Методика соціально-педагогічної роботи
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 2 | Іспит |
4 | 2 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 36 | Соболевська О. Б. | ДШС-21 |
4 | 20 | Соболевська О. Б. | ДШС-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 36 | ДШС-21 | Соболевська О. Б. |
4 | 20 | ДШС-21 | Соболевська О. Б. |
Опис курсу
Навчальну дисципліну розроблено таким чином, щоб ознайомити здобувачів із теоретичними основами технологій соціально-педагогічної роботи (основними соціальними технологіями та технологіями соціально-педагогічної роботи).
Слухачі курсу будуть мати можливість отримати вміння визначати та коригувати проблеми, що потребують соціально-педагогічного розв’язання, основні технології та форми соціально-педагогічної діяльності, оволодіти конкретними засобами, необхідними для самостійного конструювання соціально-педагогічної діяльності.
Метою вивчення нормативної дисципліни «Методика соціально-педагогічної роботи» – ознайомлення з теорією і методами соціально-педагогічної роботи, сприяння оволодінню студентами методиками діяльності соціального педагога з окремими індивідами, групами, спільнотами.
Для досягнення мети визначаються такі цілі:
- формування у студентів теоретичних уявлень з технологій роботи соціального педагога, її об’єкта і предмета дослідження, основних категорій;
- формування цілісного уявлення про фактори і закономірності, що впливають на діяльність соціального педагога;
- розкриття специфіки соціально-педагогічної діяльності та її гуманістичної спрямованості;
- оволодіння основними методами, формами, технологіями і техніками соціально-педагогічної діяльності з різноманітними категоріями населення.
У результаті вивчення даного курсу студенти повинні знати:
- особливості соціально-педагогічної роботи;
- основні поняття та методику соціально-педагогічної діяльності;
- принципи роботи соціального педагога;
- способи і критерії відбору матеріалу у роботі з клієнтами закладів;
- методи та методики соціально-педагогічної роботи.
вміти:
- розробляти індивідуальні програми роботи з клієнтами;
- поєднувати у соціально-педагогічній діяльності різні види роботи;
- організовувати індивідуальні, групові і масові форми роботи.
Рекомендована література
Основна
1. Вайнола Р. Методика викладання дисциплін соціальнопедагогічного циклу. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 140 с.
2. Рудкевич Н.І. Методика соціально-педагогічної роботи: навчально-методичний посібник. Львів: Растр-7, 2021. 324с.
3. Шевців З.М. Основи соціально-педагогічної діяльності. Київ: Центр учбової літератури, 2021. 248 с.
Допоміжна
1. Іванова І. Б. Методи соціальної роботи (на основі Державних стандартів соціальних послуг): навчальний посібник, 2018. 302 с.
2. Капська А., Пєша І. Соціальний супровід різних категорій сімей та дітей. Київ: Центр учбової
літератури, 2020. 232 с.
3. Караман О.Л. Сутність і зміст соціально-педагогічної роботи як категорії соціальної педагогіки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». Випуск 21. 2019. С. 69-72.
4. Кияниця З. П., Петрочко Ж. В.. Соціальна робота з вразливими сім’ями та дітьми : посіб. у 2-х ч.; Ч. І. Сучасні орієнтири та ключові технології. К. : ОБНОВА КОМПАНІ, 2017. 256 с.
5. Ковальчук Т., Теслюк В. Технології соціальнопедагогічної діяльності: навчальний посібник. Київ:
Ліра-К, 2018. 360с.
6. Колупаєва А.А. Педагогічні технології інклюзивного навчання. Київ: Видавнича група Кенгуру, 2018. 160 с.
7. Методичні аспекти соціально-педагогічної діяльності : колективна монографія / В. А. Гузенко та ін.
Хмельницький : ФОП Цюпак А. А., 2017. 352 с.
8. Приладишева Л. М. Теоретичний аналіз категоріальнопонятійного апарату соціально-педагогічної роботи з опікунською сім’єю. Вісник Черкаського університету: Серія: Педагогічні науки. №8. Черкаси, Вид-во:Черкас. Нац. Ун-т ім. Б.Хмельницького, 2017. C. 100-107.
9. Приладишева Л. М. Форми і методи соціально-педагогічної роботи з опікунською сім’єю в
загальноосвітній середній школі. Психологопедагогічні проблеми сільської школи : збірник
наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань : ФОП
Жовтий О. О., 2017. Випуск 56. С.119-129.
Інтернет-ресурси:
1. Про забезпечення органiзацiйно-правових умов соцiального захисту дітей сирiт та дiтей, позбавлених батькiвського пiклування : Закон України вiд 13 сiчня
2005 року № 2342-IV. – URL : http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/2342-15. (дата звернення: 02.08.2021).
2. Верховна Рада України. − URL: http://rada.gov.ua. (дата звернення: 02.08.2021).
3. Державна кримінально-виконавча служба України. − URL: http://www.kvs.gov.ua. (дата звернення:
02.08.2021).
4. Державна служба зайнятості України. − URL: http://www.dcz.gov.ua. (дата звернення: 02.08.2021).
5. Дитячий фонд ЮНІСЕФ Україна. − URL: http://www.unicef.org/ukraine/ukr. (дата звернення:
02.08.2021).
6. Міністерство освіти і науки України. − URL: http://mon.gov.ua. (дата звернення: 02.08.2021).
7. Міністерство соціальної політики України. − URL: http://www.msp.gov.ua. (дата звернення: 02.08.2021).
8. Національна поліція України. − URL: http://www.npu.gov.ua. (дата звернення: 02.08.2021).
9. Уповноважений Президента України з прав дитини. − URL: http://uk-ua.facebook.com/up.z.prav.dytyny. (дата звернення: 02.08.2021).