Педагогічна творчість
Тип: На вибір студента
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних та соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3 | Залік |
4 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 16 | ШКМ-21 | |
4 | 16 | ШКМ-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 16 | ШКМ-21 | |
4 | 16 | ШКМ-21 |
Опис курсу
Мета:
Ознайомлення здобувачів зі системою психолого-педагогічних знань, структурою та специфікою педагогічної творчості, її складовими й технологіями; формування в майбутніх бакалаврів з музеєзнавства, пам’яткознавства цілісної системи знань про педагогічну творчість; історико-культурних шляхів й умов ефективного впливу на їх особистісний творчий розвиток.
Завдання:
- надання здобувачам знань теоретичних положень основ педагогічної творчості;
- систематизація способів засвоєння, відтворення та тлумачення основних понять педагогічної творчості;
- практичне оволодіння творчим процесом;
- формування творчої індивідуальності;
- здійснювати науково-пошукову діяльність; розвивати свій творчий потенціал.
Заплановані результати навчання:
У результаті вивчення дисципліни майбутній фахівець повинен знати:
- специфіку предмета, його роль у системі гуманітарних наук;
- становлення та розвиток ідей педагогічної творчості в історії вітчизняної й зарубіжної педагогічної науки;
- своєрідність педагогічної творчості, її специфічні риси;
- умови розвитку педагогічної творчості;
- сутність основних напрямів формування творчої особистості;
- технології педагогічної творчості.
Вивчення курсу передбачає формування у здобувачів умінь:
- приймати рішення, передбачувати результат творчої педагогічної діяльності;
- виявляти провідні ідеї, поняття, переконання творчого мислення;
- аналізувати творчі дії;
- створювати атмосферу взаємної довіри, поваги, допомоги, співробітництва та співтворчості;
- підтримувати й формувати сприятливий для успішної діяльності соціально-психологічний клімат у колективі;
- діагностувати професійно-особистісні якості творчої особистості.
Здобувач набуде компетентності:
Загальні:
ЗК 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 4. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК 5 .Здатність до пошуку, оброблення та аналізу.
ЗК 7. Цінування і повага різноманітності та мультикультурності.
Спеціальні (фахові):
СК 4. Здатність до експозиційної, науково-фондової,культурно- просвітницької діяльності.
СК 12. Здатність організовувати міждисциплінарну педагогічну діяльність у просторі музею.
СК 13. Здатність забезпечувати інтеграцію різних форм музейної комунікації.
Програмні результати навчання:
РН 18. Виконувати комплексні завдання протягом певного періоду часу та представляти результати вчасно.
РН 20. Застосовувати інформаційно-комп’ютерні технології у професійній діяльності.
РН 22. Вміти планувати та організовувати міждисциплінарну та педагогічну діяльність у музейному просторі.
ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ
ІІІ-й семестр
Поточне тестування та самостійна робота | ||||||||
Змістовий модуль 1.
Загальні основи педагогічної творчості
|
Змістовий модуль 2.
Сутність педагогіки творчості |
|
||||||
Т. 2 | Т.4 | Т.6 | Т.8
к/з |
Т. 10 | Т. 12 | Т. 14 | Т.16
к/з |
залік |
10 | 10 | 10 | 10
10 |
10 | 10 | 10 | 10
10 |
100 |
ІV-й семестр
Поточне тестування та самостійна робота | ||||||||
Змістовий модуль 3.
Формування та розвиток творчої особистості
|
Змістовий модуль 4.
Технології педагогічної творчості |
|
||||||
Т. 2 | Т.4 | Т.6 | Т.9
|
Т. 11 | Т. 13 | Т. 15 | Т.16 | залік |
10 | 10 | 10 | 20 | 10 | 10 | 10 | 20 | 100 |
Шкала оцінювання: національна та ЄКТS
Оцінка за шкалою ЕСТS |
Оцінка в балах |
Оцінка за національною шкалою | ||||
Екзамен, диференційований залік
|
Залік |
|||||
А | відмінно | 90-100 | відмінно | 5 |
зараховано |
|
В | дуже добре | 81-89 | добре |
4 |
||
С | добре | 71-80 | ||||
D | задовільно | 61-70 | задовільно |
3 |
||
Е | достатньо | 51-60 | ||||
FX | незадовільно | 21-50 | незадовільно | 2 | не зараховано | |
F | незадовільно | 0-20 | незадовільно | 2 | не зараховано |
Рекомендована література
Основна
- Горальський А. Теорія творчості. Львів: Каменяр;Warshawa:Universitasrediviva, 2002.144 с.
- Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / за ред. В.О. Моляко, О. Л. Музики. Житомир: ПП Рута, 2006, 320 с.
- Карпенко Н.А. Психологія творчості: навч. посібник Львів: ЛьвДУВС, 2016. 156 с.
- Педагогічна майстерність: підручник / за ред. І. А. Зязюна. 2-ге вид. Київ: Вища школа, 2004. 422 с.
- Педагогічна творчість, майстерність, професіоналізм у системі підготовки освітянських кадрів: здобутки, пошуки, перспективи: монографія / за ред. Н. В. Гузій. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. 427 с.
- Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: підручник. Київ: Міленіум, 2006. 344 с.
- Стельмах Н.В. Педагогіка (педагогічна творчість): посібник. Миколаїв, 2017.192 с.
- Туриніна О.Л. Психологія творчості: навч.посіб. Київ: МАУП, 2007. 160 с.
- Швай Р.І. Педагогіка творчості: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 200с.
Додаткова
- Зязюн І.А., Сагач Т.М. Краса педагогічної дії: навч. посіб. Київ: Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу, 1997. 302 с.
- Михайлишин Р.Р. Творчість як діяльнісний спосіб життя людини. Тези доповідей звітної наукової конференції кафедри педагогіки. Львів: ЛНУ імені Івана Фіранка, 202. С. 44 – 47.
- Михайлишин Р.Р. Педагогічна творчість – компонент фахової підготовки соціального педагога. Педагогічна освіта і наука в умовах класичного університету: традиції, проблеми, перспективи. Збірник педагогічних праць. Том 1. Львів. 2013. С. 310 – 330.
- Михайлишин Р.Р. Професійно-педагогічна творчість – складова фахової підготовки сучасного вихователя. Дошкільна освіта у сучасних вимірах:Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції: ХГПА, 2013.С.191-196.
- Рибалка В.В. Психологія розвитку творчої особистості. Київ: ІЗМН, 1996, 235 с.
- Розвиток творчих здібностей дітей: методичні рекомендації / за ред. Л.В. Карпенко. Суми: Університетська книга, 2000. 54 с.
- Романець В.А. Психологія творчості: навч. посіб. Київ: Либідь, 2001. 288 с.
Інформаційні ресурси
https://eduknigi.com/ped_view.php?id=111
https://studfile.net/preview/5319027/page:45/
http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/files/8_2.pdf