми організації музичної діяльності учнів початкових класів;
- актуальність проблеми музично-естетичного виховання молодших школярів на сучасному етапі;
вміти:
- зацікавити учнів музикою, виявляти і розвивати їх творчі музичні здібності;
- розширювати і збагачувати світ естетичних переживань учнів з метою поглибленого розуміння ними музичного мистецтва;
- організовувати і проводити позакласні заходи;
- залучати учнів початкових класів до різних видів музичної діяльності;
- застосовувати новітні науково-методичні розробки вітчизняних та зарубіжних педагогів з проблем музичного виховання у власній роботі.
Рекомендована література
Основна
1.Казак І.І., Амосова Н.В. Музична грамота: навч.-метод. посібник із сольфеджіо і теорії музики. Рівне, ред. 2019. 96с.
2.Кізілова Г.О.,Шулько О.А. Підручник з інтегрованого курсу «Мистецтво» для 1-го класу закладів загальної
середньої освіти. Тернопіль: Астон, 2018.
3.Методика музичного виховання: навч. посібник /уклад. М.М.Кайкова, О.М. Савранська. Умань.: Візаві, 2020. 268с.
4.Поплавська Ю. А. Методика навчання музичної грамоти в початковій школі: навч.-метод. посіб. Вінниця: Нова книга, 2017. 128с.
Допоміжна
1.Аліксійчук О.С. Теорія і методика вивчення дитячого фольклору в загальноосвітній школі: навч.-метод. посібн. К.-
Подільський: ПП ЗволейкоД.Г.,2017.104 с.
2.Андренко Н.В., Сорокопуд І.М., Щербак А.М. Музична діяльність майбутнього першокласника. Методичний аспект:
посібн. Харків: Ранок, 2012. 144 с.
3.Бандус С.В. Використання ігор на уроках музичного мистецтва. Музичний керівник. 2011. №10. С. 25-30.
4.Горбенко Н.І. Музичні привітання як засіб розвитку дитячого голосу та творчих здібностей молодших школярів.
Музичний керівник. 2012. №3. С. 35-37.
5. Кушка Я. С. Методика музичного виховання дітей : навч. посібн. для ВНЗ. Вінниця: Нова книга, 2007. 216с.
6.Мистецтво. Музична галузь: навч. посібн. Харків:
Ранок, 2021. 16 с.
7.Лобова О.В. Музично-творчий розвиток молодших школярів засобами музично-рухливої діяльност. Науковий
вісник Миколаївського національного університету імені В.
О. Сухомлинського. Педагогічні науки : Збірник наукових
праць. № 2. 2016. – Миколаїв : МНУ імені В.О.Сухомлинського, 2016. С.109-113.
8. Печерська Е. П. Сім’я і музичне виховання дітей .
Початкова школа. 2015. – №1. С. 52-55.
9. Печерська Е. П. Уроки музики в початкових класах: навч.-метод. посібн. Київ: Либідь, 2011.272 с.
10.Сбітнєва Л.М. Методика музичного виховання: метод.реком. Старобільськ: вид-тво ДЗ «ЛНУ імені Т. Шевченка»,
2017. 58 с.
11.Тумакова Л.І. Микола Лисенко – творець прекрасного і величного. Початкова школа. 2000. №7. С. 25-28.
12.Тушева В. Творчі завдання на уроках музики. Методика і практика. Початкова школа. 2012. №4. С. 51-5