БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія зі спеціальності комп'ютерні науки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | Бача О. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | ШКМ-11 | Бача О. В. |
Опис курсу
Мета: вивчення дисципліни полягає у набутті студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій, природних та соціальних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та призвести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку.
Предмет: основи безпеки життєдіяльності людини.
Завдання: дисципліни передбачає опанування знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання з обов’язковим урахуванням галузевих вимог щодо забезпечення безпеки персоналу та захисту населення в небезпечних та надзвичайних ситуаціях і формування мотивації щодо посилення особистої відповідальності за забезпечення гарантованого рівня безпеки функціонування об’єктів галузі, матеріальних та культурних цінностей в межах науково-обгрунтованих критеріїв прийнятного ризику. Засвоївши дисципліну «Безпека життєдіяльності» майбутні спеціалісти повинні володіти сукупністю загальнокультурних та професійних компетенцій з питань безпеки життєдіяльності у відповідних напрямах підготовки для вирішення професійних завдань, пов’язаних із гарантуванням збереження життя та здоров’я, поведінки в небезпечних і надзвичайних ситуацій.
Заплановані результати навчання:
В результаті вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності» «молодші спеціалісти» у відповідних напрямах підготовки повинні знати:
- культуру безпеки і ризик-орієнтоване мислення, при якому питання безпеки, захисту й збереження навколишнього середовища розглядаються як найважливіші пріоритети в житті й діяльності;
- сучасні проблеми і головні завдання безпеки життєдіяльності та вміти визначати коло своїх обов’язків з питань виконання завдань професійної діяльності з урахуванням ризику виникнення небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та призвести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання;
- основні нормативно-правові акти в області забезпечення безпеки;
- організаційно-правові заходи забезпечення безпечної життєдіяльності та вміти обґрунтовувати та забезпечити виконання у повному обсязі заходів з колективної та особистої безпеки;
- методичне забезпечення до проведення навчання серед працівників та населення з питань безпеки життєдіяльності та дій за надзвичайних ситуацій;
- стан готовності організації до роботи в умовах загрози і виникнення НС за встановленими критеріями і показниками та надавати консультації працівникам організації (підрозділу) щодо підвищення його рівня;
Студент повинен вміти:
- оцінити середовище перебування щодо особистісної безпеки, безпеки колективу, суспільства, провести моніторинг небезпечних ситуацій та обґрунтувати головні підходи та засоби збереження життя, здоров’я та захисту працівників в умовах загрози і виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій;
- приймати рішення щодо безпеки в межах своїх повноважень;
- орієнтуватися в основних методах і системах забезпечення техногенної безпеки, обґрунтовано вибирати відомі пристрої, системи та методи захисту людини і природного середовища від небезпек;
- оцінити сталість функціонування об’єкту господарювання в умовах надзвичайних ситуацій та обґрунтувати заходи щодо його підвищення;
- обґрунтувати та забезпечити виконання комплексу робіт на об’єкті з попередження виникнення надзвичайних ситуацій, локалізації та ліквідації їхніх наслідків;
- забезпечити координацію зусиль виробничого колективу в попередженні виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- ідентифікувати небезпечні чинники природного та техногенного середовищ і віднаходити шляхи відвернення їхньої уражальної дії використовуючи імовірнісні структурно-логічні моделі;
- оцінити безпеку техногенних процесів і обладнання та обґрунтувати заходи щодо її підвищення;
- обґрунтувати нормативно-організаційні заходи забезпечення безпечної експлуатації техногенного обладнання та попередження виникнення надзвичайних ситуацій;
- надати допомогу та консультації працівникам та населенню з практичних питань безпеки життєдіяльності та захисту у надзвичайних ситуаціях;
- аналізувати механізми впливу небезпек на людину, визначати характер взаємодії організму людини з небезпеками середовища існування з урахуванням специфіки механізму токсичної дії небезпечних речовин, енергетичного впливу та комбінованої дії уражальних факторів.
Рекомендована література
Основна
- Безпека життєдіяльності : навч. пос. / Мохняк С. М. та ін. Львів : Вид-во НУ «Львівська Політехніка», 2009. 264 с.
- Желібо Є. П., Заверуха Н. М., Зацарний В. В. Безпека життєдіяльності : навч. пос. Львів : Новий Світ, 2002. 328 с.
- Яким Р. С. Безпека життєдіяльності : навч. пос. Львів : Бескид Біт, 2005. 304 с.
- Яремко З. М. Безпека життєдіяльності : навч. пос. Львів : Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2005. 301 с.
Допоміжна
- Бачинський Г. О., Бернада Н. В., Бондаренко В. Д.. Основи соціології : навч. пос. Київ : Вища школа, 1995. 238 с.
- Пістун І. П. Безпека життєдіяльності : навч. пос. Суми : Університетська книга, 1999. 301 с.
- Смоляр В. І. Фізіологія та гігієна харчування : підручн. Київ : Здоров’я, 2000. 335 с.
- Халмурадов Б. Д. Безпека життєдіяльності: Перша допомога в надзвичайних ситуаціях : навч. пос. Київ : Ц-р навчальної л-ри, 2006. 138 с.
- Ярошевська В. М., Ярошевський М. М., Москальов І. В. Безпека життєдіяльності. Київ : НМЦ, 1997. 292 с.
Інформаційні ресурси
- Офіційне інтернет-представництво Президента України. URL: http://president.gov.ua//.
- Верховна Рада України. URL: http:/www.rada.kiev.ua//.
- Інформаційно-пошукова правова система «Нормативні акти України (НАУ)». URL: http://www.nau.ua-
- Кабінет Міністрів України. URL: http:/www.kmu. gov.ua//.
- Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. URL: http:/www. mon. gov.ua/. www.osvita.com//.
- Міністерство екології та природних ресурсів України. URL: http:/www.menr. gov.ua//.
- Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. URL: http://www.mns. gov.ua\.
- Рада національної безпеки і оборони України. URL: http://www.rainbow. gov.ua\.
- Український інститут досліджень навколишнього середовища і ресурсів при раді національної безпеки і оборони України. URL: http://www.erriu.ukrtel.net\index.htm.
Матеріали
Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-
бальною шкалою.
Результат роботи студента протягом семестру
складається з наступних компонентів:
1. Результат роботи під час семінарських занять
(10х2=20 балів).
2. Двох модульних контрольних робіт (2×20=40
балів);
3. Самостійної роботи студентів:
– опрацювання наукової літератури (3х5=15 балів);
– доповідь (практична демонстрація) 5-10 б.;
– пошук матеріалів в Інтернеті -5 б.;
– підготовка та представлення презентації (10 балів).
На підставі отриманих впродовж семестру суми
балів виставляється підсумкова оцінка (залік).
Очікується, що письмові роботи студентів будуть їх
оригінальними дослідженнями чи міркуваннями і
характеризуватимуться самостійність суджень та вмінням
робити власні висновки. Відсутність посилань на використані
джерела, фабрикування джерел, списування, втручання в
роботу інших студентів становлять, але не обмежують,
приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення
ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі
студента є підставою для незарахування викладачем,
незалежно від масштабу плагіату, обману.
Література. Уся література, яку студенти не зможуть
знайти самостійно, буде надана викладачем, виключно в
освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студент
заохочується до використання також й іншої літератури, якої
немає серед рекомендованих.
Жодні форми порушення академічної доброчесності не
толеруються