Фізичне виховання ШКД
Тип: На вибір ВУЗу
Відділення: циклова комісія гуманітарної та соціально - економічної підготовки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 54 | ШКД-11 | Банковський К. Й. |
Опис курсу
Назва курсу Фізичне виховання
Спеціальність «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»
Кваліфікація Спеціаліст інформаційної, бібліотечної та архівної справи
Освітній рівень «фаховий молодший бакалавр»
Рік навчання І
Семестр І
Кількість годин – 54
Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою вивчення нормативної дисципліни: збереження і зміцнення
здоров’я студентів, сприяння правильному формуванню та всебічному
розвитку організму, а також формуванню фізичної культури особистості
молодого фахівця і здатність реалізувати її в соціально-професійній,
фізкультурно- оздоровчій діяльності та в сім’ї
Після вивчення курсу студенти повинні знати:
– правила техніки безпеки при проведенні занять з фізичного виховання;
– основні вихідні положення рук, ніг, тулуба.
– основи техніки виконання вправ основної гімнастики;
– основи техніки виконання прийомів спортивних ігор;
– основи техніки виконання різних стилів плавання;
– класифікацію видів плавання, організацію та правила змагань;
– класифікацію видів легкої атлетики, організацію та правила змагань;
– класифікацію видів гімнастики;
– основні правила змагань із спортивних ігор, що вивчалися;
– історію становлення й розвитку фізичної культури і спорту України;
– основні фізкультурні терміни і поняття, назви фізичних вправ, що
вивчалися, їх вплив на організм;
– методику самостійних занять фізичними вправами;
– основні правила надання першої допомоги при спортивних травмах;
– основні правила і прийоми самоконтролю, під час занять фізичними
вправами;
– основні способи загартування організму;
– правила гігієни занять фізичними вправами.
вміти:
– самостійно виконувати комплекси вправ ранкової гімнастики;
– виконувати загартовуючі процедури, фізкультхвилинки, фізкультпаузи
під час виконання домашніх завдань;
– використовувати рухливі ігри та вивчені вправи для зміцнення здоров’я;
– застосовувати прийоми страхування і самострахування під час виконання
фізичних вправ;
– змагатися з різних видів спорту;
– виконувати техніку бігу на короткі, середні та довгі дистанції ;
– стрибати у довжину з місця, з розбігу способом “зігнувши ноги”,
– метати малий м’яч вивченими способами в цілі і на дальність;
– розвивати фізичні якості;
– виконувати вправи основної гімнастики, передбачені програмою;
– виконувати основні технічні прийоми спортивних ігор: баскетболу,
волейболу, настільного тенісу;
– оволодіти технікою плавання обраним стилем;
– виконувати підвідні і підготовчі вправи для навчання плавання
Рекомендована література
Основна
1. Гімнастика: навчальний посібник / І.Й. Малинський, С.В.
Крупеня, Ю.П. Сергієнко, О.М. Лаврентьєв. Ірпінь: Університет
ДФС України, 2021. 226 с.
2. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку :
підручник / Е. С. Вільчковський, О. І. Курок. Суми :
Університетська книга, 2019. 467 с.
3. Тулайдан В.Г., Тулайдан Ю.Т. Практикум з теорії і методики
фізичного виховання. – Львів, «Фест-Прінт». 2017. 179 с.
4. Фізичне виховання у закладах вищої освіти : навч. посіб. / [кол.
авт.: А.А. Степанович, О.П. Безгребельна, О.З. Блавт та ін.] ; за
ред. В.М. Корягіна. Львів : Львівська політехніка, 2018. 496 с.
Допоміжна
1. Богайчук Р.В. Уроки фізичної культури. 1клас: Посібник для
вчителя.Тернопіль: Навчальна книга- Богдан, 2010. 184с.
2. Богайчук Р.В. Уроки фізичної культури. 3клас: Посібник для
вчителя. Тернопіль: Навчальна книга- Богдан, 2014. 168 с.
3. Ванджура В. Я., Бірюков О. В., Основи здоровя і фізична культура
3 клас. Тернопіль: Астон, 2004. 336 с.
4. Гнетецька Т.В., Овчаренко Т. Г. Самостійна робота студентів із
теорії та методики фізичного виховання за кредитно-модульною
системою навчання: навч.закл.фіз вих. і спорт. Луцьк:
Волин.нац.ун-т ім. Лесі Українки, 2010. 184с.
5. Карпинчук С.Г. Теорія і методика фізичного виховання: Навч.
посіб.- 2-ге вид., доповнене і перероблене. Київ: вища школа,
2005. 343с.
6. Кругляк О. Я., Кругляк Н. П. Вiд гри до здоров’я нації: Рухливi
iгри та естафети на уроках фiзичної культури. Тернопіль:
Пiдручники i посiбники, 2000. 209 с.
7. Матвієнко О.В. Виховання молодших школярів: теорія і
технологія. Київ: ВД «Стилос», 2006. 543с.
8. Сергієчко Л.П. Практикум з теорії і методики фізичного
виховання: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних
закладів фізичного виховання і спорту. Харків: «ОВС», 2009.
271с.
9. Шиян Б. М., Папуша В. Г. Теорiя фiзичного виховання.
Тернопiль: Збруч, 2000. 183 с.
Інформаційні ресурси
1. Вільчковський Теорія і методика фізичного виховання дітей
дошкільного…[Електронний ресурс ] : Режим доступу:
lib.mdpu.org.ua/2011/03/01/vlchkovs
2. Дослідження ринку фітнес-послуг України 2018. – [Електронний
ресурс]. – Режим доступу : http://fitnessconnect.com.ua/vkhid
3. Пасічник В. Теорія і методика викладання баскетболу 2015. –
[Електронний ресурс ] : Режим доступу:
https://cutt.ly/LTPJaFv
4. Офіційні волейбольні правила 2017 – 2020 рр. [Електронний
ресурс]. Режим доступу до ресурсу:
http://advu.com.ua/sites/default/files/oficiyni_pravyla_vol eybolu.pdf