Етика соціально-педагогічної діяльності
Тип: Нормативний
Відділення: циклова комісія викладачів педагогічно - психологічних та соціальних дисциплін
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 2.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 36 | Array | ДШС-11 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 18 | ДШС-11 |
Опис курсу
Мета та завдання навчальної дисципліни.
Мета курсу: формування у майбутніх соціальних педагогів моральних цінностей соціально-педагогічної діяльності; оволодіння необхідними знаннями з основ професійної етики та навичками їх реалізації у практичній діяльності.
Завдання курсу:
- сформувати усвідомлення важливості етичних принципів та норм у соціально-педагогічній діяльності;
- розкрити соціальну значущість дотримання соціальним педагогом педагогічної етики, оволодіння професійно-етичними якостями;
- ознайомлення майбутніх соціальних педагогів з принципами та нормами соціально-педагогічної етики;
- розкрити особливості етичної поведінки в процесі розв’язання соціально-педагогічних проблем;
- розвивати навички регулювання власної поведінки в різноманітних ситуаціях професійної діяльності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- основні етичні концепції;
- визначення етичних проблем і дилем;
- кваліфікаційні вимоги до професійної діяльності фахівця;
- моделі прийняття етичних рішень;
- цінності, принципи, ролі соціального педагога;
- існуючі кодекси етики соціальних педагогів;
- особливості професійного спілкування.
вміти:
- аналізувати питання реального стану соціально-педагогічної роботи;
- користуватись вимогами педагогічного етикету у практичній діяльності з клієнтами;
- керуватись моделями прийняття рішень з конкретних етичних проблем;
- використовувати категоріально-понятійний апарат етики соціально-педагогічної роботи та деонтології;
- формувати особисте бачення соціально-педагогічної ситуації й самостійно визначати морально-етичні шляхи її вирішення.
Рекомендована література
Базова
- Васянович Г. П. Педагогічна етика: навчально-методичний посібник / Г.П. Васянович − Львів, «Норма», 2005. − 344с.
- Волкова Н. П. Професійно – педагогічна комунікація: навчальний посібник Н.П. Волкова – К.: ВЦ «Академія», 2006. − 256с.
Допоміжна
- Бугай Н.І. Український етикет / Бугай Н.І. − К. : Бібліотека українця, 2000. − 264 с.
- Бутенко Н.Ю. Комунікативна майстерність викладача: навч. посібник / Н.Ю. Бутенко – К.,2005.
- Гриньова В. М. Професійна етика як умова успішності трудової діяльності / В.М. Гриньова // Конкурентоспроможність в умовах глобалізації : реалії, проблеми та перспективи : матеріали І наук.-практ. конф. (Житомир, 26-27 квітня 2007 р.). – Житомир, 2007. − С. 37-38.
- Етика. Навч. посіб./ За ред. проф. В.О. Лозового.-К.:Юріксон Інтер, 2005 – 224с.
- Ковальчук Л. Основи педагогічної майстерності: навчальний посібник / Л.О. Ковальчук − Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007. – 608с.
- Соціальна робота: В 3 ч.- К.:Вид. дім «Києво – Могилянська академія», 2004. Ч.1:Основи соціальної роботи / За ред. Бондаренко Н.Б. та ін. – 2004. − 178с.
- Соціальна робота в Україні: навч. посібник / За заг. ред.. Звєрєвої І.Д , Лактіонової Г.М. – К.: Наук. Світ, 2003. – 233с.
- Хоружа Л. Л. Етичний розвиток педагога : навч. посіб. / Л. Л. Хоружа − К. : Академвидав, 2012. − 208 с.
Інтернет-ресурси:
- http://lib.mdpu.org.ua/e-book/
- kubg.edu.ua/8665/1/T_SPIRINA
- ssm.kiev.ua/index.php/dopomoga/53-obitnucyz.html.