Основи ритміки і хореографії з методикою
Тип: Нормативний
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 1.5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 20 | Трачук С. О. | ШКВ-11, , |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ШКВ-11 | Трачук С. О. |
Трачук С. О. |
Опис курсу
- Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни “ Основи ритміки та хореографії з методикою ” є розкриття сучасних наукових концепцій, понять, знань, методик та методів, на основі яких відбувається процес музично-естетичного виховання, навчання, освіти і розвитку дітей молодшого шкільного віку, засвоєння, усвідомлення та практична реалізація майбутніми фахівцями теоретичних, методичних і практичних основ музичного виховання дітей молодшого шкільного віку, закономірностей процесу музичного розвитку молодших школярів, умов організації музично-педагогічної роботи з дітьми.
Зміст, форми і методи спрямовані на формування творчої особистості майбутнього вчителя молодших класів. Такий вчитель повинен відзначатись високим рівнем майстерності, володіти системою музично-ритмічних навичок та умінь, а також методикою творчого пошуку.
Основні завдання курсу:
методичні: формувати в майбутніх педагогів початкової освіти функціональні та спеціальні знання і вміння, світоглядну, екологічну, моральну й художньо-естетичну цілісну систему знань щодо поняття музичної культури в сучасних умовах; наповнювати зміст музичного виховання культурно-історичними надбаннями українського народу; оволодіти методикою навчання музично-ритмічних рухів дітей початкових класів;
пізнавальні: знати філософські засади основ теорії навчання, теоретичні основи навчання, освіти й виховання;
практичні: виховувати культуру спілкування; залучати до творчої діяльності в різних видах педагогічної діяльності з музичного виховання в початкових класах, розвивати національну музичну духовно-практичну активність, зокрема вміло підбирати методи, засоби, форми навчання дітей, забезпечувати розвиток їх творчих можливостей, здібностей, формувати у студентів необхідних практичних умінь й навичок музично-ритмічних рухів; розвивати художнє сприйняття: вміння відчувати характер музичного твору, його форму, усвідомлювати емоційну виразність танцю, здійснювати відбір засобів, що дозволяють передавати його образний зміст; застосувати набуті знання, вміння і навички при виконанні творчих завдань; виховувати у студентів активність, самостійність, прагнення до творчості, художньо-естетичне виховання через танець та творчу діяльність, розвиток та ціннісна орієнтація на традиціях народного мистецтва України.
Студент повинен знати:
- завдання музичних занять та естетичного виховання, вимоги до них та організацію;
- правила безпеки при проведенні занять з ритміки та хореографії у школі, вимоги гігієни;
- характер та будову музичного твору, засоби музичної виразності;
- назви основних позицій та положень класичної хореографії;
- класифікацію, характеристику та назви основних рухів українських танців;
- основні назви рухів бального та історично-побутового танцю;
- музично-ритмічні рухи для дітей кожного класу початкової школи;
- розшифрування записів танців;
- методику навчання елементів танцювальних рухів;
- зміст музичних занять;
- методику проведення занять з ритміки та хореографії у початкових класах школи;
Студент повинен вміти:
- виконувати основні позиції та положення класичної хореографії;
- основні рухи і композиції українського, російського, білоруського та молдавського народних танців;
- загально-розвиваючі гімнастичні вправи;
- рухи танців бальної і сучасної хореографії, історично-побутового танцю;
- створювати танцювальні номери, імпровізувати;
- записати композицію танцю;
- скласти сюжетно-образну драматизацію;
- методично правильно та кваліфіковано проводити заняття з ритміки та хореографії у початкових класах школи, реалізуючи принципи музично-ритмічного навчання при використанні різних форм і методів навчання;
- дотримуватись правил безпеки і вимог гігієни.