Технічні засоби навчання в дошкільній освіті
Тип: На вибір студента
Відділення: циклова комісія зі спеціальності комп'ютерні науки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 26 | Бача О. В. | ДШВ-21, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 28 | ДШВ-21 | Бача О. В. |
Бача О. В. |
Опис курсу
Після вивчення курсу студенти повинні знати:
- призначення, будову та принципи функціонування основних ТЗН;
- розробляти методику виготовлення носіїв інформації для основних ТЗН;
- розробляти методику використання основних ТЗН в навчально-виховному процесі;
- основні критерії відбору технічних і програмних засобів для підтримки навчально-виховного процесу в ЗДО;
- техніку безпеки при використанні технічних засобів навчання;
- особливості роботи з програмними засобами навчального призначення з ігровою компонентою;
Вміти:
- свідомо і кваліфіковано використовувати технічні засоби навчання в професійній діяльності;
- формулювати мету навчальної діяльності, визначати завдання для її досягнення;
- аналізувати та підбирати програмне забезпечення для підтримки навчально- виховного процесу в ЗДО і оцінювати його якість;
- використовувати ТЗН для організації та проведення занять різних видів;
- організовувати роботу, співпрацювати у різних групах для виконання комплексних завдань, які вимагають застосування різних компетентностей, готовності до продуктивної праці;
- використовувати ТЗН для створення засобів навчання, оцінювати якість та ефективність їх використання у навчально-виховному процесі.
Студент набуде компетентностей:
Загальні:
ВД3 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ВД4 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ВД6 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ВД7 Здійснення безпечної діяльності.
ВД8 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
Спеціальні:
ВД7 Здатність до формування елементарних логіко-математичних уявлень у дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку.
ВД8 Здатність до навчання дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку суспільно визнаних морально-етичних норм і правил поведінки.
ВД10 Здатність до розвитку мовлення у дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку та їхньої взаємодії з однолітками та дорослими.
ВД11 Здатність до організації та керівництва ігрової, художньо-естетичної, пізнавально-дослідницької діяльності дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку
ВД12 Здатність до формування в дітей дошкільного (раннього та передшкільного) віку елементарних уявлень про різні види мистецтва та засоби художньої виразності (слово, звуки, фарби тощо) та досвіду самостійної творчої діяльності в різних видах мистецтва.
Рекомендована література
Основна
1. Аман І.С., Литвиненко О.В. Інтернет-сервіси в освітньому просторі : методичний посібник. Кіровоград : КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2016. 88 с. 2. Методичні рекомендації до організації освітнього процесу в закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти у 2021/2022 навчальному році: інформаційно-методичний бюлетень / за заг. ред. І.К. Гіджеліцького. Хмельницький, 2021. 288 с. 3. Михайліченко М., Рудик Я. Освітні технології. Київ : ЦП «Компринт», 2016. 583 с. Допоміжна 1. Актуальні проблеми сучасної дошкільної освіти : збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, 26 жовтня 2017 р., Мукачево / Ред.кол. : В.І.Кобаль (гол.ред.) та ін. Мукачево : МДУ, 2017. 213 с. 2. Колісніченко С., Ккравченко О., Бикова О. Реекспозиція музеїв та музейних кімнат закладів освіти: методичні рекомендації. Кропивницький: КЗ «КОІППО імені В. Сухомлинського», 2021. 32 с. 3. Мардарова І. Інформатизація дошкільної освіти : проблеми та перспективи розвитку : науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д.Ушинського. №5(112). 2016. С. 78 – 82. 4. Михайлова Л.М., Пагава О.В., Проніна О.В.. Словник термінів і понять сучасної освіти. / за заг. ред. Л. М. Михайлової. Сєвєродонецьк, 2020. 194 с. 5. Обладнання закладів освіти. Збірник нормативно-правових актів щодо матеріально-технічного забезпечення галузі освіти / Укл.: Низковська О. В., Чуприна О. Б. Київ., 2019. 237 с. Інформаційні ресурси 1. Гуревич Р. Веб-квест як інноваційна технологія навчання у вищій і середній школі. [Електронний ресурс] / Р. Гуревич, М. Кадемія. — Режим доступу: bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=8963&chapte^1 2. Дитина за комп’ютером! Добре чи нi? URL: http://moyadutuna.com.ua/index.php?p=catalogue&parent=113 3. Дитячі презентації. URL: http://www.nosiki.cv.ua/load/ditjachi_prezentacii/29 4. Дишлєва С. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) та їх роль в освітньому процесі. URL: http://osvita.ua/school/technol/6804/ 5. Каталог освітніх ресурсів. URL: http://osvita.org.ua. 6. Комп’ютер і дитина. Здоровий підхід. URL: http://abetka.ukrlife.org/pc.htm 7. Костікова 1.1. Формування культури інформаційно-комунікаційних технологій студентами [Електронний ресурс] / 1.1. Костікова — Режим доступу: eprints.zu.edu. ua/4569/ 8. Про безпеку роботи на комп’ютері URL: http://samouchka.com.ua/ukr/safety/. 9. Про вплив комп’ютера на дитину. URL: http://navigator.rv.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=10&Itemid=2 10. Спільнота користувачів безпечного Інтернету «NetPolice» URL: http://www.netpolice.ru |