Основи психодіагностики і психокорекції
Тип: На вибір студента
Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних і соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 4 | Залік |
Опис курсу
Мета та завдання навчальної дисципліни.
Метою викладання навчальної дисципліни «Основи психодіагностики і психокорекції» є ознайомлення студентів з основними завданнями, принципами та особливостями проведення психологічної діагностики та психокорекції школярів, підготовка студентів до психодіагностичної та психокорекційної діяльності, забезпечення професійної компетентності майбутніх соціальних педагогів.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи психодіагностики і психокорекції» є:
- ознайомити з основними теоретичними напрямами психологічної діагностики та психологічної корекції;
- навчити ставити конкретні цілі діагностичної та корекційної роботи та використовувати відповідні методи;
- дати студентам базові та наукові поняттями теорії і практики психологічної діагностики та психологічної корекції
- виробити методологічні підходи до вивчення основ психокорекції; предметом, основними категоріями, поняттями, завданями і сферою застосування теорії і практики психокорекції; напрямами та видами, а також конкретними психокорекційними техніками в різних сферах людської життєдіяльності.
- сформувати у студентів психологічні вміння та навички використання теоретичних та практичних знань з психології в психодіагностичній та психокорекційній роботі; навчити здійснювати психодіагностичні та психокорекційні заходи, оцінювати їх ефективність;
- сформувати уміння використовувати різні методи, психотехніки та технології практичної психодіагностики і психокорекції.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- науково-історичні основи психодіагностики та психологічної корекції;
- основні форми, методи та прийоми, що застосовуються у психодіагностиці та психологічній корекції;
- методики, які використовуються у сучасній психодіагностиці;
- поняття психометрії;
- основи організації та проведення корекції пізнавальної сфери дітей дошкільного та шкільного віку;
- методи корекції особистісних проблем і поведінки в дитячо-юнацькому віці.
вміти:
- використовувати основні методики, які застосовуються у сучасній психодіагностиці;
- самостійно і ефективно проводити психологічну діагностику;
- оцінювати та інтерпретувати результати психодіагностики;
- своєчасно діагностувати, впливати та розв’язувати конфліктні ситуації;
- діагностувати та коректувати індувидуальні особливості особистості;
- складати психологічний портрет конкретної особистості;
- моделювати ситуації, прогнозувати їх розвиток та наслідки;
- складати і проводити психокорекційні заняття з особами різного віку;
- організовувати підготовку і проведення занять з психокорекції.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти набувають таких
компетентностей:
Загальні компетентності:
ЗК 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 7. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 8.Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності:
СК 1. Розуміння сутності, значення і видів соціальної роботи та основних її напрямів ( психологічного, соціально-педагогічного, економічного, медичного).
СК 4. Здатність до розуміння соціально-психологічних явищ, процесів становлення, розвитку та соціалізації особистості.
СК 7. Здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи.
СК 9. Здатність застосовувати сучасні технології та методи професійної діяльності.
СК 12. Здатність дотримуватися етичних принципів і стандартів соціальної роботи.
Результати навчання:
РН 1. Здійснювати пошук, аналіз та оброблення інформації для розв’язання професійних завдань.
РН 4. Застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології та методи соціальної роботи для вирішення професійних задач.
РН 5. Діяти соціально-відповідально на основі етичних принципів і стандартів соціальної роботи.
РН 6. Використовувати методи профілактики, соціальної діагностики та сучасного інструментарію в професійній діяльності.
РН 15. Знати теорію і володіти практикою професійного спілкування.
Рекомендована література
Основна
- Вікова психологія і психодіагностика: підручник. Київ: Видавничсий дім «Слово», 2016. 608 с.
- Галян І.М. Психодіагностика: навч.посіб. Київ: Академвидав, 2009. 464с.
- Зубрицька-Макота І.В. Психодіагностика: навч.-метод. посібник. Львів: СПОЛОМ, 2013. 346 с.
- Кузікова С.Б. Основи психокорекції: навч. посіб. Київ: ВЦ «Академія», 2021. 336 с.
- Кузікова С.Б. Стратегії саморозвитку в життєвій кризі особистості: ресурсний підхід. Особистість як суб’єкт подолання кризових ситуацій: психологічна теорія і практика: монографія/ за ред. С.Д.Максименка. Суми: Вид-во Сум ДПУ імені А.С.Макаренка, 2017. С.397-419.
Додаткова
- Корольчук М.С. Психодіагностика: навч.посіб. Київ: Ельга, Ніка-Центр, 2007. 400 с.
- Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції:навч.посіб. Суми, ВТД «Університетська книга, 2009. 442 с.
- Маковська О.А. Психодіагностика професійної придатності: навч.-метод. посіб. Глухів: РВВ ГНПУ ім.О.Довженка, 2015. 70 с.
- Психологу для роботи: діагностичні методики: збірник/ уклад. М.В.Лемак, В.Ю.Петрище. Вид.2-ге. Ужгород, Олександр Гаркуша, 2012. 616 с.
- Скребець В.О. Основи психодіагностики: навч. посіб. Київ, 2003. 147 с.
Інформаційні ресурси
- tests.org.ua
- ukr.net
- vsetesty.ru
- catalog.i.ua/catalog
- www.posnayko.com.ua/parents/helpful/psyhologichni-testy