Засідання круглого столу «Нова українська школа — нові орієнтири для дошкілля»
Засідання круглого столу «Нова українська школа — нові орієнтири для дошкілля», присвячене Всеукраїнському дню дошкілля, відбулося у Педагогічному коледжі 30 вересня 2019 року.
Із вітальним словом до присутніх звернулася кандидат історичних наук, доцент, директор Коледжу Сурмач Оксана Іванівна, яка повернула усіх на початок ХХ століття — створення дитячих садків у Галичині.
Учасників і гостей привітала також Бородій Дарія Іванівна, кандидат психологічних наук, доцент, директор Львівського педучилища №1 у 1993-2011рр. та випускниця 1969 року.
Як музичний дарунок у виконанні студентки групи ДШВ-21 Любові Боднар прозвучала пісня «Вихователько рідна» на слова Т.Коломієць, музику до якої написала викладач Педагогічного коледжу Ірина Каспрук.
Концепція національної української школи, яку розробила Софія Русова на початку ХХ століття, великою мірою суголосна із засадами Нової української школи. Кос Леся Володимирівна наголосила, що мудрими і передбачливими були думки педагога, яка вірила в Україну й українство. В її працях знайшли відображення важливі питання розбудови й діяльності національної школи, що є актуальними в сучасній освіті.
Питання наступності — дуже актуальне на даний час, бо бути готовим до школи не означає вміти читати, писати та рахувати. Бути готовим до школи означає бути готовим всього навчитися.
Цікавим і змістовним був виступ Воробець Г.З., методиста навчально-методичного центру м.Львова, вчителя початкової школи «Один, два, три», яка наголосила, що наступність — це неперервний процес виховання та навчання дитини. Заклад дошкільної освіти забезпечує базисний розвиток здібностей дитини, а початкова школа сприяє її подальшому особистісному становленню.
З новою редакцією програми розвитку дітей «Впевнений старт» і додатками до неї ознайомила присутніх Ільків Н.В., вихователь – методист початкової школи «Один, два, три».
Учасницею круглого столу була також Лемчик Ю.А., вихователь-методист ЗДО №176 «Пізнайко», яка у 2018 році стала вихователем року.
В обговорені актуальних питань наступності взяли участь викладачі Нежура Т.В. та Табака О.М.
Всі присутні погодилися з думкою, що забезпечити наступність можливо. Вихователі й учителі мають не прискорювати та не уповільнювати темп розвитку дитини; доцільно добирати зміст , прийоми, методи та способи педагогічного впливу.
І в дошкільні роки, і в початковій школі дитина живе, а не готується до майбутнього життя. І від того, наскільки якісно та цікаво вона проживає ці роки, залежить чи ефективним буде подальший розвиток і становлення особистості дитини.
Кос Л.В., голова циклової комісії
викладачів фахових дисциплін дошкільної освіти