Основи науково-педагогічних досліджень (027 Музеєзнавство, пам’яткознавство)
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | Проц М. О. | ШКМ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ШКМ-11 | Проц М. О. |
Опис курсу
Метою викладання навчальної дисципліни «Основи науково-педагогічних досліджень» є: засвоєння студентами теоретичних і практичних основ курсу; формування у майбутніх педагогів методологічної компетентності; ознайомлення студентів з особливостями організації науково-педагогічних досліджень (з урахуванням фахового спрямування); професійно-педагогічна підготовка фахівців освітнього рівня «бакалавр» до написання різних видів наукових робіт (у т.ч. й курсових), а також проведення науково-педагогічних досліджень загальноосвітньому навчальному закладі під час різних видів педагогічної практики тощо.
Основні завдання вивчення дисципліни «Основи науково-педагогічних досліджень»:
- осмислення теоретико-методологічних основ та логіки організації науково-педагогічних досліджень;
- формування адекватного розуміння сутності науки, наукового пізнання, методологічних підходів до дослідження науково-педагогічних проблем;
- оволодіння концептуальними основами науково-педагогічного дослідження, поетапним моделюванням, методичним та математичним інструментарієм;
- ознайомлення з плануванням, організацією та проведенням досліджень, констатувального етапу педагогічного експерименту в науково-дослідній роботі;
- оволодіння теоретичними і практичними основами опрацювання, аналізу та інтерпретації результатів науково-педагогічного дослідження;
- підготовка до написання різних видів наукових робіт.
Програма навчальної дисципліни «Основи науково-педагогічних досліджень» передбачає:
- вивчення теоретичних, методологічних і методичних основ курсу, логіки і методологічних підходів до організації науково-педагогічних досліджень;
- роботу з науковими літературними джерелами, підготовку й оформлення курсових та інших видів науково-дослідної роботи студентів;
- ознайомлення студентів з плануванням, організацією та проведенням науково-педагогічних досліджень;
- з’ясування особливостей організації та проведення констатувального етапу педагогічного експерименту;
- опрацювання, аналіз та інтерпретацію результатів науково-педагогічних досліджень;
- виконання навчального проекту;
- реалізацію міждисциплінарних зв’язків з іншими навчальними дисциплінами.
Рекомендована література
Базова література
- Завгородня Т.К., Стражнікова І.В. Методологічні засади педагогічних досліджень: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ, 2021. 120 с. URL: https://kpibs.pnu.edu.ua/wp-content
- Ковальчук Л. Моделювання науково-педагогічних досліджень: Навч. посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 520 с. URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/09/Koval-chuk-L.-Modeliuvannia-naukovo-pedahohichnykh-doslidzhen-.-Posibnyk.pdf
- Мальська М., Паньків Н. Основи наукових досліджень : навчальний посібник. Львів : Видавництво ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 226 с. URL: https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/01/Osnovy-naukovykh-doslidzhen-Pan-kiv-Malska.pdf
- Основи наукових досліджень : навч.-метод. посібник / за редакцією Р. О. Крохмального. 2-ге вид., перероб. і допов. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2020. 464.с. URL: https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/04/OND_2020-1-1-8.pdf
Додаткова література
- Кириленко О. П., Письменний В. В. Основи наукових досліджень у схемах і таблицях : навч. посіб. Тернопіль: ТНЕУ, 2013. 227 с.
- Колесников B. Основи наукових досліджень. К.: Центр учбової літератури, 2011. 144 с. URL: http ://www. bookh га і ns. com/book_206. htm 1
- Корягін М. В., Чік М.Ю. Основи наукових досліджень: навч. посіб. К.: Алерта, 2014. 620 с.
- Лузан П.Г., Сошвник І.В., Виговська С.В. Основи науково-педагогічних досліджень. К., 2012. 219 с. URL: http://elibrary.nubip.cdu.Ua/4710/1/S.VYGOVSJKA_POSIBNYK.pdf
- Пєхота О.М., Єрмакова І. П. Основи педагогічних досліджень: від студента до наукової школи: навч.-метод. посіб. Миколаїв: Іліон, 2011. 339 с.
- Тушева В. В. Основи науково-педагогічних досліджень: навч.-метод. посібник. X.: Харківський нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди., 219 с.
- Філіпенко C. Основи наукових досліджень. 2019. URL: http : //ukrl і brary. at. ua/1 oad/osno v t naukovikh doslidzhen/osnovi_naukovikh doslidzhen/a _s_fil ipenko_osnovi_naukov ikh_doslidzhen/26-1 -0-1