Українська мова за професійним спрямуванням (013 Початкова освіта)
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія гуманітарної та соціально - економічної підготовки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 36 | Цигилик-Копцюх О. О. | ШКВ-11, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 36 | ШКВ-11 | Цигилик-Копцюх О. О. |
Цигилик-Копцюх О. О. |
Опис курсу
Мета курсу – сформувати у майбутніх фахівців професійно зорієнтовані уміння і навички досконалого володіння українською літературною мовою у професійній сфері.
Завдання курсу – сформувати мовну компетенцію майбутніх фахівців, що містить знання і практичне оволодіння нормами літературної професійної мови; навички самоконтролю за дотриманням мовних норм у спілкуванні; вміння і навички оптимальної мовної поведінки у професійній сфері; стійкі навички усного й писемного мовлення, зорієнтованого на професійну специфіку; навички оперування фаховою термінологією, редагування, корегування та перекладу наукових текстів.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
знати:
- основи фахового спілкування, його етапи й роль у професійній діяльності;
- норми літературної мови у професійній сфері;
- ознаки культури мови і засоби, що забезпечують їхню реалізацію;
- термінологію майбутньої спеціальності;
- відомості про призначення і структуру ділових документів, необхідних фахівцю певного профілю;
- правила оформлення ділових паперів і основні принципи їхньої класифікації.
уміти:
- вільно послуговуватися усім багатством лексичних засобів з фаху;
- будувати усне і писемне мовлення з дотриманням норм сучасної української ділової мови;
- дотримуватися правил ділової етики на мовному рівні;
- знати основні фахові терміни, специфічні найменування відповідної професійної сфери;
- використовувати усі ці знання на практиці, доречно поєднуючи вербальні й невербальні засоби спілкування;
- складати найуживаніші ділові папери.
У процесі навчання студенти повинні набути таких компетентностей:
Загальні компетентності:
ЗК3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК4 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК5 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК6 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК7 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
Спеціальні компетентності:
СК3 Здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі.
СК4 Здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.
СК6 Здатність визначати мету та завдання освітнього процесу, коригувати його шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими.
СК7 Здатність добирати доцільні методи, засоби і форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів.
СК14 Здатність до усвідомлення потреби в саморозвитку з метою набуття додаткових професійних компетентностей.
Програмні результати навчання:
РН1 Використовувати фахову літературу та інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі початкової школи.
РН2 Дотримуватися нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.
РН3 Планувати роботу вчителя, а саме здійснювати: календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, поурочне планування, планування виховної роботи, планування професійного саморозвитку вчителя.
РН5 Розуміти сутність, принципи, зміст, методи, форми та організацію процесу навчання, виховання і розвитку молодших школярів.
РН15 Розуміти мету, систему цінностей та завдання професійної діяльності вчителя, та усвідомлювати свою роль (місію) як педагога початкової освіти.
Рекомендована література
Основна: 1. Навчальний посібник-практикум «Українська мова (за професійним спрямуванням)» / Г. Л. Вознюк, С. З. Булик-Верхола, І. П. Василишин, М. В. Гнатюк, І. Б. Ментинська, І. Д. Шмілик. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 324 с. 2. Гриценко Т.Б. Українська мова за професійним спрямуванням. Київ : Центр навчальної літератури, 2019. 624 с. 3. Шевчук С. В., Клименко І. В. Українська мова за професійним спрямуванням: підручник. 5-те вид., виправ. і доповнен. Київ : Алерта, 2019. 640 с. 4. Гдакович М.С. Синтаксичні норми у діловому мовленні: навчально-методичний посібник. Львів : ЛьвДУВС, 2021. 60с. Допоміжна: 1. Васенко Л.А. Фахова українська мова. Київ : Ліра-К, 2017.272 с. 2. Вознюк Г.Л., Булик-Верхола С. З. Українська мова (за професійним спрямуванням. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 324 с. 3. Гіндзбург М.Д. Українська мова і фахова мова. Київ : Ліра-К, 2017. 272 с. 4. Гдакович М.С. Клак О.С., Козловський В.І., Сковронська І.Ю. Методичні рекомендації із застосування Українського правопису в новій редакції. Львів : ЛьвДУВС, 2019. 76 с. 5. Дедухно А.В., Сизоненко П.М. Українська мова за професійним спрямуванням. К : Ліра-К, 2018. 180 с. 6. Єремеєва Н., Міненко О., Снісаренко Я.Українська мова за професійним спрямуванням. Практичний курс. Черкаси : ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля НУЦЗ України, 2020. 102 c. 7. Коцюбовська Г.А., Баракатова Н.А. Основи культури фахової мови. Дніпро : НМетАУ, 2018. 36с. 8. Український науковий термін: діахронний контекст (колективна монографія) / З. Й. Куньч, І. Д. Фаріон, І. П. Василишин, О. Г. Литвин, І. Б. Ментинська. Львів : Галицька Видавнича Спілка, 2019. 226 с. Інтернет-ресурси: 1. http://bpapers.iatp.org.ua/7chapter—Style 2. http://www.kmu.gov.ua/con-trol/uk/publish/category |