КОНСУЛЬТУВАННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 2 | Залік |
2 | 2 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 18 | Верхоляк М. Р. | ДШС-11 |
2 | 16 | Верхоляк М. Р. | ДШС-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 18 | ДШС-11 | Верхоляк М. Р. |
2 | 18 | ДШС-11 | Верхоляк М. Р. |
Опис курсу
Мета: формування професійного орієнтування у галузі консультування в соціальній роботі; створення умов для засвоєння студентами цілісної системи знань на основі наукового підходу до практики консультування; ознайомлення з основними параметрами процесу консультування: умовами, структурою, методами консультування, ефектами і результатами; розвиток професійної
компетентності студентів, сприяння у засвоєнні теоретичних знань, практичних умінь, формування високого рівня готовності до здійснення соціально-педагогічного консультування; формування та розвиток професійно та особистісно важливих якостей майбутніх фахівців.
Завдання:
формування емоційно-позивного відношення щодо здійснення майбутньої професійної діяльності з надання консультативних послуг клієнтам;
формування орієнтації на гуманістичні підходи до консультування;
вивчення теоретичних та актуалізація засвоєних знань з питань
консультування, комунікації, професійної взаємодії;
розкриття загальних принципів та специфічних особливостей проведення різних видів консультацій в соціальній роботі;
ознайомлення з методиками консультування відповідно до проблем клієнта;
з’ясування місця і ролі консультування в системі професійної діяльності соціального працівника;
Предмет: пізнання змісту та особливостей використання форм, методик
консультування різних категорій клієнтів в соціальній роботі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
загальні теоретичні положення про сучасне соціальне консультування;
зміст, мету та завдання соціального консультування;
нормативні вимоги до процесу консультування;
етико-професійні принципи збирання соціальної інформації та
консультативної взаємодії;
динаміку і структуру консультативного процесу: етапи і стадії;
моделі, методи збирання та обробки соціальної інформації;
основні методи та моделі консультування;
основні моделі індивідуальної, групової та роботи з сім’єю;
особливості організації консультативної допомоги клієнтам у різних проблемних ситуаціях;
особливості консультування осіб різного віку;
типові помилки консультанта.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
застосовувати набуті знання у майбутній практичній діяльності;
виявляти етико-професійні якості соціального працівника;
застосовувати методи та техніки консультативної допомоги на практиці;
надавати консультативну допомогу різним категоріям клієнтів;
застосовувати нові методи та техніки у практиці соціального консультування;
володіти технікою отримання і аналізу інформації в консультуванні;
створювати банк даних і здійснювати його обробку;
проводити консультативну роботу за результатами соціальної діагностики;
надавати допомогу клієнтам у кризових станах;
володіти навичками (вербальними і невербальними) підтримки контакту;
використовувати в бесіді базові навички – активного слухання;
аргументовано обстоювати власну професійну позицію.