Психологія ділового спілкування
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних та соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 2 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 12 | Array |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 12 |
Опис курсу
Мета: отримання студентами базових знань, умінь та навичок ефективного ділового спілкування відповідно до сучасних наукових уявлень, забезпечення професійної компетентності діловодів у сфері ділового спілкування; формування вмінь ділового спілкування у трудовому колективі, з представниками преси, інших підприємств, створення сприятливого психологічного клімату.
Завдання:
- ознайомлення студентів з такими поняттями, як «спілкування», «ділове спілкування», «конумунікація», «інтеракція», «перцепція», «конфлікт»;
- осмислення та засвоєння студентами сутності, структури, видів, функцій, стилів, форм, бар’єрів спілкування; формування уявлення про специфіку управління конфліктами, стилі поведінки в ході конфлікту;
- засвоєння студентами знаннями, уміннями та навичками створювати здоровий психологічний клімат у колективі, активно слухати, запобігати або позитивно вирішувати конфліктні ситуації.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- теоретичні основи процесу спілкування;
- засоби та види спілкування;
- стилі спілкування, його функції , рівні;
- види конфліктів, які виникають в процесі спілкування, фази протікання конфліктів;
- специфіку управління конфліктами, стилі поведінки в ході конфлікту;
- особливості ділового спілкування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
- використовувати різні засоби процесу спілкування; науково аналізувати комунікативні ситуації;
- визначати стиль поведінки особи в конфліктних ситуаціях, шляхи виходу з них;
аналізувати різні види спілкування на основі життєвих ситуацій.
Рекомендована література
Базова
- Етика ділового : Курс лекцій / К. Т. Чмут, Г. Д. Чайка, М. Д. Лукашевич, І. Б. Осечинська. – К. : МАУП, 2003. – 208 с.
- Кайдалова Л. Г. Психологія спілкування / Л. Г. Кайдалова, Л. В. Пляка. – Харків: НФаУ, 2011. – 137.с.
- Трухін І.О. Соціальна психологія спілкування: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 336 с.
- Цимбалюк І. М. Психологія спілкування: Навчальний посібник / І. М. Цимбалюк – К: ВД «Професіонал», 2004. – 304 с.
Допоміжна
- Кубрак О.В. Етика ділового повсякденного спілкування. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2002. – 208 с.
- Палеха Ю. І. Етика ділових відносин / Ю. І. Палеха. – К.: Кондор, 2008. – 356 с.