КОНСУЛЬТУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ

Тип: Нормативний

Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
12Залік
22Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
118Верхоляк М. Р.ДШС-11
216Верхоляк М. Р.ДШС-11

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
118ДШС-11Верхоляк М. Р.
218ДШС-11Верхоляк М. Р.

Опис курсу

Мета: формування професійного орієнтування у галузі консультування в соціальній роботі; створення умов для засвоєння студентами цілісної системи знань на основі наукового підходу до практики консультування; ознайомлення з основними параметрами процесу консультування: умовами, структурою, методами консультування, ефектами і результатами; розвиток професійної
компетентності студентів, сприяння у засвоєнні теоретичних знань, практичних умінь, формування високого рівня готовності до здійснення соціально-педагогічного консультування; формування та розвиток професійно та особистісно важливих якостей майбутніх фахівців.
Завдання:
 формування емоційно-позивного відношення щодо здійснення майбутньої професійної діяльності з надання консультативних послуг клієнтам;
 формування орієнтації на гуманістичні підходи до консультування;
 вивчення теоретичних та актуалізація засвоєних знань з питань
консультування, комунікації, професійної взаємодії;
 розкриття загальних принципів та специфічних особливостей проведення різних видів консультацій в соціальній роботі;
 ознайомлення з методиками консультування відповідно до проблем клієнта;
 з’ясування місця і ролі консультування в системі професійної діяльності соціального працівника;
Предмет: пізнання змісту та особливостей використання форм, методик
консультування різних категорій клієнтів в соціальній роботі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
 загальні теоретичні положення про сучасне соціальне консультування;
 зміст, мету та завдання соціального консультування;
 нормативні вимоги до процесу консультування;
 етико-професійні принципи збирання соціальної інформації та
консультативної взаємодії;
 динаміку і структуру консультативного процесу: етапи і стадії;
 моделі, методи збирання та обробки соціальної інформації;
 основні методи та моделі консультування;
 основні моделі індивідуальної, групової та роботи з сім’єю;
 особливості організації консультативної допомоги клієнтам у різних проблемних ситуаціях;
 особливості консультування осіб різного віку;
 типові помилки консультанта.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
 застосовувати набуті знання у майбутній практичній діяльності;
 виявляти етико-професійні якості соціального працівника;
 застосовувати методи та техніки консультативної допомоги на практиці;
 надавати консультативну допомогу різним категоріям клієнтів;
 застосовувати нові методи та техніки у практиці соціального консультування;
 володіти технікою отримання і аналізу інформації в консультуванні;
 створювати банк даних і здійснювати його обробку;
 проводити консультативну роботу за результатами соціальної діагностики;
 надавати допомогу клієнтам у кризових станах;
 володіти навичками (вербальними і невербальними) підтримки контакту;
 використовувати в бесіді базові навички – активного слухання;
 аргументовано обстоювати власну професійну позицію.

Силабус: СИЛАБУС З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «КОНСУЛЬТУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ»

Завантажити силабус