Майбутні педагоги залучаються до просування соціально-емоційного навчання на Львівщині

04.04.2019 | 16:30

У Педагогічному коледжі Львівського національного університету імені Івана Франка Всеукраїнське молодіжне громадське  об’єднання «Студентське братство» за підтримки Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації організувало презентації на тему: «Соціально-емоційне навчання і громадська активність в дії».

У зустрічі взяли участь студенти спеціальності «Початкова освіта» першого та другого курсів (ШКВ-11, 22) викладачі Коледжу Верхоляк М.Р., Михайлишин Р.Р. та заступник директора з навчально – виховної роботи Сулим О.І.

Заходи провела Катерина Боасунівська, яка навчається у Київському національному університеті ім.Т.Шевченка. Катерина застосувала зі студентами такий педагогічний метод соціально-емоційного навчання, що називається «Подумай, поговори, презентуй»,  під час якого кожен присутній долучився до окреслення психологічного портрету «емоційно-компетентної людини».

За результатами наукових досліджень відчуття щастя лише на 20 % залежить від розумових здібностей тобто загального інтелекту, а на 80 % саме від емоційного інтелекту – здатності розпізнавати свої емоції, розуміти їх сильні сторони та обмеження, вміння керувати емоціями.

У системах освіти країн Північної Америки і Європи використовуються програми соціального-емоційного та етичного навчання (Social, Emotional and Ethical Learning), наприклад, низку відповідних навчальних планів для різних категорій молоді розроблено американським університетом Еморі (Emory University)».

Подібні програми необхідні в Україні, бо вони не лише виховують емоційні та соціальні компетентності, здатність ухвалювати етичні та конструктивні рішення, але й роблять більш цікавим вивчення усіх шкільних предметів.

Тому Міністерство освіти і науки України вже затвердило перші методичні посібники з соціально-емоційного навчання, які використовуються у рамках  програми «Лайонс Квест» «Соціальні та емоційні компетенції ХХІ століття». Кожен український навчальний заклад може почати впроваджувати цю програму, якщо її вчителі пройдуть безкоштовні тренінги, які проводить організація «Лайонс Клабс Інтернешнл – Україна».

Застосувати на практиці навички соціально-емоційного навчання можна не лише в академічній сфері, але й у волонтерстві.

Участь у громадських акціях (наприклад, пов’язаних із прибиранням сміття у громаді, підтримкою освітніх перетворень в Україні або роз’ясненням проблем глобального потепління) дає змогу проявити емоційні і соціальні компетенції, зокрема, емпатію, здатність дбати за свою громаду, країну та планету загалом.

Після презентацій усі охочі майбутні педагоги записалися у волонтери і тепер ВМГО «Студентське братство» підтримуватиме їх  перші кроки у суспільно корисній громадській діяльності.

У першу чергу заплановано проведення студентами-волонтерами власних просвітницьких заходів щодо важливості емоційного інтелекту у школах міст і районів Львівщини. Для цього необхідну підтримку надає Департамент науки і освіти Львівської ОДА в рамках угоди про співпрацю з ВМГО «Студентське братство».

 

Сулим О.І., заступник директора з навчально – виховної роботи