Методика навчання інформатики
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія фахових дисциплін початкової освіти
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 2 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 18 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 |
Опис курсу
Мета та завдання навчальної дисципліни «Методика навчання інформатики»
Метою викладання навчальної дисципліни «Методика навчання інформатики» є сформувати у студентів знання, уміння та навички, необхідні для навчання основам інформатики в початковій школі, ефективного використання засобів сучасних інформаційних технологій при викладанні інших дисциплін, для управління навчальним процесом., для формування через предмет інформатики елементів інформаційної та загальної культури учнів початкових класів.
Завдання :
Ø розкрити значення основ інформаційної культури в загальній та професійній освіті майбутнього фахівця, з’ясувати психолого-педагогічні аспекти засвоєння предмета, взаємозв’язки початкового курсу інформатики з іншими навчальними предметами;
Ø забезпечити ґрунтовне вивчення студентами шкільних програм, підручників, навчальних та методичних посібників з інформатики, способів використання в навчальному процесі шкільної комп’ютерної техніки і відповідного програмного забезпечення, розуміння методичних ідей використання сучасної інформаційної технології;
Ø виховати у майбутніх вчителів творчий підхід до розв’язування проблем викладання інформатики та використання засобів НІТ у своїй майбутній діяльності, сформувати знання, уміння та навички, необхідні для самостійного аналізу навчального процесу, дослідження різноманітних методичних проблем та психолого-педагогічних ситуацій, розвинути здатність до постійної самоосвіти, наукового пошуку шляхів удосконалення процесу навчання основам інформатики;
Ø сформувати у студентів знання, уміння та навички, необхідні для практичного проведення навчально-виховної роботи в умовах широкого використання нових інформаційних технологій в навчальному процесі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати :
Ø місце і значення методики навчання в професійній підготовці вчителя інформатики;
Ø основні компоненти методичної системи навчання інформатики в школі та їх взаємозв’язків у навчальному процесі;
Ø знання основних компонентів концепції навчання інформатики, а також програм і підручників розроблених на основі розуміння суті й призначення освітніх стандартів навчання, знання змісту стандартів інформатики;
Ø знання принципів диференціації навчання інформатики, володіння методикою навчання одного-двох профільних курсів інформатики, що відповідають спеціалізації освіти на старшому ступені в конкретній школі;
Ø знання функцій, видів контролю та оцінки результатів навчання, уміння розробляти і використовувати засоби перевірки, об’єктивно оцінювати знання, уміння учнів, коригувати методику навчання за результатами різних видів контролю;
вміти :
Ø застосовувати на практиці методику навчання тем і питань шкільного курсу інформатики;
Ø використовувати програмну підтримку курсу і оцінювати її методичну доцільність;
Ø планувати навчальний процес з інформатики, вибирати ефективні організаційні форми і методи навчання.
Структура і зміст навчальної дисципліни “Методика навчання інформатика” повинна відповідати сучасному стану і тенденціям розвитку інформатики як науки.