Безпека життєдіяльності (ШКД)

Тип: Нормативний

Відділення: циклова комісія викладачів фахових дисциплін початкової освіти та природничо-математичної підготовки

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
32Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
318Кірсанова О. В.ШКД-21

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
318ШКД-21Кірсанова О. В.

Опис курсу

Мета: вивчення дисципліни полягає у набутті студентом компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з  урахуванням ризику виникнення техногенних аварій, природних та соціальних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та призвести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання, а також формування у студентів відповідальності за особисту та колективну безпеку.

 

Предмет: основи безпеки життєдіяльності людини.

 

Завдання: дисципліни передбачає опанування знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання з обов’язковим урахуванням галузевих вимог щодо забезпечення безпеки персоналу та  захисту населення в  небезпечних та надзвичайних ситуаціях і формування мотивації щодо посилення особистої відповідальності за забезпечення гарантованого рівня безпеки функціонування об’єктів галузі, матеріальних та культурних цінностей в межах науково-обгрунтованих критеріїв прийнятного ризику. Засвоївши дисципліну «Безпека життєдіяльності» майбутні спеціалісти повинні володіти сукупністю загальнокультурних та професійних компетенцій з питань безпеки життєдіяльності у відповідних напрямах підготовки для вирішення професійних  завдань, пов’язаних  із гарантуванням збереження  життя та здоров’я, поведінки в небезпечних і надзвичайних ситуацій.

Заплановані результати навчання:

В результаті вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності»  «молодші спеціалісти» у відповідних напрямах підготовки повинні  знати:

  • культуру безпеки і ризик-орієнтоване мислення, при якому питання безпеки, захисту й збереження навколишнього середовища розглядаються як найважливіші пріоритети в житті й діяльності;
  • сучасні проблеми і головні завдання безпеки життєдіяльності та вміти визначати коло своїх обов’язків з питань виконання завдань професійної діяльності з урахуванням ризику виникнення небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та призвести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання;
  • основні нормативно-правові акти в області забезпечення безпеки;
  • організаційно-правові заходи забезпечення безпечної життєдіяльності та вміти обґрунтовувати та забезпечити виконання у повному обсязі заходів з колективної та особистої безпеки;
  • методичне забезпечення до проведення навчання серед працівників та населення з питань безпеки життєдіяльності та дій за надзвичайних ситуацій;
  • стан готовності організації до роботи в умовах загрози і виникнення НС за встановленими критеріями і показниками та надавати консультації працівникам організації (підрозділу) щодо підвищення його рівня;

Студент повинен вміти:

  • оцінити середовище перебування щодо особистісної безпеки, безпеки колективу, суспільства, провести моніторинг небезпечних ситуацій та обґрунтувати головні підходи та засоби збереження життя, здоров’я та захисту працівників в умовах загрози і виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій;
  • приймати рішення щодо безпеки в межах своїх повноважень;
  • орієнтуватися в основних методах і системах забезпечення техногенної безпеки, обґрунтовано вибирати відомі пристрої, системи та методи захисту людини і природного середовища від небезпек;
  • оцінити сталість функціонування об’єкту господарювання в умовах надзвичайних ситуацій та обґрунтувати заходи щодо його підвищення;
  • обґрунтувати та забезпечити виконання комплексу робіт на об’єкті з попередження виникнення надзвичайних ситуацій, локалізації та ліквідації їхніх наслідків;
  • забезпечити координацію зусиль виробничого колективу в попередженні виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
  • ідентифікувати небезпечні чинники природного та техногенного середовищ і віднаходити шляхи відвернення  їхньої уражальної дії використовуючи імовірнісні структурно-логічні моделі;
  • оцінити безпеку техногенних процесів і обладнання та обґрунтувати заходи щодо її підвищення;
  • обґрунтувати нормативно-організаційні заходи забезпечення безпечної експлуатації техногенного обладнання та попередження виникнення надзвичайних ситуацій;
  • надати допомогу та консультації працівникам та населенню з практичних питань безпеки життєдіяльності та захисту у надзвичайних ситуаціях;
  • аналізувати механізми впливу небезпек на людину, визначати характер взаємодії організму людини з небезпеками середовища існування з урахуванням специфіки механізму токсичної дії небезпечних речовин, енергетичного впливу та комбінованої дії уражальних факторів.

 

Рекомендована література

Основна

  1. Желібо Є.П. Безпека життєдіяльності : навч. пос.  / Є.Желібо, Н.Заверуха, В.Зацарний. – Львів : Новий Світ, 2002. – 328 с.
  2. Мохняк С.М. Безпека життєдіяльності : навч. пос. / Мохняк С.М., Дацько О.С., Козій О.І. [та ін.]. – Львів : Вид-во НУ «Львівська Політехніка», 2009. – 264 с.
  3. Яким Р.С. Безпека життєдіяльності : навч. пос. / Р.Яким. – Львів : Бескид Біт, 2005. – 304 с.
  4. Яремко З.М. Безпека життєдіяльності : навч. пос. / З.Яремко. – Львів : Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2005. – 301с.

 

 

Допоміжна

  1. Бачинський Г.О. Основи соціології : навч. пос. / Г.О.Бачинський, Н.В.Бернада, В.Д.Бондаренко. – К. : Вища шк., 1995. – 238 с.
  2. Пістун І.П. Безпека життєдіяльності : навч. пос. / І.Пістун. – Суми : Університетська книга, – 301 с.
  3. Смоляр В.І. Фізіологія та гігієна харчування : підручн. / В.Смоляр. – К. : Здоров’я, 2000. – 335 с.
  4. Халмурадов Б.Д. Безпека життєдіяльності: Перша допомога в надзвичайних ситуаціях : навч. пос. / Б.Халмурадов. – К. : Центр навчальної літератури, 2006. – 138 с.
  5. Ярошевська В.М. Безпека життєдіяльності / Ярошевська В.М., Ярошевський М.М., Москальов І.В. – К. : НМЦ, 1997.– 292 с.

 

 

  • ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

 

  1. Офіційне інтернет-представництво Презедента України http://www.president.gov.ua//.
  2. Верховна Рада України http:/www.rada.kiev.ua//.
  3. Кабінет Міністрів України http:/www.kmu. gov.ua//.
  4. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України http:/www. mon. gov.ua/. www.osvita.com//.
  5. Міністерство екології та природних ресурсів України http:/www.menr. gov.ua//.
  6. Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи http://www.mns. gov.ua\.
  7. Рада національної безпеки і оборони України http://www.rainbow. gov.ua\. Український інститут досліджень навколишнього середовища і ресурсів при раді національної безпеки і оборони України http://www.erriu.ukrtel.net\index.htm.
  8. http://www.nau. ua- інформаційно-пошукова правова система «Нормативні акти України (НАУ)».

 

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму