Семінар-практикум «Нова українська школа: інтегроване навчання»

15.11.2018 | 21:26

            

13 листопада 2018 року на базі Львівської спеціалізованої загальноосвітньої школи № 53 з поглибленим вивченням англійської мови відбувся семінар-практикум «Нова українська школа: інтегроване навчання», який організувала і провела Сулим Ольга Іванівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Педагогічного коледжу Львівського національного університету імені Івана Франка.  У вступному слові вона відзначила, що головна мета Нової української школи – це створити школу, яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. У такій школі мають прислухатися до думки учнів, вчити їх креативно й критично мислити. Важливим є те, аби основна увага спрямовувалася на розвиток компетентностей, а не запам’ятовування.

Саме це стало основою проведення семінару-практикуму в даній школі, директором якої є Ворона Наталія Романівна.

Наскрізною темою  тижня у початкових класах школи була тема «Театр». Учасники семінару відвідали ранкові зустрічі учнів перших класів. Вчителі початкових класів продемонстрували такі інтегровані уроки:

  • Інтегрований курс «Я досліджую світ», «Які бувають театри» (вчителі початкових класів Гарматій О.Я., Фрейда Х.М.);
  • Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» – «Актори як учасники гри у спілкуванні» (вчитель початкових класів Білобринь Н.В.);
  • Математика. «Секрети від художника – декоратора. Промінь, відрізок. Побудова відрізка» (вчитель початкових класів Козак Т.А.)

Після відвіданих уроків відбулося засідання круглого столу, у процесі якого директор школи Ворона Н.Р. зосередила свою увагу на ключових орієнтирах «Нової української школи», а саме на тому, що з 1 вересня 2018 року стартувала  повномасштабна реформа загальної середньої освіти. Учні перших класів України почали навчатись за новим Стандартом початкової освіти. Він визначає, що саме мають знати й уміти учні після закінчення певного циклу навчання, окреслює ідейні засади та принципи навчального процесу, логіку його організації. До найголовніших завдань інноваційних перетворень слід віднести такі:

  • Зміна стереотипів педагогічної діяльності.
  • Максимальне ознайомлення учителів з новими технологіями.
  • Зацікавлення можливістю їх впроваджень.
  • Створення сприятливого клімату для вчителя, який експериментує.

Заступник директора школи з навчально-виховної роботи Святошенко Н.О.

презентувала інтегроване навчання як засіб гармонійного розвитку дитини. Основною новацією початкової школи є інтегративний підхід, в процесі якого навчальний матеріал інтегровується у зміст споріднених предметів (на прикладі одного об’єкту чи явища дається поняття з різних навчальних предметів). Під час проведення інтегрованих уроків учні комплексно засвоюють і накопичують знання й уміння, вчаться цілісно сприймати навколишню дійсність. З огляду на це у початковій школі такі уроки відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних здібностей учня та становленні його особистості. Водночас, інтеграція навчального матеріалу є одним із способів пристосування дитини до шкільного життя.

Сулим О.І., заступник директора з навчально-виховної роботи Педагогічного коледжу, провела паралель між Коледжем і школою, тісним взаємозв’язком між теорією та практикою як дієвою моделлю дуальної освіти. Адже студент не тільки отримує знання і має можливість їх апробувати у статусі учителя, але й отримувати фахове вдосконалення. Вже понад 10 років студенти Педагогічного коледжу ЛНУ ім. І.Франка  спеціальності «Початкова освіта» проходять педагогічну практику під керівництвом досвідчених учителів початкової школи ЛСЗШ №53. Професійно зорієнтовані студенти з розумінням і повагою ставляться до проходження педагогічної практики в умовах запровадження НУШ, сприяють цьому, готуючись до своєї майбутньої професії.

В рамках круглого столу учителі школи та викладачі фахових методик Коледжу, завідувач відділення дошкільної освіти Кос Л.В., завідувач відділення початкової освіти Шукалович А.М. обмінялися дидактико-методичними міркуваннями стосовно відвіданих уроків, зосередивши увагу на творчому аспекті інтеграції учнів школи.

Михайлишин Р.Р., голова циклової комісії викладачів педагогіки та психології, голова методичної ради проаналізувала педагогічні погляди та ідеї «Нової школи» Софії Русової через призму концепції Нової української школи.

Василько І.Г., заступник директора з навчально-виховної роботи Липницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня Жовківського району та вчитель початкових класів цієї школи Клуб Г.Ю. поділилися враженнями від відвіданих уроків та власним досвідом запровадження елементів НУШ у сільській школі.

Учасники семінару мали можливість ознайомитися з навчально-методичною базою закладу.

На завершення  відбулося підбиття підсумків та вручення сертифікатів учасникам семінару-практикуму.

 

Михайлишин Р.Р., Голова методичної ради Коледжу