Ритміка
Тип: На вибір студента
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін дошкільної освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 10 | Трачук С. О. | ДШВ-22, ДШВ-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 20 | ДШВ-21 | Трачук С. О. |
ДШВ-22 | Трачук С. О. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни “ Ритміка ” є розкриття сучасних наукових концепцій, понять, знань, методичних прийомів та методів, на основі яких відбувається процес музично-естетичного виховання, навчання, освіти і розвитку дітей раннього і дошкільного віку, засвоєння, усвідомлення та практична реалізація майбутніми фахівцями теоретичних, методичних і практичних основ музичного виховання дітей раннього і дошкільного віку, закономірностей процесу музичного розвитку дошкільників, умов організації музично-педагогічної роботи з дітьми.
Зміст, форми і методи спрямовані на формування творчої особистості майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу. Такий вихователь повинен відзначатись високим рівнем майстерності, володіти системою музично-ритмічних навичок та умінь, а також методикою творчого пошуку.
Основні завдання курсу:
методичні:
- формувати в майбутніх педагогів дошкільної освіти функціональні та спеціальні знання і вміння, світоглядну, екологічну, моральну й художньо-естетичну цілісну систему знань щодо поняття музичної культури в сучасних умовах;
- наповнювати зміст музичного виховання культурно-історичними надбаннями українського народу;
- оволодіти методикою навчання музично-ритмічних рухів дітей дошкільного віку;
пізнавальні:
- знати філософські засади основ теорії навчання, теоретичні основи навчання, освіти й виховання;
практичні:
- виховувати культуру спілкування;
- залучати до творчої діяльності в різних видах педагогічної діяльності з музичного виховання у дошкільному навчальному закладі;
- розвивати національну музичну духовно-практичну активність, зокрема вміло підбирати методи, засоби, форми навчання дітей;
- забезпечувати розвиток їх творчих можливостей, здібностей, формувати у студентів необхідні практичні уміння й навички виконання музично-ритмічних рухів;
- розвивати художнє сприйняття: вміння відчувати характер музичного твору, його форму, усвідомлювати емоційну виразність танцю, здійснювати відбір засобів, що дозволяють передавати його образний зміст;
- застосувати набуті знання, вміння і навички при виконанні творчих завдань;
- виховувати у студентів активність, самостійність, прагнення до творчості;
- удосконалювати художньо-естетичне сприйняття через танець та творчу діяльність;
- розвиток та ціннісна орієнтація на традиціях народного мистецтва України.
Студент повинен знати:
- зміст музичних занять, методику їх проведення у дошкільних навчальних закладах;
- завдання музичних занять та естетичного виховання, вимоги до них та організацію;
- музично-ритмічні рухи для дітей кожної вікової групи дошкільного віку;
- характер та будову музичного твору, засоби музичної виразності;
- назви основних позицій та положень класичної хореографії;
- методику навчання елементів танцювальних рухів;
- класифікацію, характеристику та назви основних рухів українських танців;
- основні назви рухів бального та історично-побутового танцю;
- розшифрування записів танців;
- правила безпеки при проведенні музичних занять у дитячих навчальних закладах праці, вимоги гігієни;
Студент повинен вміти:
- виконувати основні позиції та положення класичної хореографії;
- основні рухи і композиції українського, російського, білоруського та молдавського народних танців;
- загально-розвиваючі гімнастичні вправи;
- рухи танців бальної і сучасної хореографії, історично-побутового танцю;
- створювати танцювальні номери, імпровізувати;
- записати композицію танцю, скласти сюжетно-образну драматизацію;
- методично правильно та кваліфіковано проводити музичні заняття у дошкільних навчальних закладах, реалізуючи принципи музично-ритмічного навчання при використанні різних форм і методів навчання;
- дотримуватись правил безпеки і вимог гігієни.