Українська мова за професійним спрямуванням ШКВ
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія гуманітарної та соціально - економічної підготовки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 36 | Соболевська О. Б. | ШКВ-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 36 | ШКВ-11 | Соболевська О. Б. |
Опис курсу
Метою вивчення дисципліни є: формування умінь і навичок досконалого володіння українською літературною мовою у професійній сфері, підвищення рівня комунікативної компетентності майбутніх фахівців.
До завдань курсу входить:
- розширення знань про українську літературну мову і мову професійного спрямування;
- оволодіння нормами української літературної мови, дотримання вимог культури усного та писемного мовлення;
- засвоєння відомостей про призначення, структуру, мовні особливості ділових документів, вироблення навичок їх складання;
- набуття навичок оперування фаховою термінологією, редагування і коригування фахових текстів;
- розвиток комунікативних компетенцій, необхідних у професійному спілкуванні.
Студенти повинні знати:
- особливості офіційно-ділового стилю;
- жанри наукового мовлення та особливості їх оформлення;
- норми сучасної української літературної мови;
- особливості фахової термінології;
- правила та основні вимоги щодо оформлення професійних текстів і документів;
- основи редагування документів;
- основні правила словозміни та правопису різних частин мови;
- систему розділових знаків;
- особливості професійного спілкування;
- етикет ділового спілкування.
Вміти:
- володіти орфографічними та пунктуаційними нормами літературної мови;
- давати визначення основних понять;
- стилістично правильно оформлювати свою думку;
- розташовувати реквізити у документах;
- складати і редагувати тексти;
- грамотно оформляти ділові папери: щодо особового складу, інформаційні документи, документи з господарсько-договірної та освітньої діяльності;
- вести діалог, дискусію, грамотно і лаконічно висловлювати свої судження;
- застосовувати фахову термінологію у різноманітних комунікативних процесах;
- дотримуватись етикету спілкування.
У процесі навчання студенти повинні набути таких компетентностей: Загальні компетентності:
ЗК3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК4 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК5 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК6 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК7 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
Спеціальні компетентності:
СК3 Здатність до використання відкритих ресурсів, інформаційнокомунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі.
СК4 Здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.
СК6 Здатність визначати мету та завдання освітнього процесу, коригувати його шляхом зіставлення проміжних результатів із запланованими.
СК7 Здатність добирати доцільні методи, засоби і форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів.
СК14 Здатність до усвідомлення потреби в саморозвитку з метою набуття додаткових професійних компетентностей.
Програмні результати навчання:
РН1 Використовувати фахову літературу та інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі початкової школи.
РН2 Дотримуватися нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі.
РН3 Планувати роботу вчителя, а саме здійснювати: календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, поурочне планування, планування виховної роботи, планування професійного саморозвитку вчителя.
РН5 Розуміти сутність, принципи, зміст, методи, форми та організацію процесу навчання, виховання і розвитку молодших школярів.
РН15 Розуміти мету, систему цінностей та завдання професійної діяльності вчителя, та усвідомлювати свою роль (місію) як педагога початкової освіти.
Рекомендована література
Основна
- Гдакович М.С. Синтаксичні норми у діловому мовленні: навчально-методичний посібник. Львів : ЛьвДУВС, 2021. 60с.
- Гриценко Т.Б. Українська мова за професійним спрямуванням. Київ : Центр навчальної літератури, 2019. 624 с.
- Навчальний посібник-практикум «Українська мова (за професійним спрямуванням)» / Г. Л. Вознюк, С. З. Булик-Верхола, І. П. Василишин, М. В. Гнатюк, І. Б. Ментинська, І. Д. Шмілик. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. 324 с.
- Шевчук С. В., Клименко І. В. Українська мова за професійним спрямуванням: підручник. 5-те вид., виправ. і доповнен. Київ : Алерта, 2019. 640 с.
Допоміжна
- Гдакович М.С. Клак О.С., Козловський В.І., Сковронська І.Ю. Методичні рекомендації із застосування Українського правопису в новій редакції. Львів : ЛьвДУВС, 2019. 76 с.
- Єремеєва Н., Міненко О., Снісаренко Я.Українська мова за професійним спрямуванням. Практичний курс. Черкаси : ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля НУЦЗ України, 2020. 102 c.
- Український науковий термін: діахронний контекст (колективна монографія) / З. Й. Куньч, І. Д. Фаріон, І. П. Василишин, О. Г. Литвин, І. Б. Ментинська. Львів : Галицька Видавнича Спілка, 2019. 226 с. 10.
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ
1.Мова ділових паперів. URL:http://bpapers.iatp.org.ua/7chapter—Style (дата звернення – 23.04.2021)
2.Урядовий портал: Узагальнені форми і зразки документів, інструкції з діловодства відповідних установ. URL:http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/category (дата звернення – 23.04.2021)
- Класифікація нормативних документів України. URL:http://document.org.ua/docs/class.php (дата звернення – 15.04.2021) 4.Шпортько Олександр Володимирович. Електронне діловодство. URL:.http://lit.lib.rus/shportxko oleksandr_wolodimirowich/text 0010.shtm (дата звернення – 02.03.2021)