Психолого-педагогічні засади міжособистісного спілкування та основи конфліктології (Спеціальність 231 «Соціальна робота»)
Тип: На вибір студента
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 4 | Залік |
Опис курсу
Метою вивчення вибіркової дисципліни є: сприяти усвідомленню студентами значення психолого-педагогічних засад міжособистісного спілкування, видів та способів усунення конфліктних ситуацій та формуванню основних професійних комунікативних умінь.
Для досягнення мети визначаються такі цілі:
– осмислення та засвоєння студентами сутності, структури, видів, функцій, стилів, форм, бар’єрів міжособистісного спілкування;
– формування уявлення про специфіку управління конфліктами, стилі поведінки в ході конфлікту;
– забезпечення студентів знаннями теорії і практики організації та проведення соціально-психологічного тренінгу;
– засвоєння студентами знань, умінь та навичок створення здорового психологічного клімату у колективі, активно слухати, запобігати, позитивно вирішувати конфліктні ситуації.
Після вивчення курсу студенти повинні знати:
- теоретичні основи процесу спілкування;
- засоби та види спілкування;
- стилі спілкування, його функції, рівні;
- види конфліктів, які виникають в процесі спілкування, фази протікання конфліктів;
- специфіку управління конфліктами, стилі поведінки в ході конфлікту;
- особливості різних видів спілкування (ділового, побутового, педагогічного, сімейного);
- методи формування комунікативних умінь і навичок;
- структуру та методику проведення психологічного тренінгу.
вміти:
- використовувати різні засоби процесу міжособистісного спілкування;
- аналізувати комунікативні ситуації;
- визначати стиль поведінки особи в конфліктних ситуаціях, шляхи виходу з них;
- аналізувати види спілкування на основі життєвих ситуацій;
- планувати, складати конспект проведення тренінгу;
- проводити психологічний тренінг.
Рекомендована література
Основна:
- Волошенко М., Азаркіна О. Психологія професійного спілкування: навчальний посібник. Херсон: Олді-Плюс, 2021. 280 с.
- Курова А.В. Психологія спілкування: навчально-методичний посібник. Одеса: Фенікс, 2020. 79 с.
- Щербан Т.Д. Психологія міжособистісного спілкування: навч.посіб. Мукачево:МДУ, 2018. 211 с.
Допоміжна :
- Періг І.М. Психологія спілкування: Методичний посібник. Тернопіль: ТНТУ імені Івана Пулюя, 2018. 25 с.
- Коваленко О.Г. Міжособистісне спілкування осіб похилого віку: психологічні аспекти: монографія. Київ: Інститут обдарованої дитини, 2015. 456 с.
- Савенкова Л.О. Психологія спілкування: навч.посіб. Київ: КНЕУ, 2015. 309 с.
- Марценюк М.О. Психологія міжособистісного спілкування: термінологічний словник. Мукачево:МДУ, 2017. 14с.
- Зливков В.Л. Лукомська С.О. Психологія спілкування педагога:інтерактивний підхід: навчальний посібник. Київ, Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2018. 353 с.
- Кухта М.І. Маляр Л.В. Основи педагогічного спілкування. Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2021. 31 с.
Інтернет-ресурси:
https://scholar.google.com.ua/citations?user=avCX30gAAAAJ&hl=uk