Технологія роботи соціального гувернера
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 10 | Верхоляк М. Р. | ДШС-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 10 | ДШС-21 | Верхоляк М. Р. |
Опис курсу
Мета: вивчення етапів розвитку гувернерства на шляхах еволюції
людства, ознайомлення з діяльністю педагогів, які стали відомі людству як видатні гувернери, вивчення і аналіз гувернерських виховних і навчальних систем. Курс знайомить студентів з мотивами практичної роботи і наукових досліджень у галузі домашнього виховання, з сучасним станом та перспективами розвитку гувернерства з Україні та в інших країнах світу.
Предмет: наукові поняття про теорію і методику домашнього виховання та навчання, її цілі та завдання; оволодіння основними теоретичними знаннями та практичними вміннями щодо навчання і виховання особистості в сім’ї.
Завдання:
1. Ознайомлення студентів з етапами розвитку гувернерства, починаючи від його витоків і завершуючи специфікою сьогодення.
2. Ознайомлення з життєтворчістю педагогів та вчених, які відомі як видатні гувернери.
3. Вивчення і аналіз гувернерських виховних і навчальнихсистем.
4. Ознайомлення студентів з особливостями соціально-педагогічної роботи гувернера в сім’ї , з дітьми різних вікових груп, з методиками підготовки дитини до школи, методиками індивідуального виховання.
5. Опанування формами та методами соціально-педагогічної роботи
соціального гувернера в сім’ї.
Заплановані результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– чинники відновлення професії «гувернер» в соціальному
середовищі сучасної України;
– законодавчу базу діяльності соціального гувернера в родині;
– світовий досвід становлення, розвитку традиційної системи домашнього виховання;
– вміння та навички, які необхідні для професійної діяльності;
– технологію вивчення особистості дитини, членів родини, оточуючого середовища, батьків.
вміти:
– використовувати наукові методи дослідження в діяльності соціального гувернера;
– визначати стиль поведінки, взаємовідносин, можливостей коригування батьківського піклування;
– підготувати та організувати проведення першого знайомства,
адаптаційного періоду соціального гувернера в сім’ї;
– використовувати комплексні ігрові методики в процесі виховання та
коригування особистісного росту дитини;
– виявляти виховний рівень життєдіяльності родини;
– розробляти сценарії сімейних свят;
– виявляти здатність дитини до навчання в школі, сім’ї.