МЕТОДИКА ПСИХОЛОГІЧНИХ ТРЕНІНГІВ У СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ (231 Соціальна робота)
Тип: На вибір студента
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних та соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 2 | Немає |
4 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 18 | Соболевська О. Б. | ДШС-21 |
4 | 20 | Соболевська О. Б. | ДШС-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 18 | ДШС-21 | Соболевська О. Б. |
4 | 20 | ДШС-21 | Соболевська О. Б. |
Опис курсу
Метою вивчення вибіркової дисципліни є формування тренерської компетентності у майбутніх соціальних педагогів.
Для досягнення мети визначаються такі цілі:
– вивчення концептуально-методологічних засад тренінгової діяльності;
– розвиток мотиваційного, знаннєвого та практико-технологічного компонентів тренінгової діяльності;
– формування знань, умінь і навичок для успішної реалізації тренінгової діяльності;
– створення екопсихологічних умов для самопізнання та саморозвитку;
– визначення власної спеціалізації в тренінговій діяльності;
– оволодіння професійною етикою тренера;
– опанування професійної лексики тренера.
Після вивчення курсу студенти повинні знати:
- історію розвитку групових форм психологічного впливу;
- сучасні групові методи практичної психології;
- методологію та технологію тренінгу;
- існуючі класифікації та види тренінгових груп;
- особливості психодинаміки тренінгової групи;
- особливості особистісної динаміки учасника тренінгу;
- сфери застосування групових форм роботи;
- екопсихологічні та етичні принципи діяльності тренера;
- основи самоактуалізації та саморегуляції тренера;
вміти:
- розробляти тренінгові програми різного спрямування;
- реалізовувати тренінгові програми в різних сферах діяльності людини;
- розробити методичні та роздаткові матеріали до тренінгу;
- вивчати потреби та реагувати на актуальні запити учасників групи;
- оцінювати ефективність тренінгу;
- здійснювати рефлексивний аналіз власної діяльності у ролі ведучого тренінгової групи;
- дотримуватися професійних етичних принципів у роботі тренера;
- моделювати власну траєкторію розвитку тренерської компетентності шляхом участі в тренінгових групах, супервізії та інтервізії власної роботи тощо.
Рекомендована література
Основна:
- Бобченко Т.Р. Психологічні тренінги: основи тренінгової роботи: навч.посібн. для вузів. Київ: Юрайт, 2020. 132 с.
- Зливков В.Л., Лукомська С.О. Теорія та практика психологічних тренінгів. Київ-Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2019, 209 с.
- Лефтеров В.О., Форманюк Ю.В., Третьякова Т.М. Теорія і практика психологічного тренінгу: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів. Одеса: Фенікс, 2021. 44 с.
Допоміжна:
- Адамська З. М. Cоціально-психологічний тренінг як фасилітативне середовище для розвитку фасилітативних здібностей майбутнього психолога. Філософсько-психологічні аспекти лідерства в бізнесі, освіті та державі : збірник тез IV Міжнародної науково-практичної конференції, 15 березня 2019 р. Львів: СПОЛОМ, 2019. С. 17–21.
- Афанасьєва Н.Є., Перелигіна Л.А. Теоретико-методологічні основи соціально-психологічного тренінгу: навчальний посібник. Харків: НУЦЗУ, 2015.
- Івашньова С.В. Як підготувати та провести ефективний тренінг: практичний порадник. Харків: Ранок, 2019. 80 с.
- Перепелюк Т. Д. Організація і методика соціально-психологічних тренінгів: навчальний підручник . Умань : видавничо-поліграфічний центр «Візаві», 2015. 255 с.
- Савченко Г.В. Навчально-методичний посібник з організації та проведення тренінгу:»Професійно-практична підготовка студентів». Київ: ТОВ «Горизонт», 2016. 104 с.
- Федорчук В.М. Тренінг особистісного зростання: навч.посібн. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 250 с.
- Федорчук В.М., Федорчук В.В.Комарницька Л.М. Тренінг комунікативної компетентності: практикум. Камянець-Подільський, 2020, 236 с.
Інформаційні ресурси