Педагогічна психологія (Спеціальність 012 Дошкільна освіта)

Тип: Нормативний

Відділення: циклова комісія викладачів фахових дисциплін дошкільної освіти

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
41.5Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
420Колобич О. П.ДШВ-21, ДШВ-22,

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
410ДШВ-21Колобич О. П.
ДШВ-22Колобич О. П.
Колобич О. П.

Опис курсу

Предметом вивчення педагогічної психології є психологічні особливості процесу навчання та виховання особистості дошкільника в процесі формування його психіки, розглядає психологію вихователя та психологію педагогічної діяльності.

Міждисциплінарні зв’язки: загальна психологія, дитяча психологія, анатомія і фізіологія, дошкільна педагогіка, дитяча література, філософія.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

Змістовий модуль 1. Педагогічна психологія як наука.

Змістовий модуль 2. Психологія виховання та педагогічної діяльності.

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни “Педагогічної психології” є психолого-педагагічна підготовка майбутніх фахівців до професійної педагогічної діяльності в системі національної дошкільної освіти.

1.2.Основними завданнями вивчення педагогічної психології є:

– дати знання про предмет, структуру і завдання педагогічної психології;

– знайомити студентів із сучасними підходами до процесу навчання і виховання дошкільнят;

– сформувати у студентів систему психологічних знань і вмінь застосовувати набуті знання у своїй професійній діяльності;

– психологічне обгрунтування навчання і виховання дітей на основі спеціальних психологічних досліджень.

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

 

Знати:

  • основи педагогічної психології;
  • загальні закономірності і принципи навчання та виховання в кожному віковому періоді;
  • знати сучасні теорії навчання, розуміти психологічну суть навчання, його структуру, психологічні закономірності управління процесом формування знань, умінь та навичок;
  • методи формування творчої активності особистості дошкільника.
  • шляхи ефективного навчання і виховання повноцінно розвиненої особистості дошкільника на кожному етапі його психічного розвитку

Вміти:

  • застосовувати базові психологічні знання для організації діяльності та спілкування з дошкільниками;
  • аналізувати і оцінювати діяльність і поведінку дошкільника, визначати мотиви його діяльності і поведінки;
  • враховувати індивідуальні особливості особистості дошкільника в організації навчального процесу;
  • вибирати ефективні форми і методи реалізації можливостей особистості дошкільника;
  • формувати рекомендації для вихователя, що працює з дітьми різних вікових груп з метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

Рекомендована література

Основна література

  1. Власова О.І. Педагогічна психологія: Навч. підручник. – К., 2001
  2. Дошкільна педагогічна психологія за ред. проф. Д.Ф. Ніколенка. – 1987

 

Додаткова  література

    1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні /наук. керівник А.Богуш /Спецвипуск журналу «Вихователь-методист дошк. закладу», 2012
    2. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посіб. /О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська та ін./ – К., 2006
    3. Головінський І. Педагогічна психологія. – К.. 2003
    4. Кулачківська С.Є, Ладивір О.С. Я – дошкільник /Вікові та індивідуальні аспекти психічного розвитку/. – К., 1998
    5. Крайніков Е.В. Психологія розвитку: Словник-довідник. – К, 2004
    6. Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія. – К., 2005
    7. Педагогічна психологія /За ред. Л.М. Проколієнко, Д.Ф. Ніколенка/. – К., 1991
    8. Подоляк Л.Г., Главник О.П. Основи педагогічної психології (психологія виховання). Навч. посіб. – К., 2006 (серія «Психологічний інструментарій»)
    9. Програми навчання і виховання в дошкільному закладі
    10. Семиченко В.А., Заслуженюк В.С. Мистецтво взаєморозуміння /Психологія та педагогіка сімейного спілкування/ – К.. 1998
    11. Сергеєнкова О.П., Столярчук О.А., Коханова О.П., Пасєка О.В. Педагогічна психологія: навчальний посібник. К.: 2012.
    12. Савчин М.В. Педагогічна психологія. К.
    13. Степанов О.М. Педагогічна психологія: навчальний посібник/ О.М. Степанов. К.: Академвидав, 2011.

Матеріали

Залікові питання з педагогічної психології

  1. Предмет педагогічної психології
  2. Завдання педагогічної психології
  3. Проблеми педагогічної психології
  4. Методи педагогічної психології
  5. Місце педагогічної психології в системі наукового знання
  6. Поняття про навчання і научіння
  7. Види научіння
  8. Фактори, які визначають успішність навчання
  9. Завдання психології навчання
  10. Особливості навчання немовлят
  11. Навчання дітей у ранньому віці
  12. Психологічні основи навчання в дошкільному віці
  13. Готовність дитини до навчання в школі
  14. Поняття про виховання. Завдання психології виховання
  15. Засоби і методи виховання
  16. Співвідношення навчання, виховання та розвитку
  17. Перші кроки з виховання немовляти
  18. Формування соціально-важливих якостей у дитини в ранньому віці
  19. Моральне виховання у ранньому віці
  20. Фізичне та гігієнічне виховання дитини в ранньому віці
  21. Особливості виховання дитини в дошкільному віці
  22. Виховання дитини дошкільного віку в домашній праці та навчанні
  23. Гра як засіб виховання дитини дошкільного віку
  24. Становлення характеру дитини
  25. Місце педагога в сучасному суспільстві
  26. Психологічні вимоги до особистості педагога
  27. Загальні та спеціальні педагогічні здібності
  28. Індивідуальність педагога як умова виховання в дитини особистості
  29. Педагогічне керівництво дитячими групами
  30. Ділові і особистісні взаємодії в дитячих групах

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму