ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ 027 Музеєзнавство, пам’яткознавство
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія гуманітарної та соціально - економічної підготовки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | професор Караманов О. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ШКМ-11 | професор Караманов О. В. |
Опис курсу
Метою вивчення дисципліни є ознайомлення майбутніх фахівців з різними напрямами їх майбутньої професійної діяльності – професіями музейника, музейного педагога, гіда-екскурсовода, аніматора, медіатора, event-менеджера та галерейного менеджера, музейного педагога, музейного блогера тощо.
Завдання: вивчення дисципліни полягає у набутті студентами знань, умінь і здатностей (компетенцій) ефективно вирішувати завдання професійної діяльності з обов’язковим урахуванням різних напрямів своєї майбутньої професії. Особлива увага приділяється вивченню ролі цих напрямів у просторі музею в контексті розвитку сучасної гуманістичної освітньої парадигми через систему її основних понять та категорій, розвиток комунікативних здібностей та розширення світогляду.
Предмет: вивчення системи правових, соціально-економічних, організаційно-методичних аспектів вибору фахівцями сфери своєї майбутньої професійної діяльності
Рекомендована література
Основна література
1. Байлик С.І., Кравець О.М. Організація анімаційних послуг в туризмі: Навч. посібник. – Харків: ХНАМГ, 2008. – 197с. 2. Бондар М. М. Нариси музейної справи / М. М. Бондар, Г. Г. Мезенцева, Л. Н. Славін. – К., 1959. – 156 с. 3. Вайдахер Ф. Загальна музеологія / Ф. Вайдахер: перекл. з нім. В. Лозинський, О. Лянг, Х. Назаркевич. – Львів : Літопис, 2005. – 632 с. 4. Котлер Н. Музейний маркетинг і стратегія: формування місії, залучення публіки, збільшення доходів і ресурсів. Пер. з англ. – К.: Видавничий дім «Стилос», 2010. 5. Музей: менеджмент і освітня діяльність / Упор. З. Мазурик, Г. Аартс. – Львів: Літопис, 2009. – 223 с. 6. Основи музеєзнавства, маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності музеїв : Посібник // Під редакцією В. Великочого, Н. Гасюк. – Івано-Франківськ : Плай. – 2005. – 64 с. 7. Рутинський М. Музеєзнавство : Навчальний посібник / М. Рутинський, О. Стецюк. – К. : Знання, 2008. – 428 с. 8. Синявський В.В. Професіограми і психограми професій педагогічного спрямування : метод. посібник / В.В. Синявський. — Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. — 84 с 9. Удовиченко І. В. Музейна педагогіка: теорія і практика: науковометодичний посібник. – К.: Логос, Національний музей історії України, 2017. – 72 с.
Допоміжна література 1. Дем’яненко Ю.С. Проблеми і шляхи вдосконалення підготовки та контролю якості екскурсійної діяльності в Україні// Географія та туризм. Київ – 2010. – Вип.9. – С. 149-153. 2. Петрова І. В. Дозвілля в зарубіжних країнах. Підручник. – К.: Конкор, 2005. – 408 с. 3. Сокіл Т. Г. Проблеми професійної підготовки кадрів екскурсоводів і гідів – перекладачів для сфери туризму України [Електронний ресурс]. − Режим доступу: https://www.socosvita.kiev.ua/sites/default/files/Sokol_2015_2.pdf
Інформаційні ресурси: 1. Відлуння віків. Український пам’яткоохоронний портал URL: http://www.pamjatky.org.ua 2. Все про туризм: краєзнавство, країнознавство та географія туризму. URL: https://tourlib.net/geogr.htm 3. Електронна бібліотека «Культура України» URL : http://www.elib.nplu.org 4. Замки та храми України URL: http://www.castles.com.ua 5. Інститут історії України НАН України URL: http://www.history.org.ua/ 6. Історія України ІХ – ХVIІІ ст. Першоджерела та інтерпретації UR L: http://www.litopys.org.ua 7. Музейний простір України URL: http://www.prostir.museum 8. Національна спілка краєзнавців України URL: http://nsku.org.ua/ |
Матеріали
Оцінювання знань за навчальною дисципліною відбувається на підставі накопичених балів за результатами поточного та підсумкового контролю всіх видів згідно зі шкалою оцінювання.
Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною шкалою. Максимальна кількість балів при оцінюванні знань за поточну успішність становить 100 балів, залік виставляється автоматично. Бали нараховують за наступним співідношенням: робота на лекціях – 20 (4 письмових завдання по 5 балів); практичні заняття – 40 (8 практичних по 5 балів за роботу на практичному); відповіді на тестові питання – 20 балів (20 тестових питань по 1 балу за правильну відповідь); виконання міні-проектів – 10+10=20 балів (критерії оцінювання – розкриття мети і завдань (2 б.); самостійність виконання (4 б.); обсяг (2 б.); відповідність результатів (2 б.)). Підсумкова максимальна кількість балів_100. Очікується, що письмові роботи студентів будуть їх оригінальними дослідженнями чи міркуваннями і характеризуватимуться самостійність суджень та вмінням робити власні висновки. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел, списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують, приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для незарахування викладачем, незалежно від масштабу плагіату, обману. Література. Уся література, яку студенти не зможуть знайти самостійно, буде надана викладачем, виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам. Студент заохочується до використання також й іншої літератури, якої немає серед рекомендованих. Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються. |