МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 1.5 | Немає |
4 | 1.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 18 | Бача О. В. | ШКВ-21, |
4 | 14 | Бача О. В. | ШКВ-21, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 18 | ШКВ-21 | Бача О. В. |
Бача О. В. | |||
4 | 16 | ШКВ-21 | Бача О. В. |
Бача О. В. |
Опис курсу
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
- засвоєння студентами технологічних прийомів обробки різних матеріалів;
- розвиток художнього сприйняття: вміння відчувати колір, форму, усвідомлювати емоційну виразність об’єкту, здійснювати відбір засобів що дозволяють передавати його образний зміст;
- формування у студентів необхідних практичних умінь й навичок виготовлення та художнього оформлення виробів;
- застосування набутих знань, вмінь і навичок при виконанні творчих завдань;
- оволодіння методикою трудового навчання дітей молодшого шкільного віку;
- виховання у студентів активності, самостійності, прагнення до творчості;
- художньо-естетичне виховання через власну декоративну та творчу діяльність, розвиток та ціннісна орієнтація на традиціях народного мистецтва України.
Студент повинен знати:
- теоретичні основи методики трудового навчання з практикумом;
- завдання трудового навчання і виховання, вимоги до нього, організацію трудового навчання;
- зміст трудового навчання, методику проведення уроків і позакласних занять з трудового навчання;
- загальні основи сучасного виробництва, художньої промисловості України;
- мати уявлення про характер праці робітників, майстрів народних промислів;
- види різних матеріалів їх властивості, технологію їх виготовлення, обробки і застосування;
- назви інструментів, що використовуються при обробці матеріалів, їх будову, призначення, прийоми користування;
- правила безпечної праці при обробці різних матеріалів, вимоги гігієни праці;
- основи художнього конструювання виробів, конструктивні особливості виготовлення виробів;
- форми деталей, розгорток, викрійок, креслень виробів об’ємних діючих моделей;
- види декоративно-ужиткового мистецтва та народних промислів;
- підприємства художніх промислів України.
Студент повинен вміти:
- володіти методикою трудового навчання і проводити заняття з трудового навчання, реалізуючи принципи трудового навчання при використанні різних форм і методів навчання;
- організовувати трудове навчання учнів молодших класів на уроках праці та позакласних заняттях;
- спираючись на наукову основу, формувати поняття про сучасне виробництво, характер праці виробників різних професій;
- організовувати і проводити роботу з декоративно-ужиткового мистецтва, народних промислів, художнього конструювання виробів;
- роз’яснювати технологію отримання різних матеріалів, їх властивості і застосування при виготовленні різних виробів;
- користуючись інструментами для обробки матеріалів, виконувати технологічні операції та прийоми;
- дотримуватись правил безпечної праці і вимог гігієни праці;
- читати схеми, креслення виробів, складати схеми, розгортки, виготовляти креслення, ескізи, технічні рисунки та технологічні картки;
- виконувати макетування архітектурних споруд.
Рекомендована література
Базова
1.Кондратюк С.Ю. Основи конструювання : посібник. Черкаси: КНЗ «ЧОІПОПП ЧОР», 2018. 38 с.
2.Павич Н. Про викладання трудового навчання, технологій та креслення у 2021-2022 н.р. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://znayshov.com/FR/8942/metod_pracya_2021_2022.pdf
3.Базоока Н.О. Мотивація навчання – основна умова успішного навчання в рамках Нової української школи на уроках трудового навчання. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/motivacia-navcanna-osnovna-umova-uspisnogo-navcanna-v-ramkah-novoi-ukrainskoi-skoli-na-urokah-trudovogo-navcanna-5412.html
Допоміжна
- Антонова О.П. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: використання інформаційно-комунікаційних технологій у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти». Київ: Генеза, 2019. 96 с.
- Большакова І.,Пристінська М.,Ареф’єва В. Квести в початковій школі. Київ: Вид. дім «Перше вересня», 2016. 136 с.
- Гущина Н.І. Нова українська школа: використання інформаційно-комунікаційних технологій у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти: навчально-методичний посібник. Київ.: Видавничій дім “Освіта”, 2020. 112 с.
- Кірик М. Ю., Данилова Л. І. Нова українська школа: організація діяльності учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти: навчально-методичний посібник. Львів: Світ, 2019. 136 с.
- Ларіонова Н.Б., Стрельцова Н.М. Інтегративний підхід : актуальність, сутність, особливості впровадження в умовах початкової школи : навчально-методичний посібник. Харків: Друкарня Мадрид, 2018. 76 с.
- Мачача Т.С. Дизайн і технології. 1 клас. Навчально-методичний посібник для вчителя. Київ: Видачний дім “Освіта”, 2018. 64 с.
- Нова українська школа: порадник для вчителя/ за заг. ред. Н. М. Бібік. Київ: Літера ЛТД, 2019. 208 с.
- Роговська Л.І. Альбом-посібник “Маленький трудівничок”. Трудове навчання. 1 клас Тернопіль: Підручники і посібники, 2018. 96 с
- Роговська Л.І. Маленький трудівничок: альбом-посібник з дизайну та технологій. 2 клас Тернопіль: Підручники і посібники, 2019. 96 с.
- Рома О. Гра по-новому, навчання по-іншому. : методичний посібник The LEGO Foundation, 2018. – 44 с.
Інформаційні ресурси
- Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”), (затверджена від 3 листопада 1993 р. N 896). URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/896-93
- Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. URL: http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/690/bazovij_komponent-doshkilnoji_osviti_v_ukrajini/http://www.mon.gov.ua/ua
Матеріали