Науково-практичний семінар «Формування соціально-компетентної особистості дитини в умовах наступності: дошкільний навчальний заклад – початкова школа – середня школа».

27.11.2016 | 17:54

24 листопада 2016 року в Педагогічному коледжі Львівського національного університету імені Івана Франка відбулося засідання Школи педагогічної майстерності. В рамках Школи був проведений науково-практичний семінар «Формування соціально-компетентної особистості дитини в умовах наступності: дошкільний навчальний заклад – початкова школа – середня школа».

Вступ дитини до школи і все, що з ним пов’язано, здавна було предметом уваги педагогічної та громадської думки. Цю проблему висвітлювали в своїх працях Я.А.Коменський,  К.Д.Ушинський, С.Ф.Русова, П.П.Блонський,                     В.О. Сухомлинський.

Наступність утворює простір для  реалізації  в  педагогічному процесі дошкільного навчального закладу і початкової школи єдиної, динамічної,  перспективної  системи  виховання  та  навчання,  що сприяє  зближенню умов виховання, навчання старших дошкільників і молодших школярів.

Головною умовою  забезпечення  наступності  у   вихованні   та  навчанні   є   спрямованість   педагогічного  процесу  дошкільного навчального закладу  і  початкової  школи  на  гармонійний  розвиток особистості  дитини.

Сучасне бачення  вирішення  проблеми  наступності  полягає  у створенні умов для формування соціально-компетентної особистості дитини  в умовах наступності; перспективної системи  особистісного  творчого  зростання дитини.

Семінар відкрила методист, голова методичної ради Коледжу Романа Михайлишиш, яка відзначила актуальність теми семінару. Наголосила на тісній співпраці з випусниками закладу, які працюють у дошкільних навчальних закладах і початковій школі та беруть участь у заходах Коледжу, діляться своїми здобутками, кращим досвідом.

Семінар підготували та виступили з доповіддю «Формування соціально-компетентної особистості дитини в умовах наступності: дошкільний навчальний заклад – початкова школа» Світлана Лозинська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка,  викладач-методист, викладач дошкільної педагогіки Коледжу та Неля Сірант, завідувач навчально-виробнисої практики, голова циклової комісії викладачів  фахових дисциплін початкової освіти та природничо-математичних дисциплін, викладач-методист Коледжу, асистент кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти Львівського національного  університету імені Івана Франка.

У семінарі взяли участь вихователі ДНЗ і вчителі початкових класів Львова та Львівської області.

Зокрема, співпрацею дошкільного навчального закладу та сім’ї у підготовці дітей до школи поділилися Лідія Настасюк, завідувач ДНЗ № 105 м.Львова, спеціаліст вищої категорії та Зеновія Гірка, методист ДНЗ №105 м.Львова, спеціаліст вищої категорії, «вихователь-методист».

Комплексний підхід до розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку висвітлила Іванна Кульчицька, спеціаліст вищої категорії НВК «Полоницька ЗОШ І-ІІст. – ДНЗ» Буського району Львівської області.

Наступність змісту дошкільної та початкової освіти  презентувала Галина Підкович, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель» початкової школи  «Первоцвіт» м.Львова.

Причини виникнення та шляхи подолання проблеми наступності між початковою та середньою ланками освіти розкрила Світлана Головень, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель» початкової  школи «Первоцвіт» м.Львова.

У дискусії про формування соціально-компетентної особистості в умовах наступності – ДНЗ – початкова школа – середня школа» взяли участь учителі               СШ № 55, 42 та вихователі ДНЗ № 178 м.Львова, Ольга Сулим, завідувач відділення початкової освіти та соціальної роботи, Леся Кос, завідувач дошкільної освіти, викладачі Коледжу.

Марія Дяків, заступник директора з навчально-виховної роботи подякувала учасникам засідання Школи педагогічної майстерності за наукові, змістовні виступи, які мають практично-методичне значення в діяльності вихователів і вчителів, майбутніх фахівців освітянської галузі та вручила сертифікати.

                                                                                          Романа Михайлишин

                                                                                           Фото Володимира Крука