Методика навчання математики
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 2 | Немає |
3 | 2 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 18 | Галата Д. Р. | ШКВ-11 |
3 | 26 | Галата Д. Р. | ШКВ-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | ШКВ-11 | Галата Д. Р. |
3 | 28 | ШКВ-21 | Галата Д. Р. |
Опис курсу
Метою вивчення є оволодіння студентами компетентнісними та особистісно зорієнтованими підходами формування в учнів предметної математичної компетентності.
Завдання:
Методичні:
– озброїти студентів знаннями і вміннями, необхідними для розв’язування навчально-виховних задач, які виникають в процесі навчання молодших школярів математики.
– забезпечити професійну підготовку майбутнього вчителя відповідно до потреб сучасної освіти.
Пізнавальні: сформувати у студентів знання про сучасні технології навчання математики.
Практичні: сформувати практичні навички при складанні конспектів уроків, при проведенні пробних уроків.
Студенти повинні:
знати:
– теоретичні основи математичних понять, які розглядаються в початкових класах;
– компонентний склад процесу проектування навчання математики в початкових класах з урахуванням єдності і зумовленості мети, засобів її досягнення та результату (мета, зміст, методи і прийоми, засоби та форми навчання);
– основні завдання початкового курсу математики;
– роль педагогіки та педагогічної психології в системі курсу початкової математики;
– зв’язок методики викладання математики в початкових класах з іншими методиками;
– компоненти методичної системи;
– зміст і структуру початкового курсу математики;
– основні цілі вивчення математики в початкових класах;
– систему побудови початкового курсу математики.
вміти:
– поєднувати різні види навчання в процесі навчання математики (пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, проблемний);
– структурувати навчальний матеріал з метою конкретизації цільових завдань;
– планувати процес навчання;
– правильно виконувати математичні записи при розв’язанні задач і прикладів, зображувати геометричні фігури, вимірювати величини;
– володіти відповідною математичною термінологією;
– добирати навчальні завдання з урахуванням різних якостей знань умінь та навичок (повнота, правильність, усвідомленість, гнучкість, тощо);
– вибирати методи навчання з урахуванням рівня готовності молодших школярів до вивчення того чи іншого програмного матеріалу;
– здійснювати контрольно-регулятивну діяльність.
Рекомендована література
- РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Базова
- Листопад Н.П.Вивчення величин на уроках математики в початковій школі на засадах компетентнісного підходу: методичні рекомендації. Київ: Педагогічна думка, 2020. 72 с.
- Скворцова С.О., Онопрієнко О.В. Математика: моніторинг навчальних досягнень. Харків : Ранок, 2021. 48 с.
- Скворцова С.О., Онопрієнко О.В. Нова українська школа: методика навчання математики у 3–4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів : навч.-метод. посіб. Харків : Ранок, 2020. 320 с.
- Скворцова С.О.,Онопрієнко О.В. Нова українська школа: методика навчання математики у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів : навч.-метод. посіб.Харків : Ранок, 2019. 352 с.
Допоміжна
- Нова українська школа в дії: актуальні проблеми методик навчання та стратегії розвитку:матеріали Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції. Рівне: РДГУ, 2021. 200 с.
- Бондар Т.М., Пашковська Г.А. НУШ. Математика 1 клас. Київ: Основа, 2019. 232 с.
- Кашуба О.О., Кулаченко О.В.Щоденні 3. Цікаві завдання з математики на кожен день за темами. 3 клас. Київ: Основа, 2020. 176 с.
- Логачевська С. П. Мій помічник з математики (комплект у 2-ох частинах). Київ: Літера ЛТД, 2018.
- Маценко Н.В.Педагогічна технологія «Щоденні 3». Нестандартні завдання для формування математичної компетентності другокласників. Київ: Основа, 2020.80 с.
- Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.Математика: підручн. для 4кл.закл.серед.освіти (у 2-х ч.).: Ч.1.Харків: Ранок, 2021. 144 с.
- Скворцова С.О., Онопрієнко О.В. Математика: підручн. для 3кл. закл.серед.освіти (у 2-х ч.).: Ч.2. Харків: Ранок, 2020. 128 с.
- Скворцова С.О., Онопрієнко О.В. Математика: підручн. для 2кл. закл.серед.освіти. Харків: Ранок, 2019. 144 с.
- Скворцова С.О., Онопрієнко О.В. Математика: підручн. для 1 кл. закл.серед.освіти. Харків:Ранок, 2018. 144 с.
- Фідкевич О. Л., Бакуліна Н. В.Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 1-2 класах закладів загальної середньої освіти». Київ: Генеза, 2019. 64 с.
- Фідкевич О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти». Київ: Генеза, 2020. 96 с.
- ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ
- Кучка А. Дочисловий період. – URL:http://kuchka.info/dochyslovyj-period.html.
- Скворцова С. Навчання математики в початковій школі.– URL:http://skvor.info/publications/articles/view.html?id=54.
- РусаковаО.Я.Короткий курс лекцій з методики навчання математики. -URL: http://studopedia.info/5-41626.html.
- Типові освітні програмидля 1-2 класів, 3-4 класів НУШ. – URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli.
- Шкільні підручники. -URL:https://pidruchnyk.com.ua/4klas/matematyka4/.