Основи сценічного та екранного мистецтва з методикою навчання

Тип: Нормативний

Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
32Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
28Ланцута З. Я.ШКВ-11

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
29ШКВ-11Ланцута З. Я.

Опис курсу

Мета вивчення дисципліни «Основи сценічного та екранного мистецтва з методикою навчання»: ознайомлення з різними формами, жанрами, видами сценічного та екранного мистецтва; оволодіння методикою сценарно-режисерської роботи; формування у студентів предметних мистецьких компетентностей, які забезпечать здатність до художньо-творчої самореалізації майбутнього вчителя і вдосконалення його сценічної майстерності.

Основні завдання курсу:

  • ознайомлення з історією виникнення сценічного та екранного мистецтва, його розвитку, особливостями;
  • засвоєння теоретичних понять про специфіку та складові техніки акторської майстерності, сценічного мовлення та сценічної дії;
  • оволодіння методикою роботи на сцені, формування умінь і навичок аналізувати драматичні твори, створювати на самостійно відібраному матеріалі сценічний образ;
  • формування умінь і навичок практичного застосовування театрально-педагогічних та екранних засобів у навчально-виховному процесі початкової школи.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні

знати :

  • теоретичні основи навчального курсу;
  • історичні аспекти розвитку театрального та екранного мистецтва, їх види, жанрові особливості;
  • методику організації та проведення театралізованих тематичних вечорів у початковій школі.

 вміти :

  • володіти технікою мовлення (голосом, диханням, дикцією);
  • відтворювати образ театрального персонажа, використовуючи різні засоби та прийоми;
  • під час перегляду і постановок театралізованих вистав використовувати знання про специфіку і синтетичність театрального мистецтва, висловлювати судження і давати оцінку театральним дійствам;
  • за твором художньої літератури (байка, казка, п’єса) складати сценарій, організовувати та проводити театралізоване дійство;
  • оформляти афіші, запрошення театралізованих дійств;
  • застосовувати театрально-педагогічні та екранні засоби в навчально-виховному процесі початкової школи.

 

 

 

 

 

Рекомендована література

Основна:

  1. Биченко Н. А. Стратегія роботи над інсценізацією драматичного твору. Культура і сучасність: альманах. Київ: Міленіум, 2019. № 1. С. 186-190.
  2. Грицан Н.В. Техніка сценічного мовлення: навч.-методичний посібник. 2-ге вид., переробл. і доповн. Івано-Франківськ, 2020. 286 с.
  3. Сценічне мистецтво у світовому культурному просторі XXI століття: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції професорсько- викладацького складу, докторантів, аспірантів і магістрантів. Київ: Вид. центр КНУКіМ, 2019. 195 с.
  4. Сценічне мистецтво: домінуючі проблеми художньо-творчих процесів: матеріали Всеукраїнської наукової конференції науково-педагогічних працівників, докторантів, аспірантів та магістрантів. Київ: Вид. центр КНУКіМ, 2021. 199 с.

Допоміжна:

  1. Коленко А. В. Використання елементів сценічної мови як засобу формування комунікативної компетентності педагога. III міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчання». Секція «Теоретико-методичні підходи до професійного розвитку майбутніх фахівців педагогічної освіти в контексті соціальної мобільності» : збірник тез. Львів : Малий видавничий центр факультету педагогічної освіти Львівського університету імені Івана Франка, 2018. С. 27–29.
  2. Косінова О. М. Сценарна майстерність театралізованих видовищ: підручник. Київ: НАККІМ, 2018.164 с.
  3. Крипчук М. В. Тональний образ масового театралізованого видовища в контексті створення загальносценічного художнього образу. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв: щоквартальний науковий журнал. Київ, 2018. № 1. С. 187-191.
  4. Пацунов В.П. Експериментальна режисура: курс лекцій для студентів спеціалізації «Сценічне мистецтво». Київ : КНУКіМ, 2017. 100 с.
  5. Романчишин В. Г. Режисерська діяльність у структурі масового свята: досвід опрацювання проблеми. Культура і сучасність : альманах. Київ : Міленіум, 2018. № 1. С. 119-124.
  6. Сценічне та музичне мистецтво: циркові та естрадні жанри. Науково-методичний аспект : матеріали ХІ наук.-практ. конф. (м. Київ, 15–16 квітня 2021 р.) / редкол. О. Яковлев, Г. Овчаренко [та ін.]. Київ : КМАЕЦМ, 2021.123с.
  7. Юдова-Романова К. В. Технічні засоби оформлення сценічного простору: навчальний посібник. Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2017. 314 с.

Інтернет-ресурси:

  1. https://zmist.pl.ua/news/eduard-kirich-enejida-ivanakotlyarevskogo-dlya-hudozhnika-ce-yak-klondaik
  2. https://artarsenal.in.ua/laboratory/proekt/kursu-lektsij-z-istoriyi-ukrayinskogo-teatru-ukrayinskyj-teatr-vid-kozy-do-postdramy/
  3. https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/Tyzhden-10_Teatr-pdf-1.pdf
  4. http://screenplay.com.ua/screenplays/?id=262.

Силабус:

Завантажити силабус