Музичне виховання з методикою
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 20 | Каспрук І. М. | ШКВ-21, ШКВ-22 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 20 | ШКВ-21 | Каспрук І. М. |
ШКВ-22 | Каспрук І. М. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни “Музичне виховання з методикою” є підготовка студентів Педагогічного коледжу до роботи з музичного виховання молодших школярів, позакласної музичної роботи з ними.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є загальні питання музичного виховання школярів початкових класів.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Музичне виховання з методикою” є:
– ознайомлення з теоретичними та практичними основами музичного виховання молодших школярів, видами музичної діяльності, формами її організації;
– оволодіння певними практичними уміннями і навичками музично-виховної роботи;
– розвиток творчої активності студентів в оволодінні основами педагогічної професії.
Заплановані результати навчання: згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
знати:
- основи музичної грамоти;
- вікові особливості музичного розвитку молодших школярів;
- дидактичні принципи і методи музичного виховання і навчання;
- основні форми організації музичної діяльності учнів початкових класів;
- актуальність проблеми музично-естетичного виховання молодших школярів на сучасному етапі;
вміти:
- зацікавити учнів музикою, виявляти і розвивати їх творчі музичні здібності;
- розширювати і збагачувати світ естетичних переживань учнів з метою поглибленого розуміння ними музичного мистецтва;
- організовувати і проводити позакласні заходи;
- залучати учнів початкових класів до різних видів музичної діяльності;
- застосовувати новітні науково-методичні розробки вітчизняних та зарубіжних педагогів з проблем музичного виховання у власній роботі.
Студент набуде компетентностей:
Загальних:
ЗК 1 здатності реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україн;
ЗК 2 здатності зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
ЗК 3 здатності спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
ЗК 5 здатності вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
ЗК 7 здатності використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
Спеціальних:
СК 1 здатності до застосування системи психолого-педагогічних знань і умінь, що є базовими для реалізації змісту освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти;
СК 2 здатності до планування, моделювання, конструювання, проектування, організації освітнього процесу в початковій школі;
СК 3 здатності до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі;
СК 5 здатності до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
СК 6 здатності визначати мету та завдання освітнього процесу, коригувати його шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими.
Результати навчання:
РН 1 здатність використовувати фахову літературу та інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі початкової школи;
РН 5 здатність розуміти сутність, принципи, зміст, методи, форми та організацію процесу навчання, виховання і розвитку молодших школярів;
РН 8 здатність забезпечувати підтримку особистісного розвитку дитини в освітньому процесі;
РН 14 здатність враховувати при створенні освітнього середовища індивідуальні потреби учнів;
РН 15 здатність розуміти мету, систему цінностей та завдання професійної діяльності вчителя, та усвідомлювати свою роль (місію) як педагога початкової освіти.
Рекомендована література
Основна
- Андренко Н.В., Сорокопуд І.М., Щербак А.М. Музична діяльність майбутнього першокласника. Методичний аспект: посібн. Харків: Ранок, 2012. 144 с.
- Калашник М.О. Уроки елементарної теорії музики: навч. посібн. Харків: Фактор, 2011. 352с.
- Кушка Я. С. Методика музичного виховання дітей : навч. посібн. для ВНЗ. Вінниця: Нова книга, 2007. 216с.
- Поплавська Ю. А. Методика навчання музичної грамоти в початковій школі: навч.-метод. посіб. Вінниця: Нова книга, 2007. 128с.
- Ростовський О.Я. Методика викладання музики в початковій школі: навч.- метод. посібн. Тернопіль: Навчальна книга-Богдан, 2001. 216 с.
Допоміжна
- Бандус С.В. Використання ігор на уроках музичного мистецтва. Музичний керівник. 2011. №10. С. 25-30.
- Верховинець В. М. Весняночка: ігри з піснями для дітей дошкільного віку та молодших школярів. Київ: Музична Україна, 1989. 343 с.
- Гавриленко Т. В. Про викладання музики в початковій школі на початку ХХ століття. Початкова школа. 2000. № 12. С. 48-49.
- Горбенко Н.І. Музичні привітання як засіб розвитку дитячого голосу та творчих здібностей молодших школярів. Музичний керівник. 2012. №3. С. 35-37.
- Горожанкіна О.О. Сучасний підхід до розвитку духовності молодших школярів на уроках музики. Початкова школа. 2002. № 10. С. 4-5.
- Дорошенко Т. Я. Інтеграція на уроках музики. Початкова школа. 2003. №4. С. 25-27.
7.Зміст музичного виховання в початкових класах. Методика музичного виховання в школі як наука. – URL:studopedia.org/index.php?vol=1&post=5517
Лобова О.В. Музично-творчий розвиток молодших школярів засобами музично-рухливої діяльност. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки : Збірник наукових праць. № 2. 2016. – Миколаїв : МНУ імені В.О.Сухомлинського, 2016. С.109-113.
- Лобова О. В. уроки музики очима вчителя початкових класів. Початкова школа. 2010. № 5. С. 41-45.
- Музика: Дитяча енциклопедія / Автор-упорядник А. В. Кленов Київ: Школа, 2005. 367 с.
- Музика як вид мистецтва. – URL: studopedia. org/10 –165966.html .
11.Науменко С. І. Особливості сприйняття музики шестилітками першокласниками: методичні поради. Початкова школа. 2001. №12. С. 45-47.
- Печерська Е. П. Сім’я і музичне виховання дітей . Початкова школа. 2015. – №1. С. 52-55.
- Печерська Е. П. Уроки музики в початкових класах: навч.-метод. посібн. Київ: Либідь, 2011.272 с.
- Рижова Т.В. Роль державних та народних символів України в морально-естетичному вихованні учнів 4-их класів на уроках музики. Початкова школа. 2007. №8. С. 36-38.
- Тумакова Л.І. Микола Лисенко – творець прекрасного і величного. Початкова школа. 2000. №7. С. 25-28.
16.Тушева В. Творчі завдання на уроках музики. Методика і практика. Початкова школа. 2012. №4. С. 51-53.
- Урок музики – основна форма навчально-виховного процесу. – URL: ua.textreferat.com/ referat – 12986 –1.html.
18.Юцевич Ю. Є.Музика: словник-довідник. Тернопіль: Богдан, 2009. 352 с.