Українська мова за професійним спрямуванням ШКВ

Тип: Нормативний

Відділення: циклова комісія гуманітарної та соціально - економічної підготовки

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
14Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
136Соболевська О. Б.ШКВ-11

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
136ШКВ-11Соболевська О. Б.

Опис курсу

Метою вивчення дисципліни є:  формування умінь і навичок досконалого володіння українською літературною мовою у професійній сфері, підвищення рівня комунікативної компетентності майбутніх фахівців.

До завдань курсу входить:

  • розширення знань про українську літературну мову і мову професійного спрямування;
  • оволодіння нормами української літературної мови, дотримання вимог культури усного та писемного мовлення;
  • засвоєння відомостей про призначення, структуру, мовні особливості ділових документів, вироблення навичок їх складання;
  • набуття навичок оперування фаховою термінологією, редагування і коригування фахових текстів;
  • розвиток комунікативних компетенцій, необхідних у професійному спілкуванні.

Студенти повинні знати:

  • особливості офіційно-ділового стилю;
  • жанри наукового мовлення та особливості їх оформлення;
  • норми сучасної української літературної мови;
  • особливості фахової термінології;
  • правила та основні вимоги щодо оформлення професійних текстів і документів;
  • основи редагування документів;
  • основні правила словозміни та правопису різних частин мови;
  • систему розділових знаків;
  • особливості професійного спілкування;
  • етикет ділового спілкування.

Вміти:

  • володіти орфографічними та пунктуаційними нормами літературної мови;
  • давати визначення основних понять;
  • стилістично правильно оформлювати свою думку;
  • розташовувати реквізити у документах;
  • складати і редагувати тексти;
  • грамотно оформляти ділові папери: щодо особового складу, інформаційні документи, документи з господарсько-договірної та освітньої діяльності;
  • вести діалог, дискусію, грамотно і лаконічно висловлювати свої судження;
  • застосовувати фахову термінологію у різноманітних комунікативних процесах;
  • дотримуватись етикету спілкування.

 

У процесі навчання студенти повинні набути таких компетентностей: Загальні компетентності:

ЗК3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК4 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК5 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК6 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК7 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

Спеціальні компетентності:

СК3 Здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційнокомунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі.

СК4 Здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.

СК6 Здатність визначати мету та завдання освітнього процесу, коригувати його шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими.

СК7 Здатність добирати доцільні методи, засоби і форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів.

СК14 Здатність до усвідомлення потреби в саморозвитку з метою набуття додаткових професійних компетентностей.

Програмні результати навчання:

РН1 Використовувати фахову літературу та інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі початкової школи.

РН2 Дотримуватися нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.

РН3 Планувати роботу вчителя, а саме здійснювати: календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, поурочне планування, планування виховної роботи, планування професійного саморозвитку вчителя.

РН5 Розуміти сутність, принципи, зміст, методи, форми та організацію процесу навчання, виховання і розвитку молодших школярів.

РН15 Розуміти мету, систему цінностей та завдання професійної діяльності вчителя, та усвідомлювати свою роль (місію) як педагога початкової освіти.

Рекомендована література

Основна

  1. Гдакович М.С. Синтаксичні норми у діловому мовленні: навчально-методичний посібник. Львів : ЛьвДУВС, 2021. 60с.
  2. Гриценко Т.Б. Українська мова за професійним спрямуванням. Київ : Центр навчальної літератури, 2019. 624 с.
  3. Навчальний посібник-практикум «Українська мова (за професійним спрямуванням)» / Г. Л. Вознюк, С. З. Булик-Верхола, І. П. Василишин, М. В. Гнатюк, І. Б. Ментинська, І. Д. Шмілик. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 324 с.
  4. Шевчук С. В., Клименко І. В. Українська мова за професійним спрямуванням: підручник. 5-те вид., виправ. і доповнен. Київ : Алерта, 2019. 640 с.

Допоміжна

  1. Гдакович М.С. Клак О.С., Козловський В.І., Сковронська І.Ю. Методичні рекомендації із застосування Українського правопису в новій редакції. Львів : ЛьвДУВС, 2019. 76 с.
  2. Єремеєва Н., Міненко О., Снісаренко Я.Українська мова за професійним спрямуванням. Практичний курс. Черкаси : ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля НУЦЗ України, 2020. 102 c.
  3. Український науковий термін: діахронний контекст (колективна монографія) / З. Й. Куньч, І. Д. Фаріон, І. П. Василишин, О. Г. Литвин, І. Б. Ментинська. Львів : Галицька Видавнича Спілка, 2019. 226 с. 10.

ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ

1.Мова ділових паперів. URL:http://bpapers.iatp.org.ua/7chapter—Style (дата звернення – 23.04.2021)

2.Урядовий портал: Узагальнені форми і зразки документів, інструкції з діловодства відповідних установ. URL:http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/category (дата звернення – 23.04.2021)

  1. Класифікація нормативних документів України. URL:http://document.org.ua/docs/class.php (дата звернення – 15.04.2021) 4.Шпортько Олександр Володимирович. Електронне діловодство. URL:.http://lit.lib.rus/shportxko oleksandr_wolodimirowich/text 0010.shtm (дата звернення – 02.03.2021)