Музичне виховання з методикою

Тип: Нормативний

Відділення: циклова комісія фахових дисциплін дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
42Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
420Каспрук І. М.ШКВ-21

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
420ШКВ-21Каспрук І. М.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни “Музичне виховання з методикою” є підготовка студентів Педагогічного коледжу до роботи з музичного виховання   молодших школярів, позакласної музичної роботи з ними.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є загальні питання музичного виховання школярів початкових класів.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Музичне виховання з методикою” є:

– ознайомлення з теоретичними та практичними основами музичного виховання молодших школярів, видами музичної діяльності, формами її організації;

– оволодіння певними практичними уміннями і навичками музично-виховної роботи;

– розвиток творчої активності студентів в оволодінні основами педагогічної професії.

Заплановані результати навчання: згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні

знати:

  • основи музичної грамоти;
  • вікові особливості музичного розвитку молодших школярів;
  • дидактичні принципи і методи музичного виховання і навчання;
  • основні форми організації музичної діяльності учнів початкових класів;
  • актуальність проблеми музично-естетичного виховання молодших школярів на сучасному етапі;

вміти:

  • зацікавити учнів музикою, виявляти і розвивати їх творчі музичні здібності;
  • розширювати і збагачувати світ естетичних переживань учнів з метою поглибленого розуміння ними музичного мистецтва;
  • організовувати і проводити позакласні заходи;
  • залучати учнів початкових класів до різних видів музичної діяльності;
  • застосовувати новітні науково-методичні розробки вітчизняних та зарубіжних педагогів з проблем музичного виховання у власній роботі.

 

Рекомендована література

Основна
1.Казак І.І., Амосова Н.В. Музична грамота: навч.-метод. посібник із сольфеджіо і теорії музики. Рівне, ред. 2019. 96с.
2.Кізілова Г.О.,Шулько О.А. Підручник з інтегрованого курсу «Мистецтво» для 1-го класу закладів загальної
середньої освіти. Тернопіль: Астон, 2018.
3.Методика музичного виховання: навч. посібник /уклад. М.М.Кайкова, О.М. Савранська. Умань.: Візаві, 2020. 268с.
4.Поплавська Ю. А. Методика навчання музичної грамоти в початковій школі: навч.-метод. посіб. Вінниця: Нова книга, 2017. 128с.
Допоміжна
1.Аліксійчук О.С. Теорія і методика вивчення дитячого фольклору в загальноосвітній школі: навч.-метод. посібн. К.-
Подільський: ПП ЗволейкоД.Г.,2017.104 с.
2.Андренко Н.В., Сорокопуд І.М., Щербак А.М. Музична діяльність майбутнього першокласника. Методичний аспект:
посібн. Харків: Ранок, 2012. 144 с.
3.Бандус С.В. Використання ігор на уроках музичного мистецтва. Музичний керівник. 2011. №10. С. 25-30.
4.Горбенко Н.І. Музичні привітання як засіб розвитку дитячого голосу та творчих здібностей молодших школярів.
Музичний керівник. 2012. №3. С. 35-37.
5. Кушка Я. С. Методика музичного виховання дітей : навч. посібн. для ВНЗ. Вінниця: Нова книга, 2007. 216с.
6.Мистецтво. Музична галузь: навч. посібн. Харків:
Ранок, 2021. 16 с.
7.Лобова О.В. Музично-творчий розвиток молодших школярів засобами музично-рухливої діяльност. Науковий
вісник Миколаївського національного університету імені В.
О. Сухомлинського. Педагогічні науки : Збірник наукових
праць. № 2. 2016. – Миколаїв : МНУ імені В.О.Сухомлинського, 2016. С.109-113.
8. Печерська Е. П. Сім’я і музичне виховання дітей .
Початкова школа. 2015. – №1. С. 52-55.
9. Печерська Е. П. Уроки музики в початкових класах: навч.-метод. посібн. Київ: Либідь, 2011.272 с.
10.Сбітнєва Л.М. Методика музичного виховання: метод.реком. Старобільськ: вид-тво ДЗ «ЛНУ імені Т. Шевченка»,
2017. 58 с.
11.Тумакова Л.І. Микола Лисенко – творець прекрасного і величного. Початкова школа. 2000. №7. С. 25-28.
12.Тушева В. Творчі завдання на уроках музики. Методика і практика. Початкова школа. 2012. №4. С. 51-5

 

Силабус:

Завантажити силабус