Cтудентська конференція «Мовна освіта: сучасні виклики та перспективи»
Щоб любити – треба знати,
а щоб проникнути в таку тонку
й неосяжну величну й багатогранну річ,
як мова, треба її любити.
В.Сухомлинський
З нагоди Дня рідної мови та відзначення 360-річчя Львівського національного університету імені Івана Франка і 150-річчя Педагогічного коледжу Львівського національного університету імені Івана Франка 18 лютого 2021 року проведено дистанційну студентську онлайн-конференцію «Мовна освіта: сучасні виклики та перспективи».
У вступному слові Соболевська О.Б., голова циклової комісії викладачів української мови, методики навчання, дитячої літератури та іноземних мов, зазначила, що починаючи з 2000 року Міжнародний день рідної мови в Україні відзначають 21 лютого.
Оксана Богданівна зазначила: «Це свято нині крокує державою по-особливому, адже ми й надалі перебуваємо в полоні війни. Тому кожен громадянин України повинен відчувати причетність до свого народу, його мови, що об’єднує націю у єдине ціле. Цей великий скарб треба шанувати, берегти і розумно збагачувати. Життя мови залежить від народу, котрий несе її у своїй душі, у звичаях, традиціях, у піснях».
З вітальним словом виступила Сулим Ольга Іванівна, заступник директора з навчальної роботи, яка звернулась до учасників конференції зі словами: «… Майбутнє України твориться і буде творитися руками молодого покоління, покоління, тих людей, які є активними, свідомими та відповідальними, до яких належите і ви, студенти. Бажаю наснаги та розвитку власних професійних здібностей на благо української держави!»
Під час конференції студенти розкрили актуальні питання мовної політики та культури в Україні, визначили сучасні виклики мовної освіти фахівця, з’ясували розв’язання окремих проблем та окреслили шляхи популяризації української мови серед молоді.
Заслухано такі доповіді:
«Сучасна мовна ситуація в Україні» (Мар’яна Бурко, студентка групи ШКВ-21 спеціальності «Початкова освіта». Керівник: Шалаєва Ольга Зіновіївна);
«Мова як важливий чинник консолідації української нації» (Іоанна Худяк, студентка групи ШКВ-21 спеціальності «Початкова освіта». Керівник: Сулим Ольга Іванівна);
«Стан української мови на сучасному етапі творення держави» (Вікторія Крюк, студентка групи ШКВ-22 спеціальності «Початкова освіта». Керівник: Биць Неля Миколаївна);
«Мовна стійкість і мовний конформізм: європейський досвід та українські реалії» (Сніжана Войтович, студентка групи ШКМ-21 спеціальності «Музеєзнавство, памяткознавство». Керівник: Цигилик-Копцюх Оксана Олегівна;
«Мова як чинник формування української етнокультурної ідентичності» (Галина Бута, студентка групи ШКВ-11 спеціальності «Початкова освіта». Керівник: Ланцута Зоряна Ярославівна);
«Мова й література як засоби громадянського виховання української молоді» (Лілія Нич, студентка групи ШКВ-22 спеціальності «Початкова освіта». Керівник: Биць Неля Миколаївна);
«Вирішення проблеми двомовності на прикладі інших країн» (Сніжана Войтович, студентка групи ШКМ-21 спеціальності «Музеєзнавство, памяткознавство». Керівник: Данилюк Мирослава Михайлівна);
«Мова української діаспори» (Христина Хім’як, студентка групи ШКВ-21 спеціальності «Початкова освіта». Керівник: Шалаєва Ольга Зіновіївна);
«Мовна особистість педагога в соціокультурному просторі України» (Віра Федько, студентка групи ШКВ-11 спеціальності «Початкова освіта». Керівник: Ланцута Зоряна Ярославівна);
«Культура мовлення як етап формування педагогічної майстерності» (Анастасія Гук, студентка групи ДШВ-12 спеціальності «Дошкільна освіта». Керівник: Деміхова Світлана Василівна);
«Популяризація української мови серед молоді» (Софія Вовк, студентка групи ДШС-11 спеціальності «Соціальна робота». Виклаач: Соболевська Оксана Богданівна).
На завершення студентської конференції і з метою популяризації української мови учасники переглянули соціальний ролик «Мова – ДНК нації».
Циклова комісія української мови,
методики навчання , дитячої літератури
та іноземних мов