Теорія та методика виховної діяльності педагога (027 Музеєзнавство)

Тип: На вибір студента

Відділення: циклова комісія педагогічно - психологічних та соціальних дисциплін

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
726доцент Сурмач О. І.ШКМ-41

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
726ШКМ-41доцент Сурмач О. І.

Опис курсу

Після вивчення курсу студенти повинні

знати:

  • професійну термінологію і її використання у практичній діяльності;
  • теорію і методику виховної діяльності педагога;
  • праці видатних гуманістів, педагогів, які зробили помітний внесок у створення системи виховання.

вміти:

  • порівнювати, пояснювати, аналізувати, узагальнювати історичні факти та діяльність окремих особистостей, спираючись на здобуті знання;
  • виявляти можливості творчого застосування досвіду в сучасних умовах;
  • моделювати ситуації виходу з кризових явищ, прогнозувати можливі наслідки виховних впливів;

оцінювати події та діяльність людей з позиції загальнолюдських цінностей; використовувати сучасні моделі виховання різних груп підлітків та молоді в Україні, а також зарубіжний досвід.

Поточний контроль знань студентів відбувається під час проведення семінарських занять. Модульний контроль проводиться 4 рази впродовж семестру. Семестр закінчується здачею заліку з навчальної дисципліни. Оцінювання знань за навчальною дисципліною відбувається на підставі накопичених балів за результатами поточного та підсумкового контролю всіх видів згідно зі шкалою оцінювання.

Оцінювання знань студентів здійснюється впродовж семестру за 100-бальною шкалою за такими видами робіт:

  • модульні контрольні роботи. Програмою передбачено чотири модульні контрольні роботи. Студент за одну роботу може отримати максимально 20 балів ( 20 х4= 80).
  • семінарські заняття. За виконання семінарських занять студент може впродовж семестру отримати 20 балів (12 тем по 1 балу , 2 теми по 4 бали).

Очікується, що письмові роботи студентів будуть їх  оригінальними дослідженнями чи міркуваннями і характеризуватимуться самостійність суджень та вмінням робити власні висновки. Відсутність посилань на використані джерела, фабрикування джерел, списування, втручання в роботу інших студентів становлять, але не обмежують, приклади можливої академічної недоброчесності. Виявлення ознак академічної недоброчесності в письмовій роботі студента є підставою для незарахування викладачем, незалежно від масштабу плагіату, обману.

Література. Уся література, яку студенти не зможуть знайти самостійно, буде надана викладачем, виключно в освітніх цілях без права її передачі третім особам.  Студент заохочується до використання також й іншої літератури, якої немає серед рекомендованих.

Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються.

Критерії оцінювання:

    90 – 100 б. – здобувач повно та ґрунтовно засвоїв всі теми навчальної програми, вміє вільно викладати зміст, має глибокі, міцні, систематичні знання всіх питань навчальної дисципліни, розуміє їх значення для своєї професійної підготовки; виконав усі завдання кожної теми та модульного поточного контролю.

    81 – 89 б. –  здобувач грамотно і по суті викладає  програмний матеріал, застосовує теоретичні знання  при виконанні практичних  завдань, однак допускає незначні неточності, засвоїв більшість тем навчальної програми, вміє самостійно викладати зміст всіх питань навчальної дисципліни; виконав завдання кожної теми та модульного поточного контролю.

    71 – 80 б. – здобувач добре знає програмний матеріал, володіє базовими навичками з виконання практичних завдань, самостійно обирає метод реалізації, але не завжди здатний провести аналіз і узагальнення результату, не завжди  вміє вільно викладати зміст всіх питань навчальної дисципліни; виконав більшість завдань кожної теми та модульного поточного контролю.

    61 – 70 б. – здобувач  засвоїв тільки основний матеріал на рівні репродуктивного відтворення, але не знає окремих деталей, припускається неточностей, порушує послідовність у викладі матеріалу,  може розв’язувати типові завдання за зразком, але допускає помилки, виконав окремі завдання кожної теми та модульного поточного контролю.

    51 – 60 б. –   здобувач відтворює основні поняття і визначення курсу, але досить поверхово, не виділяючи взвємозвя’зок між ними, може сформулювати за допомогою викладача основні тези теми, допускає помилки, які повною мірою самостійно виправити не може; відчуває труднощі під час виконання практичних завдань, виконав лише деякі завдання кожної теми  та модульного контролю.

    21 – 50 б. – здобувач не знає значної частини програмного матеріалу, допускає суттєві помилки, з великими труднощами виконує практичні завдання, знайомий лише з деякими поняттями та визначеннями курсу; не виконав практичні завдання та завдання модульного поточного контролю.

    0 – 20 б. – необхідний повторний курс з навчальної дисципліни.

Рекомендована література

Основна:

  1. Корнят В.С. Неперевність у системі професійної підготовки соціальних педагогів. Освітологічний дискурс : електронне фахове видання України. Київ, 2018, №3-4 (22-23). С. 185-197.
  2. Корнят В.С. Професійна підготовка соціальних працівників, соціальних педагогів: сучасні виклики та перспективи. Сучасні технології соціально-педагогічного супроводу особистості в освітньому просторі : Збірник матеріалів Міжнародної науково- практичної інтернет-конференції. м. Мелітополь, 18-19 квітня 2019 р. [Голова ред.колегії : Т. Житнік]. Мелітополь : МДПУ імені Богдана Хмельницького, С. 20-23.
  3. Маценко Л.М. М12 Теорія і методика виховання : навчальний посібник. Вид. 3-тє, доп., перероб. Київ . ЦП «Компринт», 2019. – 319 с.
  4. Робота шкільного психолога з батьками : навчально-методичний посібник / Д.І. Бородій, В.С. Корнят. Міністерство освіти і науки України, Львівський національний університет імені Івана Франка. Львів «Растр-7», 284 с.
  5. Кондрашова, Л.В., Лаврентьєва, О.О., Зеленкова, Н.І. Методика організації виховної роботи в сучасній школі: навчальний посібник / Л.В.Кондрашова, О.О.Лаврентьєва, Н.І.Зеленкова. Кривий Ріг , КДПУ, 2008 – 187 с.

Допоміжна:

  1. Вишневський О. Український виховний ідеал і національний характер: (витоки, деформації, сучасні виклики). Дрогобич : Святослав Сурма, 2010. 160 с.
  2. Любар О. О., Стельмахович М. Г., Федоренко Д. Т. Історія української школи і педагогіки : навч. посіб. / ред. О. О. Любар. Київ

: Знання КОО, 2003. 456 с.

  1. Поліщук В.А., Янкович О.І. Історія соціальної педагогіки та соціальної роботи. Курс лекцій. ТДПУ, Тернопіль, 256 с.
  2. Шинкарук В. Д., Сопівник Р. В., Сопівник І. В. Теорія та історія соціального виховання в зарубіжних країнах (для студентів напряму підготовки «Соціальна педагогіка») : навч. посіб. Київ : ЦП

«Компринт», 2015. 236 с.

Інтернет- ресурси:

  1. Поліщук В.А., Янкович О.І. Історія соціальної педагогіки та соціальної  роботи. Курс   лекцій.    Тернопіль    :    ТДПУ,    256 c.URL: https://studfile.net/preview/2425557/

Шинкарук В. Д. Теорія та історія соціального виховання в зарубіжних країнах (для студентів напряму підготовки «Соціальна педагогіка») / В. Д. Шинкарук, Р. В. Сопівник, І. В. Сопівник – Київ : ЦП «Компринт», 2015. 236 с.URL: https://pedagogy.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/02/%D0%A8%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0% B0%D1%80%D1%83%D0%BA_%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%8 0%D1%96%D1%8F_%D1%96%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80% D1%96%D1%8F-

%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D 0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-

%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%

D0%BD%D1%8F.pdf