Організації гурткової та краєзнавчої роботи (Музеєзнавство, пам’яткознавство)
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | Соболевська О. Б. | ШКМ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | ШКМ-11 | Соболевська О. Б. |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної дисципліни є: формування у студентів знань та методичних навичок з організації гурткової та краєзнавчої роботи.
Для досягнення мети визначаються такі цілі:
- формування сучасних теоретичних та методичних знань з організації гурткової та краєзнавчої роботи в дитячих освітніх закладах, спортивних клубах;
- формування цілісного уявлення про організаційні аспекти клубної та гурткової діяльності;
- ознайомлення студентів з особливостями функціонування гуртків різної спрямованості;
- формування знань щодо сучасної класифікації, структури, управління, фінансування в роботі клубів;
- формування уміння мислити творчо, ініціативно, самостійно діяти у нестандартних ситуаціях.
Студенти повинні знати:
- основні принципи організації гурткової та краєзнавчої діяльності;
- специфічні особливості функціонування гуртків та клубів;
- методику організації гурткової роботи;
- методичні аспекти курування клубною та гуртковою діяльністю.
Студенти повинні вміти:
- аналізувати спеціальну науково-методичну літературу;
- творчо використовувати отриманні знання під час розв’язування ситуаційних завдань;
- володіти науково-методичними даними з методики організації клубної та гурткової роботи;
- організувати гурткову роботу дітей різного віку;
- підготувати проект клубу чи гуртка;
- користуватися навчальними програмами з різних видів гурткової роботи;
- складати план-конспект гурткового заняття;
- проводити гурткові заняття із застосуванням особистісно орієнтованих технологій організації позаурочної діяльності.
Після вивчення курсу студенти повинні знати:
- основні принципи організації гурткової та краєзнавчої діяльності;
- специфічні особливості функціонування гуртків та клубів;
- методику організації гурткової роботи;
- методичні аспекти курування клубною та гуртковою діяльністю.
вміти:
- аналізувати спеціальну науково-методичну літературу;
- творчо використовувати отриманні знання під час розв’язування ситуаційних завдань;
- володіти науково-методичними даними з методики організації клубної та гурткової роботи;
- організувати гурткову роботу дітей різного віку;
- підготувати проект клубу чи гуртка;
- користуватися навчальними програмами з різних видів гурткової роботи;
- складати план-конспект гурткового заняття;
- проводити гурткові заняття із застосуванням особистісно- орієнтованих технологій організації позаурочної діяльності.
Рекомендована література
Основна:
- Долганова Н.Л., Кучеренко Н.Л. Організація діяльності керівника гуртка: навчальний посібник: Кривий ріг, 2020. 45 с.
- Королько А. Основи шкільного краєзнавства. Івано-Франківськ, 2019, 78 с.
- Тумаш А.В. Виховний потенціал гурткової роботи: навчально-методичний посібник. Коростень, 2019. 32 с.
Допоміжна:
- Брижак Н.Ю. Методика гурткової та клубної роботи в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах : навчальний посібник. Київ: Логос, 2017. 126 с.
- Галасюк С.С., Нездоймінов С.Г. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності: навчальний посібник. Київ: ЦУЛ, 2020. 178 с.
- Збірник програм гуртків, факультативів, курсів за вибором. Навчальні програми з 1 по 11 класи. Київ: Літера ЛТД, 2019. 480 с.
- Кравець Н.В. Краєзнавча робота в контексті навчально-виховної діяльності сучасного закладу освіти. Дубно, 2016. 156 с.
- Костенко Л.Д. Позашкільна освіта України в першій половині ХХ століття. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітніх школах. .№74. Т 1. 2021 .
- Пітко С.Б. Методичний путівник керівника гуртка сучасної школи та позашкілля. Частина 1. Львів: ЛОІППО, 2019. 35 c.
- Міщенко Л. Організація гурткової роботи: посібник. Київ: Основа, 2015. 336 с.
- Організація гурткової роботи в дошкільних навчальних закладах / авт.-уклад. Л. Б. Міщенко. Харків: Вид. група «Основа», 2015. 333 с.
- Сліпчишин Л.В. Методичні засадивпровадження сучасних підходів у роботу гуртків: посібник. Львів: СПОЛОМ, 2015. 116 с.
Інтернет-ресурси:
- http://kyrskorped.bpc.ks.ua/mod/book/view.php?id=236
- Положення про позашкільний навчальний заклад, затверджене постановою Кабінету Міністрів України № 433 (зі змінами, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України №769 «Про внесення змін до Положення про позашкільний навчальний заклад») [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dolinvo.ucoz.ru
- Сліпченко О. В. Організація роботи шкільних клубів. Навчально- методичний посібник [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://refs.in.ua/cherkasekoyi-oblasti-slipchenko-olena-vitaliyivnaorganizaciya.html